تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
کد مطلب : ۲۵۶۳۰۶
پوست پرتقال حاوی 1.5 گرم پروتئین است و از این رو، بسیار مغذی محسوب می شود. همچنین، پوست پرتقال سرشار از ویتامین A و ریبوفلاوین است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پرتقال یکی از محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین میوه ها در سراسر جهان است. پرتقال میوه ای آبدار و خوشمزه است که فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند و از این رو، جای شگفتی نیست که انتخاب نخست برای بسیاری از مردم جهان محسوب می شود.
 
بیشتر مردم پوست پرتقال را پس از مصرف بخش گوشتی این میوه دور می ریزند، اما این اشتباهی بزرگ است زیرا پوست پرتقال نیز می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.
 
دفع حشرات
 
حشرات از لیمونن که در میوه های خانواده مرکبات یافت می شود، تنفر دارند و از این رو، تنها با استفاده از پوست پرتقال و قرار دادن آن در مکان هایی که حشرات به طور معمول اجتماع یا عبور می کنند می توانید آنها را فراری دهید.
 
خوشبو کننده هوا
 
یکی دیگر از کاربردهای فوق العاده پوست پرتقال خلاص شدن از شر بوهای نامطبوع داخل خانه است. برای دستیابی به این هدف اجازه دهید پوست های پرتقال خشک شوند. سپس، با استفاده از یک مخلوط کن یا غذا ساز آنها را خرد کنید. پودر به دست آمده را در چند عنبرچه ریخته و آنها را در بخش های مختلف خانه که حالت نمور پیدا می کنند مانند زیر زمین، کمد یا دراور قرار دهید.
 
نرم کننده شکر قهوه ای
 
پوست پرتقال می تواند به عنوان یک نرم کننده شکر قهوه ای به کار گرفته شود زیرا حاوی روغن است و می تواند به روشی طبیعی شکر قهوه ای را نرم کند. برای انجام این کار، تنها یک تکه پوست پرتقال را یک ساعت پیش از استفاده داخل ظرف نگهداری شکر قهوه ای قرار دهید.

رفع بوی بد زباله
 
به منظور از بین بردن بوی بد زباله که از سطل زباله ناشی می شود، مقداری پوست پرتقال را خشک کرده و آنها را پیش از قرار دادن کیسه زباله در کف سطل قرار دهید. از این طریق تا حدود زیادی می توانید بوی بد زباله را کاهش دهید.
 
پاک کننده لکه های آب
 
برای پاکسازی لکه های بر جای مانده از آب روی اشیا فلزی پوست پرتقال را روی آنها بمالید و بلافاصله تفاوت را متوجه خواهید شد.
 
برق انداختن مبلمان چوبی
 
اشیا چوبی باید با قسمت داخلی پوست پرتقال مالش داده شوند زیرا درخشش خوبی به آنها می بخشد.
 
در نهایت باید به این نکته اشاره داشت که پوست پرتقال بخشی خوراکی از این میوه است. پوست پرتقال حاوی 1.5 گرم پروتئین است و از این رو، بسیار مغذی محسوب می شود. همچنین، پوست پرتقال سرشار از ویتامین A و ریبوفلاوین است.
 
منبع : عصر ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما