تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۴۰۲۷۳
مسئول انجمن صنفی کارگران و استادکاران شهرستان بابل گفت: برای ما یکی از مهمترین مسائل پیرامونی، آموزش درست و مناسب کارگران است و انجمن بابل اولین انجمنی در سراسر کشور بود که در این مسیر قدم‌های جدی برداشته است.
۰
plusresetminus
انجمن صنفی کارگران و استادکاران بابل اولین انجمن کشور در مسیر آموزش بود
به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، مهدی پورچالی مسئول انجمن صنفی کارگران و استادکاران بابل در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان اداری این انجمن اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای این انجمن صنفی پیگیری مطالبات به حق این قشر از زحمت‌کشان جامعه علی‌الخصوص بیمه کارگری است که در کنار فعالیت این عزیزان بتوانیم امنیت شغلی ایجاد کنیم.

وی افزود: این انجمن از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز و هم اکنون با بیش از پنج هزار نفر کارگر و استادکار عضو مشغول با در دستور کار قرار دادن فعالیت‌های مختلف از جمله آموزش، پیگیری مطالبات و بررسی امنیت شغلی و ایمنی کار این قشر همچنان به دنبال تحقق وضعیت مناسب برای این عزیزان است.

مسئول انجمن صنفی کارگران و استادکاران شهرستان بابل با اشاره به همت و تلاش همکاران این انجمن در بحث آموزش گفت: برای ما یکی از مهمترین مسائل پیرامونی، آموزش درست و مناسب کارگران است تا از این راه بتوانیم به جامعه خدمت موثری داشته باشیم و انجمن بابل اولین انجمنی در سراسر کشور بود که در این مسیر قدم‌های جدی برداشته است و تا به امروز حدود ۳۷۰۰ نفر از کارگران و کارفرمایان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و دفاتر آموزش مهارت، آموزش‌های لازم و بروز را در مسیر اشتغال خود دیده اند.

پورچالی ادامه داد: بیش از ۷۵۰ نفر تا به امروز به فنی و حرفه‌ای جهت آموزش ارجاع و سایر آموزش دیده‌های این مجموعه در دفاتر آموزش مهارت تعلیم دیده‌اند که این نشان از علاقه‌مندی کارگران و استادکاران در بروز شدن و کسب تجربه بیشتر است.
وی با اشاره به مساله بازرسی‌های این مجموعه از بناهای در دست ساخت تصریح کرد: با تشکر از همکاری دستگاه‌های همکار از ریاست دادگستری شهرستان می‌خواهیم یک دایره ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی از سوی تیم بازرسی انجمن صنفی کارگران و کار فرمایان تشکیل شود تا در اسرع وقت به مطالبات رسیدگی و از مشکلات و سوانح احتمالی پیشگیری شود.
دبیر کانون حرف کارگری مازندران افزود: در راستای کمک و مدد جویی از کارگران و استادکاران بی‌بضاعت بیش از ۷۰ نفر از این عزیزان به بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات قرضالحسنه معرفی شدند که امیدواریم با همکاری بیشتر بتوانیم ضمن تسهیل این روند مشکلات افراد بیشتری برطرف شود.
وی با اشاره به مساله قراردادهای کارگری گفت: در انجمن صنفی کارگران و استادکاران برای مشاغل و حرف مختلف کارگری قراردادهایی را تنظیم کرده ایم که می‌توانیم بصورت نمونه درست و قانونی در اختیار کارفرمایان و کارگران قرار دهیم.
مسئول انجمن صنفی کارگران و استادکاران بابل در مورد ساخت بنای شاختمان اداری انجمن صنفی کارگران و استادکاران اظهار کرد: بنا داریم در این مجموعه سه طبقه‌ای در واحد همکف اتاق استراحت و آبدارخانه، در طبقه اول مجموعه اداری، در طبقه دوم کلاس‌های آموزشی و در طبقه آخر سالن همایش‌ها را جهت استفاده عموم مردم علی‌الخصوص اعضای انجمن راه‌اندازی نماییم تا خدمت بیشتری ارائه کنیم.
وی با تشکر از زحمات همه مسئولان در دادن این زمین تصریح کرد: باید از زحمات اعضای شورای اسلامی شهر بابل، شهردار محترم، استاندار مازندران، نمایندگان مجلس در بابل علی‌الخصوص زحمات و حمایت‌های حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه دلسوز شهر بابل تقدیر کرد که در تمام مراحل ما را یاری کردند و با توجه به نیازمندی نیم میلیاردی هزینه‌های ساخت و تجهیز این مجموعه امیدواریم همچنان ما را در مسیر تحقق این هدف کمک‌رسان باشند.
پورچالی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ در شهر بابل گفت: نباید با حضور پراکنده کارگران و استادکاران در فضای شهری علی‌الخصوص میدان تاریخی برج دیدبانی شهر در کنار محل رفت و آمد دانشجویان دانشکده دندانپزشکی و بازار روز شهر که محل رفت و آمد غیر هم استانی‌هاست خدشه‌ای به سیمای فرهنگی و معنوی شهر وارد کنیم و امیدواریم در فازهای بعدی با افتتاح ساختمان شماره ۲ این مجموعه در نقطه دیگری از شهر کلا این مشکل را برطرف کنیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴