کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش بلاغ از روز عرفه در مازندران/

مردم مازندران به ندای امام حسین(ع) در روز عرفه لبیک گفتند

23 مهر 1392 ساعت 17:02

مردم دیار علویان ،عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در روز مناجات گرد هم آمدند تا هم نوا با تسبیح کائنات و فرشتگان به دعوت سرور و سالار شهیدان لبیک گویند.


به گزارش خبرنگار بلاغ،مراسم دعاي پر فیض عرفه، با حضور مسئولان و جمع کثیری از مردم ولایت مدار مازندران در بقاع متبرکه و مساجد سراسر استان مازندران،باشکوه خاصی برگزار شد.
 مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در دیار علویان هم نوا با تسبیح کائنات و فرشتگان به دعوت سرور و سالار شهیدان لبیک گفتند.
در این آئین عرفانی که با قرائت دعا و مناجات توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد، دوستداران و عاشقان آن حضرت با دل‌های شکسته به یاد مولایشان حسین (ع) که این مناجات عاشقانه را در فضایی معنوی و در کنار کعبه، مقدس‌ترین جایگاه مسلمانان و با دلی پرسوز و چشمانی اشکبار قرائت کرده، این دعای پرفیض را زمزمه کردند.
خبرهای رسیده از شهرهای مختلف استان مازندران حاکی از آن است که در هرگوشه از مساجد،بقاع متبرکه و گلزار مقدس شهدای هشت سال دفاع مقدس،عاشقان ابا عبدالله حسین(ع) فارغ از همه تعلقات دنیوی، رو به سوی حرم حسین(ع(، در روزی که امتداد شب قدر و رضوان الهی است با زمزمه «هو للدّعوات سامعٌ و للکربات دافعٌ» به درگاه حضرت دوست دست نیایش دراز کرده و از او می‌خواستند گرفتاری‏هایشان را رفع کند و با نوای «اللّهم انّی ارغب الیک و اشهد بالرّبوبيّة لک» به ربوبیت پروردگار و بازگشت به سوی او گواهی می‌دادند.


کد مطلب: 26170

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/26170/مردم-مازندران-ندای-امام-حسین-ع-روز-عرفه-لبیک-گفتند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com