تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۲۴۹۲۷۵
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت عزاداری برای امام حسن عسکری(ع) گفت: مردم را وادار کنید و فردا همه هیئات بیرون بیایند که روز عزای امام زمان علیه السلام و صاحب عزا اوست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت الله وحید خراسانی با اشاره به ویژگی های امام حسن عسکری(ع) اظهارداشت: در حدیث لوح خداوند از حضرت امام حسن عسکری (ع) در دو جمله تعریفی دارد که عقل در آن حیران است، یکی می فرماید: او عبد من است. عبد چیست؟ در این عین، علم و در باء بینونت از خلق و در دال دنو به حق است.

وی افزود: وقتی این سه حرف طی شد، آن وقت آن شخص عبد می‌شود و لذا در أشهد أن محمدا عبده ورسوله، اول عبد است و بعد از آن رسالت.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: جمله دوم که از شیخ طوسی تا شیخ انصاری همه در ادراکش لنگ هستند این جمله است: او خزینه علم من است. علم الله چیست؟ وسع کل شیء علمه. آن علمی که وسع کل شیء است، خزینه اش امام عسکری(ع) است که این ، معرفت امام یازدهم است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه شاهدی از علم امام حسن عسکری(ع) را بیان کرد و گفت: اگر آن روز امام یازدهم نبود، الان من و تو معلوم نبود آیا مسلمان بودیم یا مسیحی.

وی ضمن تأکید بر خواندن زیارات ائمه (ع) عنوان کرد: در زیارت آن حضرت آمده: السلام علیک یا حجة الحجج. عیبة العلم، سفینة الحلم. عقل در هر کلمه ای مبهوت است. امام یازدهم این است: حجت حجت های خدا، عسکری پدر امام زمان (عج) است که سال روز شهادت ایشان است.

آیت الله وحید خراسانی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) بیست و هشت سال عمر کرد، اما چه عمر با برکتی، اگر ما می فهمیدیم و او را می‌ شناختیم، فردا این مملکت یکپارچه شیون و عزا بود اما این بازارها باز است و مردم همه در خواب. خود ما هم در خواب. مردم را وادار کنید و فردا همه هیئات بیرون بیایند که روز عزای امام زمان علیه السلام و صاحب عزا اوست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰