تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۲۷۲۰۸
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 55 درصد جمعیت روستایی مازندران و 55 درصد جمعیت شهری مازندران در معرض چاقی قرار دارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محسن اعرابی صبح امروز در همایش استانی دیابت در معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: تنها راه کنترل و پیشگیری از دیابت کنترل مداوم قند خون است.
وی تصریح کرد: کشورهای در حال توسعه با 170 درصد افزایش روبه‌رو هستند و 80 درصد موارد مرگ و میر ناشی در کشورهای در حال توسعه ناشی از ابتلا به بیماری دیابت رقم می‌خورد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اعلام اینکه بیماری دیابت علت اصلی قطع پا و نارسایی کلیه است،بیان داشت: 9 درصد مرگ و میر کشور به دلیل بروز بیماری دیابت اتفاق می‌افتد.
این مسئول با اعلام اینکه چاقی یک از عوامل اصلی بروز دیابت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مازندران بالاترین درصد چاقی استان‌های کشور محسوب می‌شود.
اعرابی در ادامه خاطرنشان کرد: 55 درصد جمعیت روستایی مازندران و 55 درصد جمعیت شهری مازندران در معرض چاقی قرار دارند.
وی در ادامه به طرح غربالگری انجام شده در استان مازندران در سال 1387 اشاره کرد و گفت: این طرح مورد استقبال برخی از افراد مبتلا به این بیماری نیز واقع نشد به طوری که بیش از 21.5 درصد افرادی که در معرض خطر بودند به آزمایشگاه مراجعه نکردند.
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مصرف مداوم قلیان را از دیگر عوامل بروز دیابت اعلام کرد و گفت: دیابت به سراغ افرادی که روزانه مصرف قلیان را در دستور کار دارند بروز می‌کند.
این مسئول در ادامه به رشد چاقی در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از  دیابت در بزرگسالی باید پدیده چاقی در بین دانش آموزان کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد بچه‌های چاق در سن پیش دبستانی در بزرگسالی چاق می‌شوند، ابراز داشت: 80 درصد نوجوانان اگر تجربه چاقی در این دوره را داشته باشند در بزرگسالی چاق می‌شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰