کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید انیمیشن در دفتر هنرهای تصویری البرز کلید می خورد

خبرگزاری فارس , 17 ارديبهشت 1396 ساعت 11:56

مسئول دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری البرز گفت: قالب‌های فیلم کوتاه، انیمیشن و موشن گرافیک ابزارهای مناسبی برای ترویج بسیاری از مفاهیم در دنیای دیجیتال امروز هستند؛ از همین این مهم در استان البرز کلید خواهد خورد.


به گزارش بلاغ، ،به نقل از نگارانه؛ محمد سجاد احسانفر، مسئول دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری البرز ضمن اعلام این خبر گفت: استان البرز با وجود ظرفیت بالایی از هنرمندان عرصه فیلمسازی از پتانسیل خوبی برای تولید آثار فاخر برخوردار است.

وی ادامه داد: حضور چشمگیر هنرمندان البرز در جشنواره‌های مختلف فیلم در طول سال و دست یابی هرساله تعدادی از آنها به مقام های برتر، وظیفه مسئولین فرهنگی و هنری این استان را دو چندان می کند.

احسانفر افزود: حوزه هنری به سهم خود در پی حمایت و بهره‌وری مناسب از این ظرفیت می‌باشد، روند سالهای گذشته در دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری البرز که براساس شرایط پیشین پی گرفته می‌شد در حال حاضر به تغییرات مثبت و مناسبی دست یافته است.

وی تصریح کرد: این دفتر اقدامات مناسبی را در جهت همین تغییرات در قالب برنامه‌های 3 ساله از سال 95 آغاز نموده و تا سال 1399 برنامه‌ریزی کرده است و برنامه‌های 3 ساله این دفتر اکنون در مرحله دوم خود قرار دارد.

احسانفر خاطرنشان کرد: این دفتر در آغاز سال 93 با سه هدف جذب، پرورش و تولید در زمینه فیلمسازی متعهد، اولین مرحله از برنامه‌های خود را شروع نمود و تا پایان سال 95 ادامه داد.

وی عنوان کرد:در مرحله دوم این برنامه ها که از آغاز سال 96 تا پایان سال 98 ادامه خواهد داشت، علاوه بر جذب و پرورش هنرمندان ارزشی استان، تولید با کیفیت، حضور قدرتمند در جشنواره‌ها و ساخت برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای از اهداف و اولویت‌های این دفتر، در راستای رسالت‌های تبیین شده حوزه هنری خواهد بود.

احسانفر با بیان اینکه رویکرد حوزه هنری یک رویکرد تولید محور است گفت: حوزه هنری البرز همواره محفل مناسبی برای اهالی سینما در این استان بوده و با تمام بضاعت به دنبال حمایت از هنرمندان متعهد و همچنین تولید فیلم‌های مناسب در زمینه‌هایی چون ترویج سبک صحیح زندگی،‌ خانواده و پاسداشت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فعالیت در زمینه انیمیشن نیز از اهداف اصلی این دفتر در برنامه سه ساله خواهد بود، اظهار داشت: قالب‌های فیلم کوتاه، انیمیشن و موشن گرافیک ابزارهای مناسبی برای ترویج بسیاری از مفاهیم در دنیای دیجیتال امروز هستند؛ از همین رو دفتر هنرهای تصویری علاوه بر فیلمسازی، به طور ویژه‌ای در جذب، پرورش و تولید آثار انیمیشن و موشن گرافیک با رویکردهای حوزه هنری همت خواهد گماشت.


کد مطلب: 289143

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/289143/تولید-انیمیشن-دفتر-هنرهای-تصویری-البرز-کلید-می-خورد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com