تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۹۵۸۵۰
دادستان مرکز مازندران گفت: اگر کسی اندیشه‌های امام را به هر حزب و جناحی مرتبط کند، به شهدا و امام خیانت کرده است.
۰
plusresetminus
مرتبط کردن اندیشه‌های امام به هر حزب و جناحی خیانت به شهدا و امام است
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر، اظهار کرد: فضیلت‌های ماه مبارک‌ رمضان بی‌شمار بوده و به‌واسطه ماه مبارک‌رمضان عده‎ای نجات‌ می‎یابند و عده‌ای هم به شرارت، بدبختی و عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

وی افزود: ماه رمضان‌ ملاک‌ سعادت و بدختی است و درک واقعی این ماه به روزه‌داری صرف نبوده و شب‎های آن را باید قیام‌ داشت چون دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با بیان اینکه روح انسان‌ها دانش‌یافته ماه رمضان است و روح و جسم باهم تعالی می‌یابد، بیان کرد: وجود ائمه معصومین در راهگشایی بسیار تاثیرگذار بوده و تاریخ بمانند شخصیت امام را به خود ندیده است.

این مسؤول به نقل از مقام رهبری در مورد شخصیت امام، گفت: حقیقتا شخصیت بی‌نظیری مثل امام (ره) هوشمندترین ذهن‌ها و بهترین انسان‌ها، از جنس انبیا است و مهم‌ترین‌ چیزی که باید بدانیم و به آن عمل کنیم آن است که به‌عنوان سربازان‌ امام باید اندیشه‌ها و آرمان‌های بلند امام را بشناسیم.

جعفری با اشاره به اینکه دفاع از مظلومان‌ جهان و مردم‌دوستی، از اندیشه‌ها و عملکرد امام(ره) بود، تصریح کرد: انسان‌های بزرگ را نه به خاطر سن، بلکه به دلیل اندیشه‌های بلند باید بزرگ دانست.

وی چند مولفه اصلی امام (ره) را مهم برشمرد و افزود: لقب معمار کبیر بودن امام خمینی(ره) به خاطر سرنگون‌کردن طاغوت نبود بلکه به دلیل پایه‌ریزی این ‌نظام و مهندسی آن به لحاظ شکل و محتوا و بی‎مانند آن بوده است.

دادستان مرکز مازندران بحث دوم‌ در خصوص ویژگی‌های امام(ره) را مردم‌محوری و بدون ‌وابستگی به قدرت‌های بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) اولین اسوه حکومت مردم‌سالاری بود و کسی بر حمایت محرومان از سوی او شک ‌نکرد و او متن‌ جامعه و نقش مردم در مسایل ملی و سیاسی برجسته نشان داد، چنان که در انتخابات؛ رهبری، ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و شورا را مردم ‌باید انتخاب کنند و سپس ولی فقیه در هر موردی نظر بدهد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: صاحب این انقلاب مردمند و امام به حر‌فهای خود عمل کرد و این مهم مسائل حزبی نبود، بلکه صیانت از گفته‎ها و اندیشه‌های امام است و اگر کسی اندیشه‌های امام را به هر حزب و جناحی مرتبط کند، به شهدا و امام خیانت کرده و اندیشه‌های امام قابل مصادره نیست.

جعفری با اشاره به اینکه امام گروه‌های چپ و راست را تشخیص داد، گفت: امام با بهره‌گیری از کتاب و سنت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اندیشه‌های خود را معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در برابر زیاده‎خواهی‎های دشمنان‌ کوتاه آمد، بیان کرد: این کوتاهی امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد.

دادستان مرکز مازندران خاطرنشان کرد: امام‌ روحیه سازش‌پذیری نداشت و دشمن‌شناس بود، همچنین وحدت مسؤولان و گروه‌ها، قوا، احزاب با یکدیگر و وحدت کشورهای اسلامی باهم را از اهداف امام خمینی(ره) عنوان کرد.

این مسؤول در پایان تصریح کرد: شاهکار اصلی معماری امام‌ در هیچ جای دنیا نیست و کسانی که حرف جدایی دین از سیاست می‌زدند، امام‌ ثابت کرد که می‌توان دین را با سیاست یکی کرد و این روزها وقت تفسیر اندیشه‌های امام است و نباید خودباخته باشیم و همچنین اگر اختلاف‌نظرهایی وجود دارد تا وقتی که رهبری نظر ندهد باید خوددار بود و همه باید زیر چتر ولایت فقیه باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲