تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۹
کد مطلب : ۲۵۶۸۴۰
یکی از کارشناسان هواشناسی صدا و سیما که چندی پیش، وضعیت ناپایدار جوی را با بدعهدی آمریکا مقایسه کرده بود، از سوی سازمان هواشناسی برای حضور در اخبار صداوسیما منع شده است. هر چند، رئیس ‌این سازمان گفته که نوبت این کارشناس تمام شده است!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی بخش خبری ظهر جمعه و همزمان با پخش گزارش‌هایی درباره تصویب قانون تحریم‌ها علیه ایران در آمریکا، زمانی که برای گزارش وضعیت هوا روی آنتن زنده قرار گرفت در ابتدای گزارش گفت: «چند گزارش قبل در مورد نقض برجام بود و این نکته به ذهن من آمد که ما هواشناسان و بسیاری از مردم ضرب‌المثلی داریم که می‌گوییم به دو چیز نمی‌توان اعتماد کرد که یکی هوا است و دیگری با توجه به گزارش‌های امروز شما شاید آمریکا باشد که اصلاً نمی‌توان به آن اطمینان کرد. حال بگذریم.»

تا اینکه روز گذشته خبرگزاری فارس گزارش داد، پس از این کنایه سرکرده روی آنتن زنده، حضور وی در بخش گزارش وضعیت آب و هوا محدود شده و از اول دی جاری، این کارشناس دیگر در این بخش خبری حضور ندارد؛ با توجه به اینکه مسئول معرفی کارشناسان هواشناسی به صدا و سیما، سازمان هواشناسی کشوری بوده و این سازمان نیز زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کند، به نظر می‌رسد که وی بعد از این کنایه، از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی از حضور در صدا و سیما محروم شده و ممنوع‌التصویر شده باشد.

اما فلاح، مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با جوان، با بیان اینکه کارشناسان سازمان هواشناسی به صورت دوره‌ای در تلویزیون اعلام وضع هوا می‌کنند تاکید کرد: هیچ کدام از کارشناس‌ها ممنوع‌التصویر نشده‌اند.

همچنین در ساعات پایانی اداری دیروز باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما طی مصاحبه‌ای با امیر سرکرده خبر ممنوع‌التصویر شدن او را تکذیب کرد که به نظر می‌رسد این تکذیب با توجه به فشار افکار عمومی صورت گرفته است. گفتنی است دیروز خبرگزاری صداوسیما نیز انتقادات آیت‌الله آملی لاریجانی از دولت را منتشر کرد که پس از دقایقی این خبر را از روی خروجی خود برداشت تا نظر برخی کارشناسان مبنی بر فشار دولت به صدا و سیما را بیش از پیش تقویت کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴