پیام رهبر انقلاب به همایش ملی صدف کوثر:

حضرت خدیجه(س) حقیقتا مظلوم است

تاریخ انتشارجمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۲۵۳۸۷۶
با پیام تصویری رهبر معظم انقلاب، همایش ملی «صدف کوثر» به منظور تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) با حضور جمع زیادی از بانوان و برادران طلبه ایرانی و خارجی، اساتید حوزه‌های علمیه قم، محققان و علما و فضلای قم در سالن بیداری اسلامی واقع در حوزه علمیه جامعة‌الزهرا برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در ابتدای این همایش، آیات‌مکارم شیرازی و جوادی‌آملی به سخنرانی پرداخته و گزارش از روند برگزاری همایش از سوی دبیرعلمی همایش ارائه شد و حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، دبیر همایش ملی «صدف کوثر» با اشاره به استقبال پرشور نسبت به شرکت در این همایش اظهار کرد: بیش از 180 مقاله با بیش از 30 موضوع پیرامون حضرت خدیجه(س) به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، این در حالی است که طراحان برگزاری این همایش برای بخش مسابقه مقاله نویسی 14 موضوع پیرامون حضرت خدیجه(س)‌ بیشتر به ذهنشان نرسیده بود.

وی ادامه داد: مسئولان برگزاری همایش ملی «صدف کوثر» در صدد هستند که مراحل بعدی این همایش را با مشارکت مسلمانان اهل تسنن برگزار کنند.
وی افزود: از بین 180 مقاله‌ای که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده 50 مقاله برگزیده شده است که این 50 مقاله در دو جلد کتاب به زبان فارسی، یک جلد کتاب به ترجمه عربی و احتمالا یک جلد کتاب به ترجمه انگلیسی چاپ خواهد شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در ادامه این همایش، ضمن تشکر از محققان، نویسندگان و سایر افرادی که در راستای برگزاری این همایش گام برداشته‌اند و با اشاره به یاد شدن نام حضرت خدیجه(س) در معراج، گفت: همین که نام حضرت خدیجه(س) در معراج و در پیشگاه خداوند به میان آمده است نشان از عظمت وجودی آن بانوی بزرگوار و درجه بالا و عرفان ناب او است.

رئیس‌جامعة‌المصطفی(ص) بیان کرد:‌ حضرت خدیجه(س) بارها به واسطه حضرت جبرائیل و پیامبر اسلام(ص) مخاطب سلام خداوند قرار گرفت که این امتیازی بزرگ برای آن حضرت به شمار می‌آید.
وی با اشاره به انحرافاتی که پیش از بعثت پیامبر اسلام(ص) جامعه را فرا گرفته بود،‌ اضافه کرد: دوران پیش از بعثت نبی اسلام(ص)، دوران جاهلیت نامگذاری شده است چرا که در آن دوران امواج سهمگین انحرافات جامعه را فرا گرفته بود و اکثر افراد در آن عصر در آلودگی این انحرافات فروافتاده بودند و تنها تعداد اندکی از آنان خود را از آلوده شدن به انحرافات حفظ کرده بودند که از آن دسته افراد پاک به عنوان حنفاء یاد می‌شود و حضرت خدیجه(س)‌ جزء آن عده معدودی بود که خود را پاک نگه داشته بود.

آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبد‌العظیم حسنی(ع)‌ نیز در بخش پایانی این همایش، ضمن برشمردن فضایل و امتیازات اخلاقی، رفتاری و شخصیتی حضرت خدیجه(س) بیان کرد: حضرت خدیجه(س) از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در تاریخ اسلام است.
وی افزود: ‌پیامبر اسلام(ص) تعابیر بسیار بلندی پیرامون حضرت خدیجه(س) به کار برده است که از جمله آنان این است که پیامبر(ص) خدیجه(س) را با عنوان یکی از برترین زنان جهانیان نام برده است.
رئیس‌دانشگاه قرآن و حدیث اضافه کرد:‌ در تعبیر دیگری، پیامبر اسلام(ص) از خدیجه(س) به عنوان برترین زنان بهشت نام برده است.


رهبر معظم انقلاب در پیامی به همایش ملی صدف کوثر با بیان این که حضرت خدیجه(س) حقیقتا مظلوم است، تأکید کردند که این بزرگوار همه اموال خود را در راه ترویج اسلام و تقویت پیغمبر صرف کرد و فضائل ایشان مغفول مانده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای برگزارکننده همایش ملی صدف کوثر با هدف تبیین شخصیت‌ ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) دیداری داشتند که این دیدار با عنوان پیام تصویری ایشان در محل برگزاری این همایش در مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم پخش شد.
متن فرمایشات پخش شده رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
بنده از آقایان محترم که به این فکر افتادید و این کار را با انگیزه دارید دنبال می‌کنید تشکر می‌کنم، جناب خدیجه(س) حقیقتا مظلوم است به خاطراین که شرف همسری پیامبر درباره ایشان دارای ارزش مضاعف است، دیگران مشرف به شرف همسری پیغمبر شدند لکن رنج‌هایی را که پیغمبر در عمده زمان رسالت به آن‌ها مبتلا بودند این رنج‌ها را ندیدند، ده سال در مدینه بود عزت بود احترام بود و زندگی راحت نسبت به آن دوره بود.

جناب خدیجه دوران رنج و سختی‌های پیغمبر را تحمل کرد، اولا نفس ایمان آوردن به پیغمبر که اولین کسی که ایمان آورد امیرالمؤمنین و حضرت خدیجه بودند خود این یک امتیاز بزرگ و یک ارزش بسیار بالا است، آسان نیست عبور کردن و صرف نظر کردن از عقایدی که انسان‌ها با آن‌ها سال‌های متمادی زندگی کرده آسان نیست.

برای ما چنین چیزی پیش نیامده تا بدانیم چقدر مشکل است، ایشان اولا با آن فطرت پاک سر و حقانیت قضیه را فهمید، تا پیغمبر را دید با آن حال که از حرا برگشته بود فهمید که یک حادثه مهمی اتفاق افتاده و قلب مبارکش مجذوب شد و ایمان آورد و بعد پای این ایمان ایستاد.
حالا شما ثروت را می‌فرمایید این یک کلمه به زبان آسان است، دادن پول کاری است کسانی که پول دارند می‌توانند پولی را مصرف و خرج کنند اما این که انسان از همه زندگی راحت خارج شود و همه پول را مصرف کند و همه ثروت را صرف کند کار یک ذره و دوذره نیست.

درباره امام حسن مجتبی(ع) می‌گویند ایشان چندبار از مال خود خارج شدند یا چند بار از نصف مالشان خارج شدند این جزو بزرگترین امتیازات است، این بزرگوار این امتیاز را دارد، از همه اموال خودش خارج شد و همه را صرف کرد در راه ترویج اسلام و تقویت پیغمبر، بعد هم دچار آن سختی و مشکلات طاقت فرسا شد که یکی مسئله شعب ابی طالب بود که سه سال آنجا بودند و سختی‌هایی که این بزرگوار متحمل شد.

این ایمان را محکم نگه داشت، قرآن درباره کسانی که قبل از فتح و بعد از فتح انفاق می‌کنند« لَا يَسْتَوِي مِنكُم مَّنْ أَنفَقَ مِن قَبْلِ الْفَتْحِ وَقَاتَلَ» این قبل الفتح یعنی فتح مکه این قبل از فتح مدینه است یعنی قبل از آنی که مدینه‌ای در اختیار پیغمبر قرار بگیرد و زندگی راحت، حکومت و قدرتی در اختیار آن بزرگوار باشد، در حال نهایت شدت ایشان انفاق کرد هم مالشان را، هم جانشان را و هم راحتی شان را، این‌ها واقعا فضائل مهمی است.

این‌ها مغفول عنه مانده و حضرت مظلومه است این بزرگوار واقعا مظلومه است، تعبیر کردند جناب آقای اعرافی که غریب هستند؛ واقعا همین‌جور است واقعا جناب خدیجه(س) غریب هستند، حالا شما می‌گویید مادر یازده امام اما در واقع مادر دوازده امام است، ایشان مادر امیرالمؤمنین هم است، ایشان امیرالمؤمنین را در دامان خودش، آغوش خودش و زندگی خودش پرورش داده است تا چند سالگی.

به هر حال این یک کار بسیار خوبی است، کار بسیار مهمی است و ان‌شاء‌الله برکات زیادی هم خواهد داشت، به هرحال متشکریم از جناب آقای اعرافی، جناب آقای رفیعی و دیگر آقایانی که همکاری دارند در این قضیه، امیدواریم که ان‌شاءالله اجرشان را از پیغمبر بگیرند و مسلما این کار موجب رضای رسول الله(ص) است.
والسلام علیکم و رحمة‌الله
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴