تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۲۴۴۴۱۶
به درستی استقامت و پایداری بسیجیان نسبت به اصول و اهداف خود را باید مصداق آیه 112 سوره مبارکه هود دانست.
۰
plusresetminus
بسیج نماد استقامت و ثابت‌قدمی
به گزارش بلاغ، دنیای امروز ما شاهد حضور و بروز گروه‌های متعدد فکری و سیاسی  است که تلاش می‌کنند تا وجه استقلال خود را حفظ نموده و بتوانند به عنوان شاخصی برای سایر گروه‌ها و احزاب باشند.
 
این گروه‌ها در ابتدا با مرامنامه‌ها و مانیفست‌های خود تلاش داشتند تا با ارائه الگویی متمایز از خود، سایر گروه‌های سیاسی و فکری را به سمت خود ترغیب نمایند و حزب و مرام فکری خود را به‌عنوان یگانه راه نجات و سعادت معرفی کنند.

این گروه‌ها، که اکثرا عنوان مبارزاتی علیه بیگانگان و استعمارگران را یدک می‌کشیدند، توانسته بودند با ایجاد شعارهای جذاب و مردم پسند موفقیت‌های نسبی نیز در این زمینه کسب کنند.

اما این گروه‌ها و احزاب بعد از به دست گرفتن قدرت و اقبال مردم به سوی آن‌ها و حضور در جهان واقعی و عینی، تمامی آن شعارها و منش‌های قبلی خود را از دست داده و دچار پوست اندوزی شدند و در مواقعی حتی علیه شعارهای اولیه و اساسی خود عمل کردند.
 
این گروه‌ها در توجیه این تغییر و چرخش مواضع خود، این تغییر را عقلانیت سیاسی و یا تدبیر صحیح لقب دادند و تلاش کردند این تغییر مواضع را منطقی و عقلانی جلوه دهند.

گروه‌هایی همچون تشکیلات خود گردان فلسطین به رهبری یاسر عرفات و سایر گروه‌های کمونیستی و مارکسیستی در کشورهای آمریکای لاتین از مهم‌ترین گروه‌ها و تشکیلات در این زمینه می‌باشند که چشم امید بسیاری از مظلومان عالم به آن‌ها دوخته شده بود، اما بنا به دلایلی با تغییر مواضع خود نه تنها چیزی عاید آن‌ها نشد بلکه روسیاهی و ذلت نصیب آن‌ها گردید.

اما هستند گروه‌هایی که هیچ‌گاه نه تنها شرایط زمانی موجب نگردید که آن‌ها تغییر موضع دهند، بلکه با تدبیر درست و صحیح توانستند شعارهای گذشته خود را با شرایط روز و جدید همسان‌سازی نموده و در مواقعی آن‌ها را بازسازی کنند و پافشاری بیشتری بر منش و روش خود داشته باشند، امری که مورد استقبال سایر کشورها و گروه‌های سیاسی قرار گرفت و این الگو را نجات‌بخش خود می‌دانستند.

بسیج یکی از مهم‌ترین این گروه‌ها در سطح جهان است که در این زمینه سرآمد شده و هرچقدر زمان می‌گذرد اعتقاد و ایمان قلبی بسیجیان به شعارها و اهداف اولیه بنیانگذاران این مجموعه بیشتر می‌شود، و شاهد رشد و نمو نیروهای جدید و تازه نفس برای رسیدن به اهداف اولیه رهبران خود هستند.

شعارهای اولیه بسیج دفاع از کیان کشور در مقابله با نیروهای متجاوز خارجی، کمک به دولت برای عمران و آبادانی، حضور در صحنه‌های حساس و مهم نظام، مقابله با استکبار جهانی و نفی هرگونه ظلم و ستم و سازش در عالم و غیره می‌باشد که خوشبختانه تاکنون به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

اگرچه ماهیت ابتدایی بسیج نظامی بوده و برای دفاع از انقلاب و کشور در برابر دشمن متجاوز تشکیل شد، که این ماموریت توسط بسیجیان سلحشور به خوبی صورت پذیرفت و توانستند در این امر موفق باشند، اما بسیجیان با توجه به شرایط موجود اقدام به بازآفرینی خود کرده و هم‌زمان با نیاز کشور به آن‌ها در سایر زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و غیره حضور بهم رساندند.

این گستردگی حضور هیچ‌گاه موجب کاهش کیفیت و فراموشی اصول اولیه و ابتدایی شکل‌گیری بسیج نشد و هنوز انجام ماموریت‌های نظامی و دفاعی به همراه سایر ماموریت‌های فرهنگی و غیره از مهمترین اقدامات بسیج است.

انعطاف پذیری بسیج یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که موجب شد خود را با شرایط جدید وفق داده و اقدام به خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، که ماهیت تهدیدهای آن‌ها نیز متفاوت شده است، کنند.
 
بسیجیان همیشه در حال رصد دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی خود هستند و تلاش آن‌ها برای تضعیف و شکست این مجموعه را خنثی می کنند.

گذشت ۳۷ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی و حضور همیشگی بسیجیان در تمامی صحنه‌ها خود مدعا و گواه روشنی از این پایمردی و وفای به عهد بسیجیان نسبت به اصول اولیه و ثبات قدم در این راه است.

به درستی استقامت و پایداری بسیجیان نسبت به اصول و اهداف خود را باید مصداق آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود دانست که خداوند خطاب به پیامبر فرمود: "فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ" پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند."

بسیجیان همیشه پیروز، سند روشنی از شایستگی‌های ملت سرافراز ایران اسلامی هستند و امید است تا استقامت و ثابت قدمی آن‌ها موجب جاودانه شدن شجره طیبه بسیج در تاریخ شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما