تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۲۸۹۲۶۱
«یکی از بخش های حذف شده این مستند اظهارات یک دانشجو است که می گوید آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران از توافق هسته ای سال 2015 میان ایران و قدرت های جهانی حمایت کرده است...»
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، رسانه های غربی به صورت گسترده ای به انعکاس حذف بخش هایی از مستند انتخاباتی حسن روحانی پرداخته اند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس (AP)، خبرگزاری "بلومبرگ" (Bloomberg)، پایگاه صدای آمریکا (VOA)، پایگاه آمریکایی "یو اس نیوز" (US News)، رادیو اروپای آزاد (Radio Free Europe)، پایگاه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" (Times of Israel)، روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز" (Washington Times)، روزنامه "واشنگتن پست" (Washington Post) و ... با عناوین مختلف به انعکاس این خبر پرداخته اند.

صدای آمریکا در خبری با تحت عنوان "تلویزیون ایران مستند روحانی را در آستانه انتخابات سانسور کرد" به این خبر پرداخته و نوشت: «تلویزیون ایران روز شنبه مستندی را که توسط ستاد انتخاباتی حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی ایران منتشر شده بود، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سانسور کرد.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا (Bloomberg) نیز در گزارشی در این رابطه نوشت: «تلویزیون ملی ایران بخش هایی صوتی از اولین مستند تبلیغاتی ستاد انتخاباتی حسن روحانی را حذف کرد. تلویزیون ایران این فیلم را طبق برنامه اعلام شده پخش کرد اما اعمال تغییرات و سانسور در بخش ابتدایی آن مشهود بود.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) نیز در خبری تحت عنوان "تلویزیون ایران مستند روحانی را سانسور کرد" به انعکاس این خبر پرداخته و نوشت: «یکی از بخش های حذف شده این مستند اظهارات یک دانشجو است که می گوید آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران از توافق هسته ای سال 2015 میان ایران و قدرت های جهانی حمایت کرده است.»


این در حالی است که اعتراضاتی در رابطه با سانسور مستند تبلیغاتی آیت الله رئیسی نیز مطرح بوده و برخی رسانه های داخلی عنوان کردند: «در ادامه جانبداری های "کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات" این بار تیغ سانسور و تبعیض بین نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر مستند تبلیغاتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نشست.

مستند تبلیغاتی رئیسی به درخواست کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات با سانسور مواجه شده و قسمت مربوط به دادگاه رسیدگی به تخلفات مالی غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران، حذف شده است. تخلفات عدیده کرباسچی در شهرداری تهران که منجر به حکم دادگاه علیه وی شد در زمان ریاست رئیسی بر سازمان بازرسی کل کشور و توسط این سازمان کشف شده بود.»

همچنین ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برنامه گفتگوی رادیویی محمدباقر قالیباف که قرار بود عصر امروز پخش شود به‌علت اصلاحات زیاد کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات و عدم امکان اصلاح، توسط صداوسیما حذف و به‌جای آن صوت برنامه "رو به دوربین" شبکه یک مجدداً پخش شده است./ر
منبع : جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما