تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۲۶۳۵۰
عمرو موسی با بیان اینکه مواضع واشنگتن در قبال مصر بر احتمالات و فرضیه‌های نادرست بنا شده است، اعلام کرد که آمریکا به اتخاذ چنین مواضعی عادت کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نوشته روزنامه "الرای" کویت، رئیس کمیته ۵۰ نفره موظف به اصلاح قانون اساسی در مصر و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تاکید کرد: حمایت کویت، عربستان و امارات از مصر بر موضع آمریکا و غرب در قبال انقلاب ۳۰ ژوئن تاثیر گذاشته است.
وی افزود: در حالی که در سال گذشته رابطه مصر با امارات و دیگر کشورها دچار تنش بود و ما در آن زمان سیاست خارجی اخوانی و نه سیاست خارجی مصری داشتیم، اما این کشورها در روابط خود با مصر تجدید نظر کردند.
عمرو موسی وجود بندهایی در قانون اساسی مبنی بر حمایت از افراد خاص در هر یک از نهادهای کشور را تکذیب و اعلام کرد: ما وضعیت آینده نهادها و نه افراد را تعیین می‌کنیم و این مساله به این معناست که ما برای تدوین قانون اساسی محکمی که دور از تنش و جدل و ابهام باشد، تلاش می‌کنیم.
وی درباره سازش با اخوان‌المسلمین افزود: ما پیش از تشدید بحران خواهان دست‌یابی به راه‌حلی برای برون رفت از بحران شدیم، کشورهای اروپایی به میانجیگیری پرداختند، اما این کشورها خطر واقعی را نمی‌بینند و گمان می‌کنند مخالفان تعدادی افراد هستند که می‌توان آنها را به هر کاری وادار کرد.
عمرو موسی در ارتباط با توقف ارسال کمک‌های آمریکا به مصر عنوان داشت: این موضع آمریکا براساس فرضیه‌ها و احتمالات سیاسی اشتباه بنا شده است و واشنگتن به این قبیل اقدامات عادت کرده است.
این مقام مصری خاطرنشان کرد: باید در روابط اقتصادی مصر و آمریکا بازنگری شود، تهدیدهایی مبنی بر قطع کمک‌ها پذیرفتنی نیست، چرا که توقف این کمک‌ها به ضرر دو طرف است.
وی درخصوص "انقلاب‌های بهار عربی" اظهار کرد: انقلاب‌های بهارعربی اصطلاحی اروپایی است و که روندی از تغییرات است که به یک سو پیش می‌رود که در چارچوب آن هیچ راهی برای بازگشت نظام‌های دیکتاتوری و عدم احترام به حقوق بشر وجود ندارد.
دبیرکل سابق اتحادیه عرب در پایان درباره کاندید شدن مجددش در انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر سخنی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری مطرح نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴