تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۲۵۲۷۱۸
آمریکایی‌ها که از اعترافات سرکرده داعش درمورد وابستگی‌اش به آمریکا و سیا، به شدت واهمه دارند، تلاش گسترده‌ای را برای کشتن وی قبل از دستگیری به دست نیروهای عراقی، آغاز کرده‌اند.
۰
plusresetminus
تلاش گسترده آمریکا برای پیشگیری از زنده دستگیر شدن ابوبکر بغدادی!
به گزارش بلاغ، در حالی که ستاره داعش در عراق رو به افول است و پیشروی نیروهای مسلح عراق به سمت مناطق مرکزی موصل به خوبی ادامه دارد، آمریکا تلاش خود را برای دسترسی به «ابوبکر بغدادی» شدت داده است. به همین خاطر، ناظران و حتی مردم از «بغدادی» تحت نام کنایه‌آمیز «جعبه سیاه» یاد می‌کنند. مردم عراق می‌گویند که سرکرده داعش هرچند منفور است، ولی «گنجینه اطلاعات» نیز هست و در صورتی که زنده دستگیر و در یک دادگاه علنی محاکمه شود، این واقعه یک آبروریزی واقعی برای سران آمریکایی خواهد بود.

به همین خاطر، مردم معتقدند که آمریکایی‌ها بغدادی را نیز مثل «اسامه‌بن لادن» رهبر القاعده، «ملاعمر» رهبر طالبان، «ابومصعب الزرقاوی» رهبر گروه تروریستی «توحید و جهاد» در عراق، و «ابوایوب المصری» رهبر تکفیری‌های «شورای مجاهدین» به قتل خواهد رساند، تا تمام اسرار مرتبط با وی، به همراه بدنش دفن شود.

این درحالی است که عراقی‌ها تلاش می‌کنند بغدادی را زنده دستگیر کنند و به اطلاعات درون این جعبه سیاه دست بیابند. آمریکا برای اینکه زودتر بغدادی را بیابد، مبلغ پاداش 10 میلیون دلاری را که اخیراً در مقابل ارائه اطلاعات مربوط به مخفیگاه وی درنظر گرفته بود، به 25 میلیون دلار افزایش داده است.

برخی معتقدند، افزایش یک باره پاداش نقدی برای اعلام مخفی‌گاه البغدادی، به معنای وجود اطلاعات جدیدی است که نشان می‌دهد، مخفیگاه بغدادی لو رفته است و این شگردی است که آمریکایی‌ها در گذشته نیز به محض نزدیک شدن به هدف موردنظر، چنین کرده‌اند تا قضیه قتل او را متعاقباً توجیه کنند.

فرمانده یگان ویژه سازمان مبارزه با تروریسم عراق، پنجشنبه گذشته گفته بود که فرماندهی نظامی عراق اطلاعات دقیقی از محل اختفای ابوبکر بغدادی به دست آورده و محل اختفای او را در منطقه «البعاج» نزدیکی مرزهای سوریه اعلام کرده است.سرلشکر «فاضل البرواری» اضافه کرد که بغدادی در این منطقه در زیرزمین مخفی شده و دست به تغییر چهره زده و ریش خود را تراشیده است.

بغدادی از معدود سرکرده‌های تروریستی است که دستگاه‌های امنیتی عراق درباره او اطلاعات دقیق دارند، زیرا برخلاف دیگر سرکرده‌های تروریستی در عراق، او یک شهروند عراقی بوده و حدود 10 سال قبل نیز به اتهام فعالیت تروریستی دستگیر شده و  مدتی را در زندان به سر برده است.

ابوبکر بغدادی در حقیقت نام مستعار «ابراهیم عواد ابراهیم علی‌محمد البدری» از اهالی سامراء است که دارای مدرک دکترا در علوم اسلامی است و قبل از سقوط رژیم بعث در 2003 مدتی در دانشگاه تکریت مرکز استان صلاح‌الدین تدریس می‌کرده است. او که به عنوان یک چهره بعثی رژیم سابق حاکم بر عراق شناخته می‌شود، دو بار ازدواج کرده و از همسر اول خود دو پسر و دو دختر و از همسر دوم خود هم تنها یک پسر دارد.

جنگنده‌های نیروی هوایی عراق 21 مهر سال گذشته توانستند نشستی را که بغدادی با تعدادی از معاونین خود در منطقه «الکرابله» در استان الانبار در آن حضور داشت، هدف قرار دهند. در این حمله، تعدادی از معاونین بغدادی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند، اما خود بغدادی فقط مجروح شده بعد از اعلام «دولت اسلامی در عراق و شام» در 9 خرداد 1393، برای اولین بار بغدادی در مسجد بزرگ موصل ظاهر شد و خطبه جمعه را خواند و خود را باصطلاح به عنوان خلیفه مسلمانان معرفی کرد.اعتقاد کارشناسان بر این است که زنده دستگیر کردن این سرکرده می‌تواند از بسیاری جریان‌های تروریستی منطقه در طول 13 سال گذشته پرده بردارد. بغدادی از سال 2003 تا به امروز با تمامی گروه‌های تروریستی تماس داشته و با الزرقاوی و المصری و «ابوعمر البغدادی» نیز کار کرده است.

براساس برخی روایت‌ها، بغدادی هنگامی که در جنوب عراق در زندان آمریکایی‌ها به‌سر می‌برد، به همراه آنها طرح «داعش» را ریخته و سپس، از زندان آزاد شده است.

تا قبل از سال 2014 حمایت آمریکا از داعش به صورت آشکار صورت می‌گرفته، اما از آن تاریخ به بعد، این حمایت‌ها شکل مخفیانه به خود گرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴