رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ:

۵ درصد جمعیت سیمرغ مبتلا به دیابت هستند

تاریخ انتشارجمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۲۴۳۲۱۴
رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ گفت: بیماران دیابتی شناسایی شده ۴ الی ۵ درصد جمعیت است و توقع داریم این میزان به ۷ الی ۱۰ درصد جمعیت برسد که نشان می‌دهد حجم عظیمی از بیماران را شناسایی نکردیم.
۰
plusresetminus
۵ درصد جمعیت سیمرغ مبتلا به دیابت هستند
به گزارش بلاغ به نقل از سیمرغ ما،  محمدرضا احمدی در جلسه شورای اداری آبان ماه این شهرستان که با حضور علی یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰ الی ۲۶ آبان هفته دیابت و ۲۳ آبان هم روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.

وی افزود: دیابت به تنهایی سومین عامل مرگ‌ومیر و شایع‌ترین و مهم‌ترین دلیل دیالیز کلیوی است، همچنین بعد از تصادفات شایع‌ترین علت قطع پا در دنیا دیابت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ با اشاره به اینکه زندگی ماشینی در کنار فوایدی که داشته ضررهای را هم برای جوامع بشری به همراه داشته، تصریح کرد: یکی از این ضررها کم تحرکی و تغییر فرم تغذیه است.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی شناسایی شده ۴ الی ۵ درصد جمعیت است و توقع داریم این میزان به ۷ الی ۱۰ درصد جمعیت برسد که نشان می‌دهد حجم عظیمی از بیماران را شناسایی نکردیم.

احمدی با بیان اینکه با توجه به روند تغذیه و تحرک انتظار داریم برای ۲۰ سال آینده این مقدار به ۲۰ درصد جمعیت افزایش پیدا کند، عنوان کرد: اگر به این ارقام هزینه یک تا سه میلیونی هر بیمار دیابتی را اضافه کنیم به اعداد عجیبی میرسیم به گونه‌ای که در سال ۹۴ حدود ۲۴ هزار میلیارد هزینه دیابت در کشور شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: حجم عظیمی از درآمد کشور صرف بیماری دیابت شد که می‌شود این عدد را خیلی خیلی کاهش داد.

رئیس شبکه بهداشت سیمرغ با اشاره به اینکه در کنار بحث ژنتیکی که در این موضوع دخیل است دو عامل تحرک و فرم تغذیه عامل بسیار مهمی در بروز این بیماری هستند، تصریح کرد: دلیل افزایش چشم‌گیر این بیماری هم این دو آیتم است.

وی افزود: مهم‌ترین، قوی‌تر و منسجم‌تر طرح در حال اجرا طرح خود مراقبتی است که این طرح را شروع‌ کرده‌ایم.

احمدی در پایان با بیان اینکه دیابت شایع‌ترین و مهم‌ترین دلیل دیالیز کلیوی است، همچنین بعد از تصادفات شایع‌ترین علت قطع پا در دنیا دیابت است، گفت: دیابت درمان ندارد اما می‌توان آن را کنترل کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما