تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۲۴۰۸۹۳
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ بیکاری در کشور بیش از 12/5 درصد و در برخی از استان‌ها بالای 20 درصد است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به آمار اخیر مرکز آمار مبنی بر رشد یک و نیم درصدی نرخ بیکاری نسبت به تابستان سال گذشته اظهار کرد: نرخ بیکاری کشور بیش از 12/5 درصد و در برخی شهرها و استان‌های کشور بالای 20 درصد است و ما از طریق کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس باید پیگیر آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار باشیم.

رئیس مرکز آمار ایران شانزدهم آبان ماه گفته بود نرخ بیکاری در تابستان سال جاری با 1/8 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 12/7 درصد رسیده است. امیدعلی پارسا افزوده بود که نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته 10/9 درصد بوده است.

گفتنی است سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز اخیرا بیان کرده بود که به صورت رسمی شش میلیون نفر و غیررسمی 11 میلیون نفر بیکار داریم.

وی افزوده بود: مراکز آماری اعلام می‌کنند 2/5 تا سه میلیون بیکار داریم که آمار ظاهرا مناسبی است اما همین آمار غیرواقعی باعث از مسیر خارج شدن برنامه‌ها می‌شود.

غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در ابتدای آبان ماه در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که مردم حرف ما را درباره آمار بیکاری باور نمی‌کنند چرا که بیش از چهار میلیون بیکار در جامعه وجود دارد.
او افزوده بود که آقای روحانی به درستی بر بزرگ‌ترین چالش کشور یعنی همان بیکاری تاکید دارد اما متاسفانه در زمان عمل، سیاست‌های مربوط به اشتغالزایی تنها در حد حرف باقی‌مانده است. کاتب تصریح کرده بود که سازمان برنامه و بودجه دغدغه اصلی‌اش رفع بیکاری نیست.

در همین حال فرامرز توفیقی که کارشناس ارشد بازار کار است چند روز پیش گفته بود به‌ازای هر فرد شاغل در ایران بیش از 2/5 نفر فاقد شغل وجود دارد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴