تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۲۴۴۹۵۵
یکی از یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا امام‌زادگان عشق و شافعان ما در قیامت هستند، گفت: شهدا گلواژه‌ها و رنگین‌کمان‌هایی از عشق و ایثار هستند.
۰
plusresetminus
شهدا امام‌زادگان عشق و شافعان ما در قیامت هستند
به گزارش بلاغ به نقل از نوشهرآنلاین، سردار حسن حسن‌نیا در یادواره 11 کبوتر خونین‌بال روستای علی‌آبادمیر و شهیده سال 95، رقیه رضایی با اشاره به جایگاه و فضیلت شهید و شهادت در پرتو آیات و احادیث، اظهار کرد: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی از جایگاهی بس رفیع برخوردار هستند.

وی افزود: کلمه شهید از اسماء‌الحسنی است و این کلمه مترادف با زنده(حی) نیز معنی شده و به معنای کسی که زنده و یا در نزد خداوند زنده می‌باشد، است.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا امام‌زادگان عشق و شافعان ما در قیامت هستند، گفت: شهدا گلواژه‌ها و رنگین‌کمان‌هایی از عشق و ایثار هستند و مقام آن‌ها آن‌قدر والا هست که آن را نمی‌توان با چیزی مقایسه کرد.

وی با اشاره به اینکه مجالس شهدا مانند آیه‌های قرآن مقدس هستند، خاطرنشان کرد: بدون دعوت شهدا امکان ندارد دراین مراسمات حضور یابیم و باید قدر این مراسمات را بدانیم.

حسن‌نیا بیان کرد: شهدا احتیاجی به یاد و نام ندارند و بهتر است به جای واژه یادواره، از راهواره یا جشنواره برای مراسمات آن‌ها استفاده شود چراکه این ما هستیم که به آن‌ها احتیاج داریم و باید از آن‌ها یاد کنیم.

وی به جایگاه ویژه مادران و خانواده شهدا اشاره کرد و یادآور شد: هنوز هم هستند پدران و مادران سوخته دلی كه چشم انتظار فرزندان خود هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه جمله " هر روز عاشورا است و هر جا کربلا" در دوران دفاع مقدس به اثبات رسید، یادآور شد: در هشت‌سال دوران جنگ، ایران اسلامی 210 هزار و 240 شهید تقدیم انقلاب کرد که در 2 هزار و 877 روز جنگ ميانگين شهداي ما در هر روز 72 تن بود که به تعداد شهدای کربلاست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴