رئیس کمیته راه و ترابری مجلس در گفتگو با بلاغ مطرح کرد:

پیگیری حادثه قطار باربری در سوادکوه / پیمانکار پاسخگو باشد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۹۸۷۶
رئیس کمیته راه و ترابری مجلس در خصوص برخورد قاطع با مقصرین حادثه قطار باربری در سوادکوه گفت: از نگاه عمومی پیگیر مسئله هستیم تا به خاطر اتفاقاتی که افتاده پیمانکار حتما پاسخگو باشد.
۰
plusresetminus
پیگیری حادثه قطار باربری در سوادکوه / پیمانکار پاسخگو باشد
کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار بلاغ در سوادکوه،با اشاره به سابقه و کار کارشناسی خود در زمینه جاده اعلام کرد: برای یافتن مقصر باید کار کارشناسی انجام شود اما بر اساس تجربیات ما به نظر می رسد پیمانکار و مشاور هر دو مقصرند.
وی با بیان اینکه از گذشته همه می دانستند این نقطه رانشی است اظهار داشت: در این نقطه نمی توان از دیوار حایل استفاده کرد بلکه باید حتما شمع کاری کنند و روی این شمع پل بسازند تا آب بتواند به راحتی جریان داشته باشد در غیر این حالت آب با نفوذ به زهکش های سطح زیرین آن را به صورت لایه صابونی در می آورد و موجب حرکت آن می شود.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی، سیمرغ افزود:در این نقطه پیمانکار در ابتدا یک دیوار حایل برشی احداث و پس از آن پشت دیوار خاک ریزی کرده که همین امر خودش موجب افزایش بار منطقه شده است و باید برای حل این معضل حتما بار را سبک تر کنند.
 رئیس کمیته راه و ترابری مجلس با بیان اینکه نمی توان فقط پیمانکار را مقصر دانست اظهار داشت: وقتی مشاور ناظر به پیمانکار ابلاغ می کند که کاری را انجام دهد خود مشاور باید پاسخگو باشد در این مورد هم در ابتدا باید دید که آیا مشاور طراح برای این نقطه شمع کوبی در نظر گرفته و یا اینکه به ساخت دیوار برشی نظر داده است.
علیپور خاطر نشان کرد: اگر مشاور طراح برای این قسمت دیوار حایل برشی در نظر گرفته باشد علاوه بر پیمانکار و مشاور ناظر او هم مقصر است.
وی در خصوص برخورد قاطع با مقصرین حادثه گفت:نظارت بر این قضیه در وظایف ما نیست و دستگاه نظارت باید بیشتر دقت می کرد البته ماهم از نگاه عمومی پیگیر مسئله هستیم تا به خاطر اتفاقاتی که افتاده پیمانکار حتما پاسخ گو باشد.
گفتنی است صبح دیروز یک قطار باربری درشیرگاه بر اثر رانش زمین از ریل خارج شد. بر اثر این حادثه 200 متر از ریل راه آهن تخریب شد، این امر موجب شد راه آهن شمال برای ساعاتی مسدود شود.
لازم به ذکر است با تلاش بی وقفه مامورین راه آهن مازندران این مسیر طی 10 ساعت باز شده و عبور قطار از آن انجام می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴