تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۲۴۴۳۱۹
درپی ممنوعیت پخش اذان در مساجد شهر اشغالی قدس، کلیساهای شهر «الناصره» در فلسطین اشغالی اذان پخش کردند. اسقف اعظم فلسطین نیز پخش اذان از مساجد قدس را مایه افتخار مسیحیان دانست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، همزمان با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف کرانه باختری و فلسطین اشغالی در اعتراض به ممنوعیت پخش اذان از مساجد این منطقه، کلیساهای شهر الناصره در فلسطین اشغالی نیز اقدام به پخش اذان کردند. این درحالی است که شهروندان فلسطینی در شهرک قدیمی قدس با حضور در پشت بام‌ها اذان گفتند.

اسقف اعظم فلسطین نیز در واکنش به تصمیم کمیسیون قانون‌گذاری کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر جلوگیری از پخش اذان از گلدسته‌های مساجد بیت‌المقدس، ضمن محکومیت این اقدام، گفت که این قانون هرگز نمی‌تواند مانع پخش اذان از گلدسته‌ها و صدای ناقوس کلیساها شود و پخش اذان مایه افتخار مسیحیان است.

 به گزارش شبکه خبری فلسطین الیوم، «عطاءالله حنا»اسقف اعظم ارتدکس فلسطین در ادامه با «نژادپرستانه» خواندن این اقدام رژیم صهیونیستی افزود: «اقدام بعدی رژیم صهیونیستی قطعا جلوگیری از به صدا درآمدن ناقوس کلیساها در بیت‌المقدس با بهانه‌های پوچ خواهد بود.»

سراسقف فلسطین از جامعه جهانی و کشورهای عربی و اسلامی هم خواست تا برای لغو هرچه سریعتر این قانون نژادپرستانه اقدامی صورت داده و به رویکرد رژیم صهیونیستی که در قبال مردم فلسطین و ادیان مختلف در پیش گرفته، خاتمه دهند.

«مانوئل مسلم» کشیش فلسطینی و رئیس‌امور مسیحیان در سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز پخش اذان از کلیسا را مایه فخر و مباهات مسیحیان دانست و تأکید کرد ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و فلسطین اشغالی 1948 تعدی به مسیحیان و مسلمانان است.

همچنین «احمد الطیبی» نماینده عرب مجلس نمایندگان رژیم صهیونیستی (کنست) در واکنش به قانون منع پخش اذان از گلدسته‌های مساجد بیت‌المقدس گفت: در صورت تصویب این قانون به دادگاه عالی اسرائیل شکایت خواهم کرد.

گفتنی است یکی از نمایندگان عرب کنست نیز پیش از این در اعتراض به این قانون که هنوز تصویب نهایی نشده، در داخل پارلمان رژیم صهیونیستی اذان گفت.طرفداران تیم باشگاهی «وحدات» اردن نیز در بازی تیمشان مقابل تیم «الجزیره» ایستادند وهمه با هم یک صدا بانگ اذان سر دادند.رژیم صهیونیستی درصدد تصویب قانونی برای جلوگیری از پخش اذان از مساجد به بهانه ایجاد مزاحمت! برای شهرک‌نشینان صهیونیست است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴