تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۲۵۲۰۰۳
هنرمند رامسری که بسیاری از هنرمندان بومی او را با تابو شکستن‌هایش در اکثر همایش‌ها و جلسات با فریادهای بلند می‌شناسند این بار نیز از نداشتن فرهنگسرا در شهر رامسر انتقاد کرد.
۰
plusresetminus
فریادهای هنرمند رامسری از نداشتن فرهگسرا در رامسر به جشنواره فیلم یاس رسید
به گزارش بلاغ به نقل از نیمه پُر رامسر، مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم یاس با حضور کارگردانان، بازیگران، هنرمندان مطرح کشوری و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های مجموعه تله کابین رامسر برگزار شد.

ساعتی از اجرای این مراسم و معرفی برترین‌های این جشنواره نگذشته بود که ناگهان فریادهای یکی از هنرمندان تئاتر و شعر در رامسر نگاه‌ها را متوجه خود ساخت.

فرشید مسگران کریمی که بسیاری از هنرمندان بومی او را با تابو شکستن‌هایش در اکثر همایش‌ها و جلسات با فریادهای بلند می‌شناسند، این بار نیز از نداشتن فرهنگ‌سرا در شهر رامسر انتقاد کرد.

وی درحالی که در یک دستش قرآن بود فریاد زد من در مورد فرهنگ‌سرا حرف دارم، اجازه بدهید حرف بزنم.

مجری برنامه هم علی‌رغم اینکه از این رفتار متعجب شده بود با مدیریت کلامی از وی خواست تا آرامش خود را حفظ کند و مشکلش را با مسئولین در میان بگذارد.

بسیاری از هنرمندان رامسری که از کار فرشید مسگران کریمی و این حرکت وی در جمع بازیگران و هنرمندان کشوری نیز ناراحت شده بودند وی را به آرامش و خودداری از فریادهایش و به حاشیه بردن جشنواره توصیه کردند.

در این بین نیز برخی‌ها در گوشه و کنار با صوت و کف زدن میل به ادامه این روند داشتند که اقدامشان به جایی نکشید.

البته باید گفته شود که مشکل نداشتن فرهنگ‌سرا درد چندین و چند ساله هنرمندان رامسر است و همه آنان نسبت به این موضوع اتفاق نظر دارند و از کوتاهی‌ها در روند ساخت فرهنگ‌سرا انتقاد دارند اما روش‌های این چنینی شایسته شهر و فرهنگ رامسری نیست.

ناگفته نماند شاید این چنین رفتارهایی تذکری هم برای مسئولین استانی و شهرستانی همچون استاندار، فرماندار رامسر، مدیرکل ارشاد استان مازندران و رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان باشد که اقدامات و پیگیری‌های خود را هر چه سریع‌تر به سرانجام برسانند و بیش از این هنرمندان رامسر را نارحت نکنند.

لازم به ذکر است که وجود همه این مشکلات و توقف ساخت فرهنگ‌سرا از جایی شروع شد که مهر میراث فرهنگی بودن بر زمین و باغ مجموعه فرهنگ‌سرا زده شد و مدت 10 سال است که روند ساخت آن متوقف مانده است، میراثی که دل بسیاری از اصحاب هنر و رسانه رامسر را سال‌هاست خون کرده است.

حال باید گفت آیا انتقادی به حق با روشی نادرست شایسته فرهنگ و هنر شهر رامسر است؟

رامسر با این قابلیت بالا و میزبانی چنین جشنواره‌های بزرگی جزو معدود نقاط مازندران است که فاقد فرهنگ‌سرا است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲