به‌منظور ساماندهی ساخت‌وسازهای غیرمجاز برگزار شد

نشست تعامل و هم‌اندیشی نمایندگان قوای سه‌گانه مازندران در تنکابن

تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۲۴۱۲۶۱
نشست تعامل و هم‌اندیشی نمایندگان قوای سه‌گانه مازندران به‌منظور ساماندهی ساخت‌وسازهای غیرمجاز استان، با حضور دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد مدیرکل دادگستری مازندران، نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل این استان در مجتمع رشد تنکابن برگزار شد.
۰
plusresetminus
نشست تعامل و هم‌اندیشی نمایندگان قوای سه‌گانه مازندران در تنکابن
به گزارش بلاغ به نقل از تنکابن24، استاندار مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران، برگزاری نشست تعامل و هم‌اندیشی نمایندگان قوای سه‌گانه را برای پیگیری و حل مشکلات استان مؤثر دانست و اظهار کرد: این جلسه با حضور مسئولین سه قوه و با وفاق و هم‌دلی مطمئناً موجب رفع مشکلات مردم استان خواهد شد.

ربیع فلاح جلودار تشکیل دبیرخانه در استانداری مازندران متشکل از معاون استاندار، دادستان و اداره کل بازرسی استان و دو نماینده عضو را از مصوبات جلسه اعلام کرد و گفت: تمام مسائل و مشکلات استان در این کمیسیون مطرح خواهد شد و بر اساس اولویت به آن پرداخته می‌شود.

وی تعامل دستگاه‌های اجرایی را برای حاصل شدن نتیجه مطلوب، خواستار شد و خاطرنشان کرد: جلسه بعدی دو هفته آینده برگزار خواهد شد تا درباره‌ی شیوه‌نامه‌ها و اقدامات لازم، نتیجه‌گیری شود و جمع‌بندی آن توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح استان عملیاتی شود.

رئیس‌کل دادگستری مازندران نیز درباره این نشست، اظهار کرد: نشست امروز با حضور سه دستگاه مهم استانی، استانداری نماینده دولت، نمایندگان مجلس نماینده‌ی قوه مقننه و دادگستری نماینده دستگاه قضایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد مهم‌ترین موضوع جلسه را بررسی وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان اعلام کرد و گفت: بعضی دستگاه‌های خدمات رسان به ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات ارائه کردند که در این جلسه قرار شد برای این موارد تعیین و تکلیف شود چراکه بیت‌المال مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ حقوق بیت‌المال ایجاب می‌کند تا تمام مدیران ارشد استان دراین‌باره اقدامات جدی انجام دهند به‌نحوی‌که هم حفظ حقوق بیت‌المال شود و هم‌ ساخت‌وسازهای مردم از بین نرود.

رئیس‌کل دادگستری مازندران همکاری قانون، دستگاه اجرایی و دستگاه نظارتی را برای حل این مسائل تأثیر‌گذار دانست و یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این جلسات و تشکیل دبیرخانه، نتایج خوبی حاصل شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران هم بابیان اینکه 6 هزار و 500 نفر بدون طی مراحل قانونی امتیاز آب و برق دریافت کردند، گفت: باید این افراد را به نحوی ضابطه‌مند کرد و بدون شناسنامه به این‌ها کنتور برق داد تا زمانی که دستگاه قضایی حکمی صادر کرد، بتوان آن را عملی کرد.

قاسم احمدی لاشکی درباره بحث ارزیابی قانون زیست‌محیطی، عنوان کرد: 20 استان کشور درگیر ریز گردها شده‌اند، ماهم ریز گردهای جنوب را می‌بینیم و این مسئله برای همه باید مهم باشد، اما به‌هرحال شمال کشور درگیر این مشکلات نیست و باید با دیدی جداگانه به این مسئله در استان، نگاه کرد.

وی افزود: ما انتظار داریم با پیشنهاد نمایندگان و فراکسیون شمال که متشکل از 32 نماینده‌ی شمال کشور هستند، شرایط اقلیمی خاص به‌گونه‌ای لحاظ شود که حقوق مردم نادیده گرفته نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخلفات فراوانی گزارش‌شده که یک‌روزه به وجود نیامده و این ساختمان‌ها در طی چندین سال ایجاد شدند و حال مردم بومی بی‌بضاعت گرفتار شدند ولی فرد سرمایه‌دار با دارایی خود، خودش را قانونی کرده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: مجمع نمایندگان استان مازندران درگیر این موضوعات در مجلس هستند و امیدواریم نتایج خوبی برای خدمت به مردم حاصل شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما