گزارشی از حضور فعال بانوان در رشته های ورزشی

می توان امید بسیار زیادی به بانوان ورزشکار داشت!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۲۷۲۲۴۹
ورزش و سلامتی و تندرستی در جامعه امروزی می تواند در سیستم زندگی تاثیرات مهمی داشته باشد و از طرفی هم با داشتن یک جسمی سالم می توان گامی موثر رو به سوی پیشرفت برداشت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از مازند اسپرت (مازند ورزش)، ورزش و سلامتی و تندرستی در جامعه امروزی می تواند در سیستم زندگی تاثیرات مهمی داشته باشد،و از طرفی هم با داشتن یک جسمی سالم می توان گامی موثر رو به  سوی پیشرفت برداشت، از نگاهی دیگر حضور فعال بانوان در رشته های ورزشی, آنهم به صورت حرفه ای می تواند جامعه اماری ورزش بانوان در سطح کشور را بالا برده و همگانی شود، میتوان خاطرنشان کرد حضور بانوان در رشته های رزمی که گاها ورزشی سخت و دشوار محسوب می شود حاکی از آن  باشد که حتی رشته های رزمی هم جایگاه خود را در بین بانوان پیدا کرده است.

گفتگویی داشتیم با یکی از فعالان حرفه ای ورزش های رزمی که از خودشان برایمان می گویند:

زینب عسگری هستم متولد سال۱۳۶۱ در شهر اصفهان با مدرک تحصیلی کارشناس علم و اطلاعات و دانش شناسی، حدودا از سال ۷۰  رشته رزمی را به صورت حرفه ای شروع کردم ، که در رشته های همچون تکواندو دان ۲.کیک بوکسینگ دان۴.وشو دان ۳.کونگ فو دان ۴.و … فعالیت داشتم.

خانواده چه نقشی در رسیدن شما به موفقیت را داشتند؟

مطمعنن خانواده های ایرانی نقش مهمی در پیشرفت فرزندان دارند و از طرفی دیگر الگوی فرزندان هستند، بنده هم در این مسیر از یک خانواده ورزشی و همچنین ورزش دوست رشد کرده ام و در حال حاضر تمام افتخارات و موفقیت های خود را مدیون حمایت های گرم خانواده خود هستم.

از افتخارات و مقام های خود اینطور خاطرنشان کردند

در طول ۲۵ سال سابقه رزمی خود دارای مقام های قهرمانی اول و دوم استانی،اول و دوم کشوری،و کسب مقام اول فستیوال کیش در سال ۱۳۹۰ در کارنامه دارم که
در این مدت به عنوان نماینده استان اصفهان در سبک های مختلف رزمی فعالیت داشته و همچنین به عنوان کمیته داوران و کمیته فنی و کمیته اموزش با هیات همکاری داشته و از طرفی هم در حال حاضر نیز نائب رئیس تانگ ایل مودو کشور هستم.

از تانگ ایل مودو برایمان بگویید؟

تانگ ایل مودو به خطر ترکیبی بودن ورزش بسیار جالب و جذابی است از چند ورزش که یکی از دلایلی که باعث شد این ورزش طرفداران زیادی را جذب کند  ترکیبی بودنه این ورزش بوده که من خود را متمرکز بر این رشته ورزشی کرده ام که در این میدان ورزشی روز به روز شاهد پیشرفت مجموعه تانگ ایل مودو هستیم.

حضور بانوان را در زمینه رشته های ورزشی رزمی را چگونه می بینید؟

از انجا که بانوان ایرانی همیشه در سطح جهان و کشور توانای های خود را در زمینه های ورزشی به معرض نمایش گذاشتند می توان امید بسیار زیادی داشت در این جایگاه و سرمایه گذاری های مهم در این راستا صورت گیرد که  آینده چشمگیر و خوبی داشته باشد در سطح فرهنگ ورزشی در جامعه.  از این رو در برنامه های ما می باشد که در سطح فعالیت های تانگ ایل مودو در کشور گامی به سوی پیشرفت برداریم  که از جمله  اوردن مدرس در جهت اموزش و برگزاریآ زمونها، برای ارتقا و سطح داوری و مربیگری است.

کلام پایانی شما؟

از اینجا تشکر میکنم از هیات رئیسه سبک تانگ ایل مودو و رئیس سبک آقای سالاری  که زحمات بسیاری در به جا انداختن  و فرهنگ سازی این سبک در جامعه ورزشی ایران داشته اند و در ادامه امید است در به دست اوردن جایگاه واقعی ورزش بانوان در سطح جهان .که بسیار در این زمینه خوش بین می باشم ، که از این رو باید شاهد همیشگی حمایت های مسعولین باشیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴