تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۷۰۰۱
تخریب دیوارهای برخی منازل مسکونی روستایی و بخش کشاورزی از خسارت‌های وارده بارندگی شدید در 48 ساعت گذشته در نوشهر بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر با حضور نماینده مردم نوشهر و چالوس، فرماندار و مسئولان ادارات در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد و آخرین وضعیت مشکلات خسارت بارندگی اخیر در نوشهر و چگونگی مقابله با وقوع احتمالی سیل مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه نماینده مردم نوشهر و چالوس در سخنانی گفت: امروز سیل در دنیا دیگر بحران نیست بلکه می‌توان سیل را مدیریت کرد.
قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه در کارهای اجرایی باید نکات اصولی و فنی مورد توجه قرار گیرد، افزود: در بحث پل روستای خیرسر باید هرچه زودتر تکلیف این پل مشخص شود.
وی تاکید کرد: اگر اعتبارات نوشهر برای جای دیگر صرف شده باشد این موضوع برای بررسی به دیوان محاسبات ارجاع داده می‌شود.
فرماندار نوشهر نیز گفت: بی‌شک مدیریتی که باید برای مقابله با شرایط اضطراری سیل و مقابله با آن در نوشهر انجام می‌شد، صورت گرفت.
محمد علی قمی افزود: راه ارتباطی روستای خیرسر که به صورت موقت ایجاد شده بود براثر شدت بارندگی و جاری شدن آب تخریب شد و راه ارتباطی خانوارهای این منطقه برای تردد به مرکز شهر قطع شد و اهالی این منطقه باید از مسیر دیگری برای تردد استفاده کنند.
 وی بیان کرد: به علت عدم دقت اداره کل راه و شهرسازی استان، بعد از یکسال هنوز اعتبارات لازم تخصیص نیافت و امروز نوشهر با چالش جدی روبرو شده است.
فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه دیواره حفاظتی رودخانه کشکسرا در حال از دست دادن مقاومت خود است، اظهار داشت: در چند ساعت 60 میلی‌متر بارندگی در کشکسرای نوشهر داشتیم که اگر این بارندگی ادامه داشت و تشدید می‌شد مشکلاتی به وجود می‌آمد که از دست کسی کاری بر نمی‌آمد.
وی تصریح کرد: مناطق "دزدک" و "حوض کتی" از حوزه آبریز منطقه چال‌نبی تهدید شدند اما چون تجربه قبلی داشتیم مشکل حل شد و به خیر گذشت ولی همچنان برای ما بحران‌زا است.
قمی خاطرنشان کرد: در موضوع کشکسرا باید آب منطقه‌ای و در منطقه چال‌نبی نیز منابع طبیعی باید پاسخگو باشند.
فرماندار نوشهر ابراز کرد: اینکه همزمان در چند نقطه بحران داشته باشیم امکانات شهرستان اجازه مدیریت را نمی‌دهد.
وی از نحوه کار پیمانکارانی که از آورده مازاد سیل در بستر رودخانه استفاده می‌کنند، گفت: پیمانکاران سهمی از این بهره‌برداری به شهرستان نوشهر نمی‌دهند نباید با آنها برای جابه‌جایی آورده مازاد سیل در بستر رودخانه‌ها همکاری کرد و باید در این بخش قوی‌تر و جدی‌تر عمل شود.
این مسئول همچنین درباره پل موقت روستای عزت یادآور شد: از مجموع 750 میلیون تومان اعتبار برای پل‌های روستای خیرسر و روستای عزت، تنها 350 میلیون تومان برای پل عزت هزینه شد و 400 میلیون تومان باقیمانده است که به نوشهر تخصیص داده نشد و باید این رقم به نوشهر داده شود تا حداقل بخشی از مشکلات در حوزه روستای خیرسر حل شود.
فرماندار نوشهر بیان کرد: جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، مشکلات و معضلات پیرامون حوادث احتمالی سیل بررسی می‌شود.
به گزارش فارس، در این جلسه بر دوگانه‌سوز شدن مراکزی همچون بیمارستان‌ها، گلخانه‌ها و ادارات تاکید شد تا در مواقع اضطراری قطع گاز با مشکل مواجه نشوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰