تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۳۰۱۵۱۳
نماینده ساری و میاندورود در مجلس با اشاره به احتمال حذف 246 رشته‌محل دانشگاه آزاد در مازندران، گفت: وزارت علوم در تصمیم خود بازنگری کند زیرا رفتار عجولانه و تصمیم غیرکارشناسی در دانشگاه التهاب به وجود می‌آورد.
۰
plusresetminus
احتمال حذف 246 رشته‌محل دانشگاه آزاد در مازندران/ رفتار عجولانه وزارت علوم ایجاد التهاب می‌کند
به گزارش بلاغ، علی‌اصغر یوسف‌نژاد طی گفت‌و‌گویی با اشاره به حذف برخی رشته‌های دانشگاه آزاد اظهار کرد: حذف رشته‌ها هنوز تائید نشده است.

وی افزود: در تقابل میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم درباره حذف رشته‌های شهری از فهرست دانشگاه آزاد، دانشجویان و اعضای هیئت علمی آسیب می‌بینند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس نظر وزارت علوم در مازندران، 246 محل رشته حذف می‌شود که 30 رشته مربوط به ساری است، خاطرنشان کرد: حذف این رشته‌ها در حالی که دانشجویان کارشناسی ارشد در حال ثبت نام هستند، نشان‌دهنده بی‌تدبیری وزارت علوم است.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه با حذف این رشته‌ها از واحدهای دانشگاه آزاد مازندران، برای اساتید و اعضای هیئت علمی در حال تدریس مشکلات فراوانی به وجود می‌آید، تصریح کرد: افرادی که در آزمون کنکور شرکت کردند و قبول شدند، در زمان ثبت‌نام، وزارت علوم با کم توجهی خود به دنبال ایجاد یک ذهنیت منفی برای این دانشجویان است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این رشته مورد نیاز مازندران است، خاطرنشان کرد: دانشجویان با پرداخت هزینه در آزمون شرکت کردند و ضرر می‌کنند و متاسفانه تا این لحظه راهکار جایگزین نیز در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: این مجوزها از سوی مراجع رسمی صادر شده که در تمام کشور تعداد فراوانی از دانشگاه‌ها بتوانند دانشجو بگیرند اما وزارت علوم به بهانه کیفیت آموزشی این رشته‌ها را منسوخ کرده است اما اگر نظارت از گذشته وجود داشت مشکلی به وجود نمی‌آمد.

یوسف‌نژاد از برگزاری جلسه مشترک میان مجلس، دانشگاه آزاد و وزارت علوم امروز 11 تیرماه خبر داد و گفت: تلاش می‌شود میان مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت علوم جلسه‌ای برگزار شود تا اعتبار علمی این دانشگاه و حق دانشجویان بازگردد.

وی با اعلام اینکه برای حذف برخی رشته‌ها، ابتدا نیاز است دو دستگاه با یکدیگر مذاکره کنند، اگر مذاکره نتیجه نداد مجلس ورود پیدا کند، افزود: سیاست آموزشی در کشور بر افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که ضوابط اجرایی را آموزش عالی مشخص کرده است. برخی دانشگاه‌ها رشته‌های دکتری دارند اما کارشناسی ارشد پذیرش نمی‌کنند. بسیاری از این رشته از سال 93 تا 95 پذیرش شده‌اند و حذف یکباره آنها نتیجه بخش‌نخواهد بود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه حذف برخی رشته‌ها زمینه‌ساز خروج جوانان از کشور خواهد بود، گفت: وزارت علوم در تصمیم خود بازنگری کند زیرا رفتار عجولانه و تصمیم غیرکارشناسی در دانشگاه التهاب به وجود می‌آورد و افزایش مهاجرت دانشجویان را تسریع می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴