با بازگشت ابرها به منطقه پیش‌بینی می‌شود

آغاز مجدد بارش‌ها از میانه هفته در شرق مازندران

تاریخ انتشارجمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۲۸۱۱۳۵
بررسی سامانه‌های هواشناسی از ادامه گرمای بهاری در روزهای ابتدایی هفته و آغاز مجدد بارش‌ها از روزهای میانی هفته پیش‌ رو خبر می‌دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و بررسی داده‌های ایستگاه‌های محلی و ماهواره‌ای نشان می‌دهد گرمایی که چند روزی است در منطقه مستقر شده تا میانه هفته آینده ادامه دارد.

به شکلی که آسمان شرق مازندران در روزهای شنبه، یکشنبه و تا بعدازظهر روز دوشنبه به صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود که غالباً با آسمانی آبی با حداقل ابر ممکن و افزایش رطوبت نسبی را به همراه دارد.

اما از غروب روز دوشنبه با ورود ابرها به منطقه جبهه بارشی شمالی را تشکیل داده و با افزایش انسجام توده‌ها سبب فراهم شدن شرایط برای بارش‌های قابل قبولی می‌شود که انتظار می‌رود شامگاه دوشنبه بارندگی در برخی نقاط آغاز شود.

بارش‌ها طبق ارزیابی مدل‌های بدست آمده تا صبج روز چهارشنبه به صورت متناوب با شدت و ضعف در نقاط مختلف ادامه پیدا می‌کند که انتظار می رود شدت آن در ارتفاعات بیشتر از دشت بوده و سطح قابل قبولی از نزول رحمت الهی را به ارمغان آورد.

از صبح چهارشنبه نیز به تدریج از میزان ابرها در آسمان کاسته شده و بیشتر به صورت نیمه ابری آسمان منطقه پدیدار می‌شود که این وضعیت نیز تا غروب روز پنجشنبه به تناوب ادامه پیدا می‌کند.

بعدازظهر پنجشنبه نیز مجدداً موج جدیدی از ابرها به منطقه وارد می‌شوند که بر همین اساس روز جمعه آسمان به صورت ابری درآمده و زمینه برای وقوع بارش‌های جدید در روزهای ابتدایی هفته آینده فراهم می‌شود.

تغییرات دمایی نیز در هفته پیش رو باتوجه به وقوع بارش‌ها به صورت محسوسی پیش‌بینی می‌شود به شکلی که صبح روز پنجشنبه با 10 و روز جمعه با نزدیک به 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و گرم‌ترین روزهای هفته پیش رو پیش‌بینی می‌شوند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴