تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۲۴۷۳۷۷
امام جمعه بابل گفت: عجله برای انجام توافق‌نامه موجب شد دشمن سوء استفاده کند، تصور آن‌ها این است که با تحریم‌ها می‌توانند ما را به تسلیم بیشتر وادار کنند اما کور خوانده‌اید ملت ما زیر فشار و تحریم عقب‌نشینی نمی‌کند.
۰
plusresetminus
کور خوانده‌اید ملت ما زیر فشار و تحریم عقب‌نشینی نمی‌کند
به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابل با اشاره به درگذشت عالم ربانی آیت‌الله فاضل، اظهار کرد: رحلت آیت‌الله محمد فاضل خسارت سنگینی بر جامعه ما بود اما ما تسلیم اراده الهی هستیم.
وی افزود: آیت‌الله فاضل عالم برجسته‌ای بود که از مواهب دنیا کم بهره گرفت اما بسیار خدمت کرد و هر چه در دنیا و اموال داشت در راه اسلام و خدمت به مردم اهدا کرد.
امام جمعه بابل با اشاره به برخی خصائل بارز آیت‌الله فاضل تصریح کرد: منزلی که از پدرش به ارث رسید را فروخت و آن را خرج توسعه کتابخانه مدرسه علمیه فیضیه مازندران کرد، کمترین بهره از مواهب دنیا را برد و خدمات عظیمی را به مردم رساند، شبانه روز پاسخگوی مردم بود و کمترین ناراحتی در این زمینه احساس نمی‌کرد.
این مقام مسئول با اشاره به مساله حقوق‌های نجومی که در ماه‌های اخیر برخی‌ها به آن اشاره کردند گفت: در این زمینه که حقوق‌های نجومی برای برخی از مسئولین خاص مطرح است و مدعی حق هستند، ببینند که عالم گرانقدر آیت‌الله فاضل حتی یک متر زمین و ملکی از خود بر جای نگذاشت، با دست خالی مدرسه بزرگ علمیه را ساخت که عالمان بزرگی امروز ماحصل آن است.

روحانی با اشاره به مساله ولایت‌پذیری آیت‌الله فاضل خاطرنشان کرد: عشق به رهبری و انقلاب در ایشان موج می‌زد، این عالم در قبل از انقلاب قدرتمندانه در تمام صحنه‌ها حضور گسترده داشت، از مبارزان و پیشگامان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بود، برای مرجعیت رهبری دفاع و  تلاش بسیاری کرد و همواره صادقانه می‌گفت "پدر و مادرم فدای رهبری" و با رحلت آیت‌الله فاضل بزرگترین خسارت بر حوزه‌های علمیه وارد شد.
وی خصوصیات بارز اخلاقی رفتار پیامبر را برشمرد و گفت: مردم دوران پیامبر(ص) آنقدر شیفته اخلاق و رفتار ایشان بودند که آن بزرگوار را مانند پدرشان دوست داشتند، پیامبر امانت‌دار بود و اعتدال رفتاری را رعایت می‌کرد.
خطیب جمعه بابل با اشاره به هفته وقف اظهار کرد: از زمینه‌های پربرکتی که خدمت عظیمی به اسلام کرد وقف بود، متاسفانه حق تولیت در وقف در بسیاری از امور رعایت نمی‌شود البته اداره اوقاف در این سالیان اخیر کار کردند اما هزینه‌هایی که اوقاف نمی‌گیرد بالا است، دل مردم را به وقف گرم کنید، وقف موجب خیر و برکت در جامعه اسلامی است.
وی در بخش پایانی خطبه‌های امروز نماز جمعه بابل با اشاره به تصویب و تمدید مجدد تحریم‌ها اظهار کرد:  به رغم وعده‌هایی که در برجام داده شد کنگره و سنا تقریبا با آرای قاطع تحریم داماتو را تمدید کردند و سخنگوی کاخ سفید از اجرای ادامه تحریم‌ها خبر داد، این زحمت و هزینه برای برجام هیچ نتیجه‌ای در برنداشت.
حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: عجله برای انجام توافق‌نامه موجب شد دشمن سوء استفاده کند و با اختیار خود با این تحریم‌ها را بیشتر فشار آورد، تصور آن‌ها این است که با تحریم‌ها می‌توانند ما را به تسلیم بیشتر وادار کنند، الان با وقاحت می‌خواهند تا این اتفاق شکل بگیرد اما کور خوانده‌اید ملت ما زیر فشار و تحریم عقب‌نشینی نمی‌کند.
وی افزود: ملت ما با اقتدار همچنان در عذرصه های مختلف سیاسی ایستاده است و با ده‌ها مصوبه و تحریم دیگر باز هیچ غلطی نخواهید کرد.

امام جمعه بابل در پایان گفت: از وزارات امور خارجه، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی در درجه اول می‌خواهیم که موضعی جدی در این خصوص داشته باشند، با قدرت کامل در مقابل این صحنه برخورد قاطع انجام دهند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲