کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با شرکت 5 درصدی بانوان به ثبت رسید

ثبت نام 823 داوطلب انتخابات شوراها در شهرستان نکا/ روستاها رکورددار مسن ‌ترین و جوان‌ترین داوطلب

7 فروردين 1396 ساعت 15:34

بنابر اعلام فرماندار نکا 823 نفر در مجموع حوزه‌های شهری و روستایی برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراها در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.


به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، جعفر احمدی در این زمینه با اشاره به انجام مراحل ثبت نام از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در نکا، اظهار کرد: در مجموع با پایان یافتن مهلت ثبت نام 823 نفر در این شهرستان در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند.

وی میزان مراجعات برای انجام فرایند ثبت نام در روزهای پایانی مهلت ثبت نام را بالاتر از روزهای ابتدایی توصیف کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در روزهای پایانی بالاترین میزان مراجعه به فرمانداری و بخشداری‌ها برای انجام ثبت نام صورت گرفت.

فرماندار نکا با بیان آمار تفکیکی ثبت نام‌ کنندگان در این دوره، خاطرنشان کرد: از این میزان 68 نفر در حوزه شهری و 755 نفر در مجموع بخش‌های هزارجریب و مرکزی حوزه روستایی شهرستان داوطلب عضویت در شوراها بوده‌اند.

این مسئول در زمینه تفکیک جنسیتی ثبت نام کنندگان این دوره، اضافه کرد: بانوان با ثبت نام 40 نفره حدود پنج درصد از سهم داوطلبان را به خود اختصاص دادند که از این میزان 35 نفر در حوزه روستایی و 5 نفر نیز در حوزه شهری داوطلب ورود به شوراها شده‌اند.

وی در رابطه با سایر آمار تفکیکی داوطلبان شوراهای اسلامی شهرستان نکا، گفت: براساس آمار بدست آمده در حوزه شهری نکا از مجموع 68 ثبت نام کننده 63 نفر مرد و 5 نفر نیز زن هستند که مسن‌ترین فرد با 63 و جوان‌ترین داوطلب با 26 سال سن در این جمع حضور دارند.

احمدی با بیان تفکیک داوطلبان دو بخش مرکزی و هزارجریب حوزه روستایی شهرستان، تصریح کرد: در بخش مرکزی از مجموع 434 داوطلب، 408 نفر مرد و 26 نفر نیز زن بوده‌اند که پیرمرد 75 ساله و داوطلب 25 ساله مسن‌ترین و جوان‌ترین افراد ثبت نام کننده در این بخش را به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: در بخش مرکزی شهرستان نیز در مجموع 321 نفر برای ورود به شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام کرده‌اند که از این میزان 312 نفر مرد و 9 نفر زن بوده‌اند و افراد 74 و 25 ساله مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلبان این بخش به شمار می‌آیند.

 

به گزارش پیک نکا، بر این اساس رکورد مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلبان به حوزه روستایی شهرستان نکا با 75 و 25 سال سن تعلق می‌گیرد و باید دید پس از اعلام نتایج بررسی هیئت‌های نظارت از صلاحیت داوطلبان چه افرادی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود در جمع شوراهای شهر و روستاها قرار می‌گیرند.

 


کد مطلب: 278403

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/278403/ثبت-نام-823-داوطلب-انتخابات-شوراها-شهرستان-نکا-روستاها-رکورددار-مسن-ترین-جوان-ترین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com