تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۲۸۴۳۸۵
دومین نشست خبری شهردار نکا با حضور اصحاب رسانه در دفتر شهردار برگزار شد و طی آن روح‌الله جمشیدی به تشریح برنامه‌های این مجموعه و پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداخت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، روح‌الله جمشیدی در این جلسه با اشاره به نیاز به شکل گرفتن برنامه‌ها و اقدامات در نظام حمهوری اسلامی براساس آرمان‌شهر مقتضیات نظام اسلامی، اظهار کرد: بر همین دیدگاه حوزه مدیریت شهری را براساس آرمان‌شهری با ویژگی‌های مختلف در مدل‌های اسلامی، مهدوی و علوی پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: به دنبال آرمان‌شهر علوی هستیم البته شاید نتوان به اهداف تعریف شده رسید ولی ارزش هدف‌گذاری و حرکت به سمت آنچه در نظر گرفت شده را دارد.

شهردار نکا با بیان هفت شاخصه آرمان‌شهر، خاطرنشان کرد: سعی بر این است تا اقدامات عملی به سمتی برود که رضایت شهروندان در آن رعایت شود.

این مسئول عدالت‌محوری را شاخصه اول دانست و اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری نگاه این است که در تمام حوزه‌های آن باید لحاظ شود که اقدامات شهرداری عدالت‌محوری آن را تا حدودی همراه با نگاه مثبت و رضایت عمومی را نشان می‌دهد.

وی احترام به افکار عمومی و مردم را محور بعدی دانست و گفت: اقدامات باید با نیازهای ارائه شده مردم همخوانی داشته و بر همین اساس مدیریت شده و برنامه‌ها اجرا شده است.

جمشیدی رعایت حقوق شهروندی را مورد بعدی دانست و با وجود نقاط ضعف فراوان، تصریح کرد: نگاه ما بر این است که پروژه‌ها برای اطلاع رسانی دقیق و کامل به مردم انجام شود.

 
عدم هماهنگی در مدیرت واحد شهری 

وی افزود: الگوساز بودن خود مدیران شهری مورد بعدی است که به عنوان مثال در مدیریت شهری دنیا یک مدیریت واحد اتفاق می‌افتد ولی این انسحام و یکپارچگی در ایران وجود ندارد چراکه بسیاری از نهادها هم‌راستا با شهرداری خدماتی را ارائه می‌ دهند که هم موجب تداخل در کار و هم نارضایتی عمومی می‌شود.

شهردار نکا کنده‌کاری ادارات پس از آسفالت شهری را یکی از مثال‌ها دانست و یادآور شد: در بسیاری از موارد شهرداری منطقه‌ای را آسفالت می‌کند و ادارت پس از آن به کندن آن اقدام می‌کنند که نشان از عدم مدیریت واحد شهری دارد.

این مسئول اضافه کرد: رفاه اقتصادی و پیشرفت جامعه ویژگی بعدی است که این شاخصه در جوامع اسلامی در دستورالعمل‌ها و دستورات و روایات اسلامی نیز وجود داشته اما در این آرمان‌شهر برای رفاه اقتادی مردم باید مقدمات فراهم شود.

وی گفت: ششمین ویژگی توجه ویژه و اعتماد به جوانان است که این امر در شهرداری با انتخاب مدیران جوان در این مجموعه رعایت شده و در راستای عملکرد خوب با نیروی جوانی درحال اقدام هستند.

جمشیدی مبارزه با بدعت‌ها را ویژگی بعدی دانست و اظهار کرد: بدعت‌های نادرست در بسیاری از مجموعه‌ها پایه‌ریزی شده است ازجمله طولانی شدن پروژه‌ها و دست‌اندازی‌ها و اتفاقات به دلیل عدم شفافیت در قوانین این بدعت‌ها را ایجاد کرده و تلاش شده این بدعت‌ها در این مدت مبارزه کرده و آن را کاهش دهیم.

وی افزود: این هفت ویژگی در عملکردها نشان داده می‌شوند در این راستا تلاش شده و نشان از گام برداشتن برای اجرای آرمان‌شهر علوی دارد تا برای دست یافتن به آرمان‌شهر مهدوی برای زمینه‌سازی ظهور اقداماتی انجام شود که در این زمینه زمان کوتاه یا بلند تأثیری ندارد بلکه در تلاش برای استفاده از زمان در اختیار داشته برای رسیدن به این آرمان‌ها هستیم.

 
یک سوم نهضت آسفالت صورت گرفت

شهردار نکا با بیان مباحث مالی در مدت اخیر، خاطرنشان کرد: از زمان بهمن سال گذشته از بودجه 20 میلیاردی سال 95 شهرداری 13 میلیارد و 200 میلیون تومان از بودجه وصول شده بود اما حساب شهرداری نیز با توجه به برنامه‌های انجام گرفته خالی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: از زمان تحویل، بدهی هفت میلیاردی اعلام شد اما بالای 10 میلیارد بوده است که این بودجه با این کسری‌ها و محقق شده‌ها در سال 95 به میزان 25 میلیارد تومان عملیاتی شد که نشان از محقق شدن پنج میلیارد بیشتر از بودجه بسته شده دارد.

وی گفت: ازجمله اقدامات صورت گرفته به راه انداختن نهضت آسفالت با 25 هزار متر مربع آسفالت برای مردم بوده که ادامه آن به اندازه 50 هزار متر مربع از خیابان‌های اصلی ادامه پیدا می‌کند.

جمشیدی با اشاره به تلاش صورت گرفته با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مجموعه و شهرستانی برای زیباسازی شهر در آغاز سال جدید، اظهار کرد: سعی شد تا از زیباسازی شهری و نورپردازی‌ها در تمام نقاط شهر غفلت نشود که نظرسنجی‌ها رضایت نسبی بالای 70 درصد مردم را داشته و توجه ویژه به افکار عمومی را نیز در بر داشته است.

وی آزادسازی معابر را ازجمله اقدامات مهم بعدی برشمرد و افزود: تیم اختصاصی آزادسازی معابر شکل گرفته که در مجموع در سال 95 در بودجه 2 ملیارد و 800 میلیون تومان برای آزادسازی معابر در نظر گرفته شد اما با پنج میلیارد تومان مبادله توافقی آزادسازی‌ها که مردم را دچار مشکل در رفت و آمد کرده بود صورت گرفت.

 
نیاز به آسفالت برای 71 هزار متر مربع از سطح معابر نکا 

شهردار نکا با بیان حل گره‌های کور معابر در ظرف مدت دو ماه، خاطرنشان کرد این در شرایطی است که حل این مشکلات سالیان دراز راکد مانده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود.

این مسئول اضافه کرد: کارحانه آسفالت شهرداری نکا در سال  95 حدود 10 هزار تن آسفالت را تولید کرده که شامل آسفالت 24 کوچه با سه هزار و 500 تن و همراه برای روکش آسفالت صورت گرفته در 25 هزار متر مربع در سطح شهر بوده است.

وی گفت: کانال‌های مناطق امام حسین، اومال، کوچه شهید خلیلی، جدول 30 متری به سمت راه‌آهن، مهرآباد، کانال سنگی منطقه زینبیه، جدول کوچه فرمانداری را می‌توان اقدامات مربوطه در این زمینه برشمرد.

جمشیدی با اشاره به تغییر نگاه داده شده در حوزه فعالیت‌های عمرانی در سال 96، اظهار کرد: سعی بر این است تا کلیت بودجه‌ها را بسنجیم که با برآورد صورت گرفته 71 هزار متر مربع از سطح معابر برداشت شده نیاز به آسفالت دارد که زیرسازی را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: برای هر بخش سعی شده کتابچه‌ای شامل لیست کوچه‌ها، مقدار و متراژ، اقدامات و تصاویر و نقشه‌ها را شامل می‌شود که باید برای دست‌یابی به آن اجرایی شود که بیش از چهار میلیارد تومان برای این مهم پیش‌بینی شده و یک میلیارد بیشتر از آنچه در بودجه 96 بوده در زمینه آسفالت رقم بالایی است.

 
آغاز بهاره آسفالت معابر برای اولین بار در سال 96

شهردار نکا با بیان عدم آغاز آسفالت کردن معابر در بهار برای سال‌های گذشته از آغاز آسفالت معابر در سال 96 خبر داد و خاطرنشان کرد: از نیمه دوم فروردین سال 96 پروژه آسفالت معابر آغاز شده و ادامه دارد و تلاش بر این است که تا پایان تابستان امسال به بخش اعظم آسفالت و رضایت شهروندان دست پیدا کنیم.

این مسئول با گلایه از برخی دستگاه‌ها همکاری آنان را در راستای رضایت شهروندان کافی ندانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود معبری که آسفالت شده مدتی به آن دست زده نشود که از بین رفتن اموال عمومی است و با توجه به پرداخت هزینه‌ها از سوی آن نهاد به اندازه خسارتی که در اثر آن انجام می‌شود نشده و خرابی اطراف محل را به همراه دارد .

وی گفت: نمی‌شود از سویی شهرداری آسفالت کرده و اداره‌ای بعد از آن کنده‌کاری کند البته دادن مجوز از سوی شهرداری توجیهی بر این اقدامات نمی‌شود چراکه شهرداری با انجام پروژه‌های دولتی مخالفتی نمی‌کند اما تدبیر در این زمینه کار دشواری نیست.

جمشیدی با بیان نیاز به برخی هدف‌گذاری‌ها برای هر شهرداری در سال‌های آینده یادآور شد: شهرداری نکا نیز از این موضوع غافل نشده و درصدد تنظیم برنامه پنج ساله شهری است تا نقشه راهی برای مدیران بعدی این نهاد نیز باشد.

وی نظارت شهروندان را یکی از ملزومات دست‌یابی به رضایت شهروندان برشمرد و افزود: نباید خود مردم از مشارکت در نظارت غافل شده و این باید بر اساس انتقاد و اصول صحیح باشد که انتظار می‌رود مردم در حوزه نظارتی نیز توجه ویژه‌ای را داشته باشند.

شهردار نکا تخریب اموال عمومی در نکار را نسبت به شهرهای مجاور به دلیل  ناهنجاری‌های موجود بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: سرقت اموال عمومی از چراغ‌ها، نمادهای زیباسازی همراه با تخریب اموال عمومی موضوع مهمی است که خسارت حدود 400 میلیون تومانی را در حوزه تخریب اموال عمومی در سال 95 به همراه داشته است.

 
حجاب و عفاف حوزه فرهنگی تعریف شده برای شهرداری

این مسئول با بیان وجود دغدغه فرهنگی در مجموعه شهرداری باتوجه به وجود نسبت کوچک در این زمینه در قانون برای این مجموعه، تصریح کرد: تنها در حوزه عفاف و حجاب برای شهرداری‌ها تعریف گسترده‌تری شده که خود شهرداری نکا نیز نگاه ویژه‌ای دارد که در این زمینه برگزاری همایش پاکبانان و خانواده‌های آنان با موضوع عفاف و حجاب با هدیه دادن چادر صورت گرفته است.

وی در زمینه پروژه‌های در دست اقدام گفت: ساختمان شماره دو آتش‌نشانی مناقصه برگزار شده و پیمانکار و بخشی از بودجه 400 میلیون تومانی آن دریافت شده و در هفته‌های آینده کلنگ اخداث آن در مقابل فاطمیه نکا بر زمین زده می‌شود.

جمشیدی کلنگ‌زنی احداث ساختمان حمل و نقل، غسالخانه و پارک محلی شهدای گمنام را از برنامه‌های در دست اقدام نام برد و اظهار کرد: از شرکت‌های بومی با قیمیت مناسب‌تری برای انجام پروژه‌های شهری دعوت می‌شود.

وی در موضوع گردشگری و جذب توریسم به بیان کارهای صورت گرفته و از طرفی روی زمین مانده باتوجه به شرایط مناسب در شهرستان نکا پرداخت و افزود: با مذاکرات صورت گرفته با مسئولان کشوری بنابر نگاه مثبت مسئولان از اسفندماه در جلسه با شهرداران شرق مازندران یک منطقه گردشگری برای پنج شهر شرق مازندران در نظر گفته شود که دریچه ورودی آن از یک سو در نکا و از سوی دیگر در گلوگاه قرار بگیرد.

شهردار نکا با بیان غافل نبودن از ظرفیت‌های گردشگری در شهر و کمک گرفتن از مسئولان ارشد کشوری، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود حداقل روستاهای مجاور شهر مانند آبلو، چمان، قلعه‌سر، نودهک و غیره برای حوزه گردشگری نشستی برای فراهم کردن کل حوزه  شهرستان با نگاه اجرایی برگزار کنند.

 
ورود شهرداری به رونق تولید و اشتغال

این مسئول در زمینه پرداختن به تولید و اشتغال اضافه کرد: با توجه به شعار سال اگر قرار بر برخورد شعاری باشد به نتیجه‌ای نمی‌رسد اما مسئله مطرح شده درمورد تولید و اشتغال در شهرداری به آن فکر شده تا در حد مقدورات در این زمینه ظرفیت‌ها و پتانسل‌ها شناخته شده و عملیاتی شود.

وی طرح‌های دریا، قرمرض و پارک تپه نارنجباغ را از جمله پتانسیل‌ها برای ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: در گذشته این مجموعه‌ها به پیمانکاران واگذار می‌شد اما سعی بر این است تا خودمان با مدیریت سالم در آمد مناسب را در این مناطق ایجاد کرده و با بکارگیری نیروی انسانی مناسب به ایجاد اشتغال از شهروندان بپردازد.

در پایان جمشیدی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با وجود تمام سلیقه‌ها با یک مدیریت یکپارچه به برنامه‌ریزی و انجام پروژه‌ها ها گام برداریم تا سود و آرامش حاصل از آن برای مردم رقم خورده و با تحقق آن با خدمات شایسته منافع مردم تأمین شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴