تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۰۵۲۷۳
رئیس شبکه بهداشت فریدونکنار از کاهش رشد جمعیت این شهرستان نسبت به میانگین استانی خبر داد و گفت: فعالیت بهزیستی در کاهش طلاق کافی نیست.
۰
plusresetminus
کاهش رشد جمعیت فریدونکنار نسبت به میانگین استانی/ فعالیت بهزیستی در کاهش طلاق کافی نیست
به گزارش بلاغ به نقل از بصیرنیوز، محمد نصرتی در گفت‌وگو با بصیرنیوز، اظهار کرد: در بررسی شاخص جمعیتی فریدونکنار از سال ۹۲ الی ۹۵ و در طی بررسی‌های انجام شده جمعیت مازندران افزایش پیدا کرده اما جمعیت فریدونکنار هفت دهم بوده که در مقایسه با میانگین استانی که یک و سه دهم است کاهش یافت و باید برای علت کاهش رشد جمعیت فریدونکنار نسبت به رشد استانی بررسی صورت گیرد.
 
وی بر لزوم بررسی بحث ازدواج و تشکیل خانواده تاکید کرد و افزود: جوانان را باید در سن پایین برای ازدواج تشویق کرد و همچنین باید برنامه‌هایی را طراحی تا بنیاد خانواده حفظ شود.
 
رئیس شبکه بهداشت فریدونکنار خاطرنشان کرد: در سال گذشته آمار طلاق در فریدونکنار در زیر پنج سال بسیار بالا بود و در نتیجه زاد و ولد انجام نمی‌شود.
 
نصرتی با بیان اینکه به ساز و کار فراوان در زمینه افزایش جمعیت و ازدواج در فریدونکنار نیاز است، تصریح کرد: تشویق به ازدواج در سنین پایین و فراهم کردن اطمینان خاطر در جوانان با فراهم کردن امکانات لازم برای زندگی، می‌تواند موجب افزایش جمعیت و ازدواج شود.
 
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های  بهزیستی در کاهش طلاق کافی نیست، یادآور شد: شبکه بهداشت، مدارس، شبکه‌های اجتماعی و بهزیستی با مشاوره‌های لازم باید در زمینه افزایش بنیاد خانواده تلاش کنند و در این زمینه باید همایش‌های بیشتری برگزار شود.
 
رئیس شبکه بهداشت فریدونکنار، گفت: جوانان باید از تجربیات بزرگترها در زمینه ازدواج بیشتر استفاده کنند و همچنین جوانان باید ترکیبی از سنت و مدرنیته را در کنار هم برای انتخاب همسر بکار ببرند تا زندگی موفق‌تری را داشته باشند.
 
نصرتی تصریح کرد: میزان نرخ بیکاری و فراهم نبودن برخی زیرساخت‌های دیگر مانع ازدواج جوانان می‌شود، بنابراین اگر این مشکلات رفع شود با تشکیل زندگی سالم رشد جمعیت نیز به شکل نرمال خواهد رسید که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند تشویق به ازدواج را افزایش دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰