تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۲۹۵۷۲۰
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال جاری مستمری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت، در خصوص چگونگی زندگی کودکان و نوجوانان در مراکز بهزیستی، گفت: کودکانی که در مراکز زندگی می‌کنند تا ۱۸ سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد نفریه  گفت: در حال حاضر بهزیستی با ۶۳۴ مرکز نگهداری به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۳۴ مرکز مربوط به شیرخوارگاه‌ها است.
 
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در مجموع در مراکز بهزیستی ۱۰ هزار کودک و نوجوان زندگی می‌کنند، گفت: همچنین در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست در دامان خانواده‌هایی که سرپرستی آنها را تقبل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.
 
وی، نوجوانان و خانواده سازمان بهزیستی با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در خصوص سرپرستی این کودکان و نوجوانان ادامه داد: سیاست‌ ما در خصوص این کودکان و نوجوانان واگذاری‌ آنها به دامان خانواده‌ها است تا اینکه همانند دیگر همسالان خود با محبت خانواده رشد کنند.
 
نفریه با بیان اینکه در سال جاری مستمری این کودکان و نوجوانان از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت تا در این شرایط خانواده‌ها برای نگهداری آنها مشکلات مادی کمتری داشته باشند، در خصوص چگونگی زندگی کودکان و نوجوانان در مراکز بهزیستی، گفت: کودکانی که در مراکز ما زندگی می‌کنند تا ۱۸ سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود. لازم به ذکر است که ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای آنها رایگان خواهد بود.
 
به گزارس ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور،مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور همچنین در خصوص نظارت بر زندگی کودکان و نوجوانان واگذار شده، در پایان یادآور شد: در خصوص کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها واگذار شده از سوی کلینیک‌های مددکاری در حوزه‌های تحصیل، سلامت، روانشناسی و ... نظارت صورت می‌گیرد و به صورت دقیق روند زندگی آنها را دنبال می‌کنند.

منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴