کوتاه و گویا از همه جا/ سه شنبه

5خبر کوتاه با طعم‌های مختلف

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۲۴۲۳۴۲
ترامپ: با پول جنگ در خاورمیانه می‌توانستیم 2 بار آمریکا را بازسازی کنیم/اگر می‌خواهید با اسرائیل بجنگید از پیاده نظام آنها شروع کنید/هاشمی: دولت 3 سال دیر شروع کرد /مردم انتظار اشتغال دارند/کاسه داغ‌تر از آش نباشید/پرچم آمریکا را در خود آمریکا آتش می‌زنند
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،

ترامپ: با پول جنگ در خاورمیانه می‌توانستیم 2 بار آمریکا را بازسازی کنیم
اولین انتصاب‌های دونالد ترامپ از هماهنگی وی با جمهوری‌خواهان حکایت می‌کند.

به گزارش دویچه وله، ترامپ رینس پریبس، دبیر کمیته ملی جمهوری‌خواهان آمریکا را به عنوان رئیس دفتر در کاخ سفید برگزید. انتخاب پریبس حاوی این پیام دانسته شده که ترامپ می‌خواهد در هماهنگی با جمهوری‌خواهان کار کند.

رئیس جمهور جدید آمریکا که این روزها سرگرم رایزنی‌های گوناگون برای تعیین اعضای کابینه و کادر پرسنلی خود است، سمت ریاست دفتر کاخ سفید را به راینس پریبس واگذار کرده است.

ترامپ همچنین استیون بنن را به عنوان مشاور اصلی خود معرفی کرد. بنن مدیر اجرایی رسانه خبری «برایبارت نیوز» بود که از محافظه‌کارترین رسانه‌های ایالات متحده محسوب می‌شود. او چند ماه پیش از این مقام کناره گرفته بود تا بتواند ترامپ را در انتخابات حمایت کند.

ترامپ روز یکشنبه در ارتباط با تصمیمات خود تصریح کرد: «استیون و راینس چهره‌هایی بسیار صالح هستند و از توانایی‌های راهبردی برخوردارند. آنان در کارزار انتخاباتی ما که به پیروزی‌ای تاریخی انجامید، عملکرد خوبی از خود نشان دادند.»

راینس پریبس که 44 سال دارد، به عنوان رئیس دفتر بالاترین مقام کارمندی را در کاخ سفید واشنگتن خواهد داشت.

او نه تنها کنترل ساختار اداری کاخ سفید را عهده‌دار خواهد بود و همه ارتباطات و نامه‌نگاری‌ها و دیدارهای ترامپ را هماهنگ خواهد کرد، بلکه پلی است میان رئیس جمهور و کنگره آمریکا.
با توجه به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اکنون تمامی مراکز قدرت در آمریکا، یعنی کاخ سفید، مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در دست جمهوری‌خواهان قرار دارد.

دویچه وله نوشت: از آنجایی که پریبس رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه است و در این سمت تجربیات زیادی اندوخته است، می‌تواند به عنوان سیاستمداری مجرب نقشی مؤثر در ارتباط میان ترامپ با رهبری حزب جمهوری‌خواه در کنگره، به ویژه با پل رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، ایفا کند.

پریبس در گذشته نیز به عنوان سخنگوی حزب جمهوری‌خواه فعالیت داشت و مسئول جمع‌آوری کمک‌های مالی این حزب بود.

همزمان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: با رئیس جمهور منتخب آمریکا به توافق رسیده است تا هر چه زودتر با وی دیدار کند.

به گزارش شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتانیاهو از برگزاری نشستی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای بررسی موضوعات مهم و مشترک خبر داد و گفت: «با ترامپ به توافق رسیدیم هر چه زودتر نشست دوجانبه‌ای برای بررسی همه مسائل مهم مطرح شده میان اسرائیل و آمریکا برگزار کنیم».

وی افزود: «ترامپ هفته گذشته در تماسی تلفنی از دوستی عمیق خود با اسرائیل سخن گفت».

در همین حال دونالد ترامپ در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت: با پول جنگ در خاورمیانه در 15 سال گذشته، می‌توانستیم دوبار آمریکا را بازسازی کنیم.

وی گفت: سیاستمداران ما برای مدتی طولانی، مردم را مأیوس کرده‌اند. آنها، مردم را در زمینه اشتغال مأیوس کرده‌اند. آنها حتی در حوزه جنگ نیز مردم را مأیوس کرده‌اند. ما از پانزده سال پیش در این جنگ (در منطقه خاورمیانه) درگیر هستیم. ما شش تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرده‌ایم. ما با این پول می‌توانستیم کشورمان را دو مرتبه از نو بازسازی کنیم. به وضع جاده‌ها، پل‌ها، تونل‌ها و فرودگاه‌هایمان نگاه کنید که شبیه مکان‌های از رده خارج است.

اگر می‌خواهید با اسرائیل بجنگید از پیاده نظام آنها شروع کنید
نایب رئیس دوم مجلس گفت دوست دارم در جنگ با اسرائیل شهید شوم.

به گزارش عقیق، علی مطهری گفته است: ما به طور کلی موظف به دفاع از سرزمین‌های اسلامی هستیم. حتی اگر الجزایر هم مورد هجوم قرار بگیرد ما باید از آنها دفاع کنیم. و برعکس هم همین‌طور. این یک وظیفه اسلامی است که هر مسلمان دارد. این مرزهای قراردادی اصالتی ندارند. اساسا کل کشورهای اسلامی یک کشور هستند و هر جا مورد هجوم کفار یا کسانی که آلت دست کفار هستند قرار بگیرند ما وظیفه داریم که دفاع کنیم. حالا می‌خواهد حرمی آنجا باشد یا نباشد، منتهی اگر حرمی آنجا باشد وظیفه ما مضاعف می‌شود که دفاع از حرم هم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد کار کسانی که در جنگ سوریه شرکت می‌کنند کار بسیار بزرگی است. و آنها اجر مضاعفی دارند و این حاکی از درک درست آنها از مسائل جهان اسلام و فداکاریشان در راه اسلام است.

علی مطهری با انتقاد از کسانی که مخالف حضور مدافعان حرم هستند تاکید کرد: کسانی که مخالف مدافعان حرم هستند درک درستی از اسلام و مسائل اسلام ندارند و حضور در سوریه سیاست درستی بوده که ایران به مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی در سایر کشورهای اسلامی پرداخته است.

مطهری با بیان اینکه اگر زمینه فراهم شود من هم دوست دارم در کنار مدافعان حرم باشم ادامه داد: البته خیلی دوست دارم در جنگ با اسرائیل شرکت کنم و اگر بناست شهید بشوم خیلی بهتر است در جنگ با اسرائیل شهید بشوم. الان هم اسرائیل از این شرایط استفاده می‌کند از این فضایی که وجود دارد و این نیروها همه باید برای مقابله با اسرائیل متمرکز شود منتهی فعلا لازم است که با تکفیری‌ها مقابله کنیم و بعدا سراغ اسرائیل برویم.

براساس این سخنان درست آقای مطهری باید پرسید با چه منطقی از فتنه‌گران و سران آنها که صراحتا از سوی سران رژیم صهیونیستی  به عنوان سرمایه بزرگ‌ اسرائیل معرفی شدند حمایت می‌کند؟ آیا سیاستمداران صهیونیست اذعان نکردند که فتنه سبز به مثابه جنگ با جمهوری اسلامی از داخل مرزهای ایران است؟  و آیا فتنه سبز چیزی جز شاخه ایرانی داعش بود که وابستگان آن در آشوب‌ها، شعار «نه غزه نه لبنان» و «حذف جمهوری اسلامی» و «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» می‌دادند؟! 

آیا زشت  نیست که برخی از فتنه‌گران نظیر تاج‌زاده و... دفاع از حریم اهل بیت در سوریه را تخطئه کنند و آن را خسارت بدانند و آقای علی مطهری هم که می‌گوید علاقمند به حضور در جنگ سوریه و جنگ با اسرائیل است، از همان جماعت مرتجع و سقوط کرده حمایت کند؟ به عبارت دیگر آرزوی شهادت در جنگ رژیم صهیونیستی، در تناقض با حمایت از پیاده نظام صهیونیست‌هاست.

یادآور می‌شود علی مطهری تیرماه 1393 با اشاره به دیدارش با رهبر معظم انقلاب (همراه فراکسیون شاهد و برگزارکنندگان شهدا) از تمایلش برای رفع حصر سران فتنه خبر داده و نوشته بود؛ ایشان (رهبرمعظم انقلاب) فرمودند: «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند  شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند، حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود.  ما به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»

هاشمی: دولت 3 سال دیر شروع کرد /مردم انتظار اشتغال دارند
هاشمی رفسنجانی از روحانی خواست در سفرهای استانی با اعضای ستاد انتخاباتی جلسه بگذارد.

خبرنگار روزنامه آرمان در مصاحبه با هاشمی می‌گوید «ارتباط با کسانی که در روی کار آمدن دولت روحانی سهیم بودند، اصلا وجود ندارد، در استان‌های مختلف افراد زحمات زیادی کشیدند اما اکنون دلسرد شده‌اند.» و هاشمی جواب می‌دهد: مسئله‌ای که اخیرا آقای روحانی جدی‌تر به آن می‌پردازد، در مسافرت‌هایی که می‌روند، یکی از ملاقات‌هایشان باید با حامیانش باشد که در انتخابات و بعد از انتخابات حمایتش کنند.

ایشان در سفرها با مسئولان، علما و نظامی‌ها ملاقات می‌کنند، بهتر است ملاقاتی برای حامیانشان هم داشته باشند؟ این کار را از قزوین شروع کردند و در اراک هم انجام دادند و الان از این پیشنهاد راضی هستند. فکر می‌کنم ایشان باید به آن جاهایی که رفته و دیگر نمی‌خواهد به آن‌جاها برود، حامیانشان را به تهران دعوت کنند و بیاورند و برنامه بگذارد و با آنها صحبت کنند.

هاشمی در پاسخ این سوال که «چه راهکاری را توصیه می‌کنید تا رئیس‌جمهور در مدت باقی مانده تا انتخابات انجام دهد» اظهار داشت: الان مهم‌ترین موضوعی که مردم انتظار دارند، پرداختن بیشتر به اشتغال است و باید به گونه‌ای  رکود را حل و به صورتی اشتغال ایجاد کنند.

وی ادامه می‌دهد: بالاخره بانک‌ها یا مستقیما دولتی هستند یا بانک مرکزی بر همه مدیریت دارد و دولت می‌تواند حکمی صادر کند و بگوید مثلا این درصد از پول‌ها باید به تولید داده شود. یا مثلا در مرحله اول به کارخانه‌های تعطیل شده، وام مناسب بدهید اما چون همه این کارخانه‌ها معوقه دارند، نمی‌توانند وام بگیرند و روی معوقه‌شان هم سود می‌آید. نتیجه نهایی این می‌شود که اینها ورشکسته می‌شوند و نمی‌توانند پول بانک را هم پس بدهند. گفتم: بیایید زودتر خودتان را نجات بدهید و کار اینها را راه بیاندازید. به اینها وام و مهلتی بدهید که کارخانه‌هایشان راه بیفتد و تولیداتشان به بازار بیاید و درآمد داشته باشند و بعد وام را به صورت قسطی می‌پردازند. به علاوه اگر دولت بخواهد کمکی بکند، به اینها کمک کند.

به آقای روحانی گفتم و ایشان پذیرفت و آقای مسعود نیلی مشاور اقتصاد کلانش را به اینجا فرستاد که بحث کنیم... از اول سال امسال سیاست در حال اجرا شدن است و اگر اعدادی که می‌گویند، باشد، باید امیدوار باشیم. اما اگر سه سال قبل این کار را کرده بودیم، الان همه کارخانه‌هایمان تولید انبوه داشتند و صادرات داشتیم و می‌توانستیم ارزان‌تر هم بدهیم. از طرف دیگر دستاورد مهم‌تری که می‌توانست برای ما پیش بیاورد، اشتغال است.

هاشمی درباره تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور و دفتر می‌گوید: آقای روحانی باید یک تیم رسانه‌ای همه‌جانبه و عالمانه‌ای داشته باشد که دائما هر جا می‌بیند که دارند نفوذ سیاسی و خرابکاری می‌کنند، رخنه‌ها را پر کنند. خیلی از دوستان با رئیس‌جمهور در مورد رفع این نقیصه صحبت کرده‌اند. مثل اینکه دفترشان برای این کار کشش ندارد خود آقای روحانی قبول کرده و گفته است: تیمی بیاورید که کار کنند. ولی وقتی به دفتر محول شد، ماند.

هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره وضعیت مهدی هاشمی- که به خاطر 3 جرم اقتصادی و امنیتی محکوم شده- می‌گوید: او از لحاظ جثه خیلی قوی است و در زندان اولا روزه می‌گیرد، سه چهار ساعت هم ورزش فراخور حال  خود می‌کند. در حال خواندن دو دکترا هم است که یکی در علوم تحقیقات و یکی هم برای آکسفورد که الان رساله‌های این دو را می‌نویسد. کار خودش را می‌کند و در بند زندان گاهی می‌تواند مشکلات مختلف زندانیان مستاصل را حل کند.

کاسه داغ‌تر از آش نباشید/پرچم آمریکا را در خود آمریکا آتش می‌زنند
همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب از امثال زیباکلام خواست کاسه داغ‌تر از آش برای آمریکا نباشند.

داریوش سجادی نوشت: آقای زیباکلام متعاقب جدیدترین واریته ضمن نرده نوردی به منظور لگد نکردن پرچم آمریکا با ایضاحی رفتار مزبور را ناشی از احترامش به مردم آمریکا قلمداد کرده و فرموده‌اند: پرچم یک کشور را آتش زدن و لگد کردن خطا هست و توهین به آن ملت محسوب می‌شود.

مزید اطلاع کلیه زیباکلامان مزبور عارضم! خیر دوستان عزیز! متأسفانه شناخت‌تان از آمریکا و آمریکائیان و فرهنگ آمریکایی به غایت نحیف است. احترام و پرچم و افتخار و عرق ملی نزد آمریکاییان با آنچه شمایان مراد می‌فرمائید متفاوت است.

بقول «ریچارد نیکسون» در آمریکا پول همه چیز نیست بلکه تنها چیز است. لذا پرچم و شرف و ملیت و کذا و کذا جملگی ذیل مناسبات پول سالارانه آمریکایی معنا می‌شوند. بدین اعتبار زیباکلامان مزبور چندان دلنگران بی‌احترامی به پرچم آمریکا نباشند. نشان به آن نشان که همین روز گذشته و همان آمریکائیان مزبور به رغم استنباط و شناخت رقیق «زیباکلامان مزبور» در اعتراض به ریاست جمهوری ترامپ «پرچم» کشور خود را سوزاندند و برخلاف تصور آن بخش از ایرانیان «آمریکایی‌تر از آمریکائیان» هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد و زندگی کماکان در آمریکا ادامه دارد!

آقایان فراموش کرده‌اند که سال 58 بالاتر از آتش زدن پرچم آمریکا این سفارت خانه ایشان بود که در تهران توسط دانشجویان تسخیر شد و دیپلمات‌های‌شان 444 روز بازداشت شدند و زمین و زمان به فریاد درآمد که ایهاالناس به داد برسید و چه نشسته‌اید که برخلاف کنوانسیون وین به منزلت و شخصیت و اعتبار سفارت آمریکا که حکم خاک آمریکا را دارد بی‌احترامی شد! اما ندیدند یا خود را به ندیدن می‌زنند که همان آمریکایی که می‌فرمودند در ماجرای اشغال سفارت مورد بی‌احترامی قرار گرفته چگونه 6 سال بعد دزدانه رابرت مک فارلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهورشان را با هیئتی همراه و با اسم مستعار و کیک و بستنی به ایران فرستادند تا از مملکتی که متهم به بی‌احترامی به ایشان بوده تکدی محبت و مساعدت بمنظور آزادی گروگان‌های‌شان در لبنان نمایند! حکایت ایشان حکایت کاسه‌های داغ‌تر از آش است!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴