تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۹
کد مطلب : ۲۹۵۸۳۳
بیست و هشتمین مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین آغاز رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) به رسم هر سال در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان نکا و با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، در این مراسم آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه نکا ضمن گرامیداشت رحلت جانسوز امام راحل، اظهار کرد: همانطور که خداوند متعال می‌فرماید که اگر آیه‌ای را ببریم آیه‌ای مانند آن را می‌آوریم، اگرچه نسبت به از دست دادن امام بزرگوار به عنوان آیه عظمی متأسف هستیم اما از سوی دیگر به خاطر در اختیار داشتن آیه عظمای دیگری خوشحال هستیم.

وی افزود: این وداع سخت براساس مصلحت و حکمت الهی بوده اما بهره‌مندی از رهبر معظم انقلاب مایه خرسندی است که خداوند مردم را شایسته دیده، می‌بیند و می‌داند و از این رو به مردم رهبر شایسته‌ای عنایت فرموده است.

در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان عباس‌آباد به عنوان سخنران برنامه به تبیین جایگاه ولایت در ارتباط با امت به منظور برپا داشتن حکومت الهی بر روی زمین پرداخت و ولایت همه انبیا، ائمه معصوم و فقها را در راستای ولایت الله برشمرد.

وی همچنین لازمه قیام امام معصوم را بهره‌مندی از پشتوانه امت شایسته و پای در رکاب دانست و ملت مسلمان ایران را به خاطر همراهی با ولی فقیه، برتر از امت رسول خدا، امیرالمونین و حتی اصحاب سیداالشهدا(ع) توصیف کرد.

امام جمعه عباس آباد همچنین با اشاره به ماجرای سقیفه که منجر به فاصله گرفتن امت از امیرالمونین(ع) شد به برخی از بداخلاقی‌های انتخاباتی اخیر پرداخت و رأی آوردن به هر قیمت را نشانه بلوغ سیاسی ادعا شده در مردم از سوی برخی مسئولان ندانست.

این مسئول اضافه کرد: همانطور که عدم انتخاب علی(ع) در انتخابات سقیفه نشانه بلوغ سیاسی مردم نبوده عدم انتخاب نامزد مخالف دولت نیز نشان از بلوغ سیاسی مرم نیست بلکه برخی به هرقیمتی برای رای آوردن تلاش کرده‌اند.

‌این مراسم که با صرف افطار عمومی آغاز و در ادامه با برپایی نمازجماعت همراه بود کلیپ‌هایی باموضوع شخصیت امام راحل و انتخاب حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی پخش و مداحی و مرثیه‌خوانی نیز در آن به اجرا در آمد.

 

به گزارش پیک نکا، در چهاردهمین روز از خردادماه سال 68 هجری شمسی بنیانگذار انقلاب اسلامی مردم ایران در 22 بهمن سال 57، چشن از جهان فرو بست و در همان روز مجلس خبرگان رهبری به اتفاق آراء حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) را به عنوان رهبر جدید انقلاب اسلامی مردم ایران برگزیدند.

و امروز با گذشت حدود 30 سال از آن روز پرچم این نهضت همچنان با صلابت در دست این فرزند برومند از نسل حضرت زهرا(س) قرار داشته و این انقلاب را برای ملحق شدن به پرچم انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) رهبری می‌کند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴