تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۳۰۵۳۱۳
اگر به درست کردن شمع علاقه‌ای ندارید، می‌توانید قطعات کوچک پوست پرتقال را روی شمع قرار دهید و بگذارید بسوزد. وقتی پوست‌های پرتقال تمام شد کمی دیگر روی شمع قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید مقداری پوست پرتقال به ظرف گل‌های خشک اضافه کنید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،  دانستن روش‌هایی که بتوانید خوشبو کننده هوا طبیعی و خانگی برای خودتان درست کنید بسیار ضروری و مهم است. گاهی، تمام چیزی که برای داشتن خانه‌ای دنج و راحت لازم است بهبود رایحه آن است. خانه‌ی شما باید جایی باشد که بتوانید در آن به آرامش برسید و احساس راحتی بکنید تا تمام استرس‌های طول روز از شما دور شود. خانه‌ای که بوی بدی می‌دهد فقط باعث می‌شود احساس کج‌خلقی، دلتنگی، و بی‌حوصلگی کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت بازده می‌خوانیم.
 
۵ خوشبوکننده هوای طبیعی و خانگی
 
برای مقایسه، به مواقعی فکر کنید که وقتی قدم به خانه می‌گذارید بوی کیک تازه و گرم در فضای اتاق به مشام می‌رسد. آیا روحیه‌تان را بهتر نمی‌کند و باعث دور شدن استرس از شما نمی‌شود؟ خوشبختانه شما همیشه مجبور نیستید در فر کیک بپزید تا خانه‌تان بوی خوبی بدهد، و مجبور نیستید وقت زیادی هم صرف کنید. تمام چیزی که نیاز دارید چند ماده اولیه تازه و طبیعی است تا بدون این‌که هوا را پر کنید از مواد شیمیایی که در خوشبوکننده‌های بازاری یافت می‌شود، خانه‌تان را بسیار خوشبو کنید. در ادامه ۵ خوشبو کننده هوا طبیعی و خانگی آمده‌است که می‌توانید خودتان درست کنید تا بوی خانه‌تان را بی‌نهایت دلپذیر کنید.
 
۱. جوشانده‌ی لیمو و رزماری
 
ترکیب بوی لیمو و رزماری با هم رایحه‌ای آسمانی به وجود می‌آورد که یقینا عطر بهار را در خانه‌تان می‌پراکند. برای درست کردن این خوشبوکننده ۱ عدد لیموی ورقه‌شده، چند شاخه رزماری، و نصف قاشق چای خوری وانیل را به قابلمه که دو‌ سوم آن از آب پر شده اضافه کنید. بگذارید این مخلوط کل روز بجوشد تا رایحه‌ی آن اتاق‌هایتان را پر کند. می‌توانید این مخلوط را تا دو روز دوباره استفاده کنید اما بعد از ۲ روز آن را با مواد تازه جایگزین کنید.
 
 
۲. خاک گربه
 
هدف از خاک گربه خوشبو کردن بوی ادرار و مدفوع حیوان خانگی‌تان است. به‌طور مشابه خاک گربه می‌تواند هر گونه بوی بد را در اتاق از بین ببرد. با این حال، برای اطمینان از این‌که خاک گربه موثر خواهدبود، از آن به همراه خاک دیاتومه به عنوان ماده‌ی اصلی استفاده کنید. خاک دیاتومه یک ماده‌ی معدنی طبیعی است که برای جذب بوها خیلی خوب است. برای بهره‌مندی از فواید این ماده‌ی معدنی، خاک گربه را در یک ظرف بریزید سپس آن را در گوشه‌ی اتاقی که بوی کهنگی و نا می‌دهد بگذارید.
۳. مایع نرم‌کننده‌ی پارچه و لباس
 
اگر واقعا عاشق بوی مایع نرم‌کننده پارچه و لباس هستید از آن برای از بین بردن بوهای بد در خانه، به ویژه در حمام و اتاق رخت‌شویی، استفاده کنید. برای این کار یک پیمانه نرم‌کننده پارچه و لباس و دو پیمانه آب را در یک قابلمه‌ی قدیمی، که مجبور نیستید دوباره از آن استفاده کنید، بجوشانید. هم‌چنین می‌توانید نرم‌کننده پارچه و لباس را به ظرف گل‌های خشک اضافه کنید.
 
۴. شمع پوست پرتقال
 
رایحه‌ی ترش پرتقال قطعا چیزی است که شما دوست دارید خانه‌تان به آن معطر باشد. برای به‌دست آوردن این رایحه روح‌بخش، از پوست پرتقال برای درست کردن یک شمع دست‌ساز دوست‌داشتنی استفاده کنید. اگر به درست کردن شمع علاقه‌ای ندارید، می‌توانید قطعات کوچک پوست پرتقال را روی شمع قرار دهید و بگذارید بسوزد. وقتی پوست‌های پرتقال تمام شد کمی دیگر روی شمع قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید مقداری پوست پرتقال به ظرف گل‌های خشک اضافه کنید.
 
۵. قطعات چوب معطر
 
برای معطر کردن قطعات چوبی، تمام سطح چوب را یا با قلم مو یا با اسپری به عصاره یا عطر مورد علاقه‌تان آغشته کنید. سپس قطعه چوب را با کمی عصاره یا عطر اضافی در ظرفی در بسته قرار دهید. برای اطمینان از این‌که تمام قطعات چوب کاملا آغشته شده‌است ظرف را کمی تکان دهید، سپس بگذارید تمام شب بماند تا مطمئن شوید چوب رایحه را به خود جذب کرده‌است. قطعات چوبی را در یک کاسه یا هر ظرف در باز دیگر قرار دهید تا عطر آن اتاق‌ها را پر کند. شما می‌توانید این فرآیند را روی همان چوب تکرار کنید تا رایحه‌ی آن را تجدید کنید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴