در اولین روز سال نو میلادی رخ داد

فرانسه در آشوب معترضان 650 خودرو را به آتش کشیدند

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۱
کد مطلب : ۲۵۶۸۳۹
وزیر کشور فرانسه اعلام کرده 454 نفر در شب سال نو میلادی در این کشور بازداشت و 650 وسیله نقلیه از سوی آشوبگران به آتش کشیده شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، این تبدیل به یک سنت شده که فرانسوی‌ها همه ساله در شب سال نو به خیابان‌ها می‌ریزند و شهرها را به آشوب می‌کشند در واقع آغاز سال نو میلادی در فرانسه یادآور تراژدی آتش زدن صدها خودرو، درگیری‌های خیابانی و دستگیری‌های گسترده‌ای است که این شب را به کابوسی برای مردم، پلیس و دولتمردان این کشور تبدیل می‌کند.
حملات تروریستی سال گذشته در کنار آشوب‌های شب سال نو موجب شد که مقامات فرانسوی تصمیم بگیرند جشن‌های سال نو را در پاریس به صورت «خیلی کوتاه» برگزار کنند اما با وجود این تمهیدات امسال نیز با این که به گفته وزیر کشور فرانسه 100 هزار نیروی امنیتی و 40 هزار آتش‌نشانی برای تامین امنیت بسیج شده بودند باز صدها خودرو در سراسر فرانسه به آتش کشیده شد و صدها نفر نیز دستگیر شدند.  وزیر کشور فرانسه دیروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس این کشور در مراسم سال نو میلادی مجبور به بازداشت بیش از 454 نفر شده که از این تعداد 300 نفر زندانی شده‌اند. براساس این گزارش 650 وسیله نقلیه نیز به آتش کشیده شده است.

نکته جالب توجه اینکه به آتش کشیده شدن بیش از 650 خودرو و دستگیری بیش 454 نفر در فرانسه بازتاب اندکی در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و اکثر این رسانه‌ها ترجیح دادند آن را پوشش ندهند  بر اساس گزارش روزنامه فیگارو در جشن‌های سال گذشته میلادی 602 دستگاه خودرو به آتش کشیده شده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴