تاریخ انتشارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۲۳۷۳۵۰
با گذشت 3/5 سال از دولت یازدهم و تعویق‌های چندباره در تحویل مسکن مهر، مسئولان وزارت راه و شهرسازی همچنان به جای اقدام برای تکمیل و تحویل خانه‌های مردم، به عیب جویی از این پروژه مشغولند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر تبدیل به حاشیه ‌نشینی مدرن شده و این وضعیت را به لحاظ آسیب‌شناسی شهری به شدت تهدید می‌کند، گفت: در شهرسازی برنامه‌ها فقط فیزیکی نیست و نباید فقط مقاومت پی و فونداسیون را در نظر بگیریم، ما باید برنامه‌ریزی اجتماعی تدوین کنیم که شهر فقرا درست نکنیم.

محسن نریمان گفته است: در کنار ساختمان سازی باید به حقوق شهروندی نیز توجه شود؛ یعنی فراهم کردن نیازهای ساکنین و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی که حق حداقلی ساکنان یک شهر است و ما بارها اعلام کردیم که قبل از تحویل واحدهای مسکن مهر باید آب، برق، گاز، مدرسه امنیت، مراکز درمانی، ورزشی و... را برای شهروندان تأمین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: مسکن مهر تبدیل به حاشیه‌‌نشینی مدرن شده و این وضعیت را به لحاظ آسیب‌شناسی شهری به شدت تهدید می‌کند.

نریمان با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های ما تمامی مسکن مهر شهرهای جدید تا پایان سال جاری و 6 ماه اول سال بعد آماده خواهد شد، تآکید کرد: اینکه ما در پروژه مسکن مهر پردیس مشکلاتی داریم کاملا درست است، اما دلیل اصلی این مشکلات کلنگ زنی دیر هنگام پروژه‌ها در پردیس بود.

راه رفتن روی اعصاب مردم!
گفتنی است، مسئولان وزارت راه در شرایطی به انتقاد از پروژه مسکن مهر می‌پردازند که آخوندی، وزیر راه قول داده بود این پروژه‌ها را تا انتها ادامه دهد با این حال آخوندی در ادامه راه بدون توجه به دغدغه‌های مردمی که تمام سرمایه خود را به امید خانه‌دار شدن به پای مسکن مهر ریخته بودند، این پروژه را بارها زیر سؤال برد و آن را مزخرف و اقتصاد برانداز معرفی کرد و گفت که این طرح در حال حاضر همه را گرفتار خود کرده است.

همچنین دولت یازدهم در سال‌های گذشته چندبار وعده تحویل خانه‌ها را عقب انداخته و در چند نوبت قیمت تمام شده واحدها را افزایش داده است.

وزیر راه در آبان ماه سال 93 با تاکید بر اینکه تمام تعهدات دولت قبل در خصوص مسکن مهر با قوت پیگیری می‌شود، ابراز امیدواری کرد که پروژه مسکن مهر در سال 94 جمع شود، اما این وعده وزیر راه و شهرسازی در سال 94 رخ نداد و موکول به سال 95 شد.
به این ترتیب تأخیر و افزایش قیمت‌های مکرر در این طرح، فشار مالی و روانی شدیدی به مردم که عموما از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند وارد کرده است.

مردم که قربانیان اصلی سیاستهای مسکنی دولت یازدهم و کم کاری‌های مسئولان وزارت راه هستند، می‌گویند که اگر دولت به وعده‌های خود عمل نمی‌کند، حداقل با چنین اظهاراتی که یا مسکن مهر را زیر سؤال می‌برد و یا قیمت آن را زیاد می‌کند، اعصاب آنها را به هم نریزد!علاوه بر این بر اساس اخبار رسیده به کیهان، تعدادی دلال -که احتمالا از رانت اطلاعاتی برخوردار هستند- با توجه به ناامیدی مردم از تحویل مسکن خود، اقدام به خرید واحدهای این پروژه در برخی مناطق کرده‌اند.سؤالی که پیش می‌آید آن است که اگر به گفته مدیران دولت این واحدها مکان یابی و امکانات مناسب ندارند، چرا از سوی دلالان در سطح گسترده با قیمت‌های قابل توجه خریداری می‌شوند؟!

گفته می‌شود احتمالا قرار است با ناامید شدن مردم از دریافت واحدهای خود به بهانه‌های مختلف از جمله فراهم نشدن امکانات رفاهی و یا افزایش قیمت‌های مکرر و بی‌انتها، خانه‌های مردم از دست آنها خارج شود و در آینده قیمت مسکن در این مناطق افزایش یابد!

بر این اساس عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی این سؤال را در افکار عمومی ایجاد کرده است که آیا شخص رئیس‌جمهور از اتفاقاتی که در وزارت راه و شهرسازی رخ می‌دهد و نحوه برخوردی که با مردم و دغدغه‌ها و سرمایه‌های آنان می‌شود خبر دارد یا خیر؟ و اینکه چرا به جای برکناری وزرایی همچون وزیر راه، وزرای چند وزارتخانه غیر اقتصادی تغییر کرده‌اند؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
هیچ کسی نتوانست زمان تحویل بدهد فقط پول بدهید باشه پول میدهیم تحویل بدهید من سال 91ثبت نام کردم مبلغ 38میلیون دادم سال 91سال 92قراداد بستم تاالان خبری نشد میخواهم بدانم تکلیف پرونده بنده چطور است تلفن هم جواب نمیدهند...
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲