پروژه نفوذ در افکار کودکان ایرانی با بودجه دولت

کتاب ممنوع در آمریکا برای کودکان ایرانی تجدید چاپ شد!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۲۳۲۶۹۴
اخیراً کتابی با سوءاستفاده از بودجه دولتی منتشر و در سطح گسترده در آموزش و پرورش شهرستان‌ها توزیع شده است. این کتاب که توسط دانش‌آموخته بنیاد صهیونیستی راکفلر تهیه شده، ترجمه موبه‌موی کتابی از «مونسانتو» است که به‌دلیل محتوای انحرافی در آمریکا جمع‌آوری شد.
۰
plusresetminus
کتاب ممنوع در آمریکا برای کودکان ایرانی تجدید چاپ شد!
به گزارش بلاغ، چندی پیش کتابی با عنوان «بیوتکنولوژی به‌زبان ساده» منتشر شد.

این کتاب ترجمه کلمه به کلمه کتابی انحرافی از سوی صهیونیست‌های مونسانتو است که حتی در آمریکا به‌دلیل اعتراضات گسترده جمع‌آوری شد؛ حال آن‌که در داخل ایران توسط یکی از افراد برجسته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، با استفاده از بودجه دولتی ترجمه و نشر یافت. (توضیح اینکه مونسانتو یکی از کمپانی‌های بزرگ تجارت بذر محصولات تراریخته و از بزرگترین تولید‌کنندگان سموم و تسلیحات شیمیایی در جهان است و در این کتاب با عنوان بیوتکنولوژی به زبان ساده نیز سعی شده ذهنیت مثبتی از محصولات تراریخته برای کودکان ایجاد شود).

در آمریکا، مراکز بسیار زیادی از این کتاب به‌عنوان «شستشوی مغزی کودکان آمریکا توسط شرکت مونسانتو» نام برده‌اند؛ این در حالی است که ترجمه کلمه به کلمه این کتاب در جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ستاد توسعه زیست‌فناوری این معاونت، حمایت مالی شده بلکه توسط این مراکز دولتی در آموزش و پرورش تمامی استان‌ها به‌صورت مجانی توزیع شده و در دسترس دانش‌آموزان کشور قرار گرفته است.

بررسی روابط فرامرزی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران (IRBIC) و همچنین ارتباط مسئولان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی (ABRIL) با بنیاد صهیونیستی راکفلر مجالی دیگر می‌طلبد،‌اما اجمالاً تهیه‌کننده این کتاب خاص «بهزاد قره‌یاضی» رئیس‌تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که ارتباطات او با راکفلر پیش از این توسط خبرگزاری تسنیم رسانه‌ای شد. با توجه به این ترجمه و فعالیت گسترده برای چاپ این کتاب - با بودجه دولتی - و رسیدن این کتاب به دست تک‌تک استان‌ها، به نظر می‌رسد این جریان ارتباط نزدیکی با شرکت مونسانتو نیز داشته باشد.

با این شرایط، اصرار محمدباقر نوبخت برای حفظ بهزاد قره‌یاضی در گلوگاه بودجه پژوهشی کشور سؤال برانگیز است.

وی تدوین و تخصیص تمام بودجه پژوهشی کشور را به‌عهده دارد. همچنین حضور وی در کمیته صدور مجوز تراریخته‌ها در وزارت جهاد کشاورزی- با حکم شخص وزیر جهاد کشاورزی - نیز جای تأمل است.

دستمریزاد به سه مسئول؛بابت رخصت به نفوذ
این دانش آموخته بنیاد صهیونیستی راکفلر-که از قضا سمت‌های بالایی در «مراکز مختلف دانشی» دولت دارد- نه تنها در انتقال سطح دانشی و تجاری موضوعاتی مانند تراریخته، یک عنصر وابسته به «ارباب» است، بلکه حتی در سطح تدوین یک کتاب برای کودکان نیز به همان «ارباب» وابسته است.

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که پرچم‌داران «تجاری‌سازی تراریخته» (قره یاضی راقم بند تجاری‌سازی برنج و پنبه تراریخته در لایحه برنامه ششم است که موجی از نگرانی‌ها را در جامعه ایجاد کرده است) نه تنها در بحث‌های دانشی و تخصصی، بلکه حتی در سطح نگارش یک کتاب برای کودکان، تا چه اندازه چشم به دهان «راکفلر» و «مونسانتو» دارند؛ حتی کتاب‌هایی در این سطح نیز باید «واو به واو» از سوی «ارباب» دیکته شود؛ چه رسد به محصولاتی با فناوریهای نوین.

نکته قابل توجه این که این کتاب ترجمه شده، در خود آمریکا به دلیل چهره کریه مونسانتو و با اعلام مخالفت صریح مردم با «شستشوی مغزی کودکان توسط صهیونیستهای مونسانتو» از رده خارج شده بود. از این گذشته سوء استفاده از بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری، به سفارش «پژوهشکده»‌ای ذیل وزارت جهادکشاورزی هم جای تأمل دارد.

جالب است که این افراد «تاجر - پژوهشگر» خود را صاحب تکنولوژی‌‌ تراریخته‌ای می‌دانند که توسط «ارباب» ثبت پتنت شده است؛ و جالب‌تر اینکه «تدوین و نیز تخصیص کل بودجه پژوهشی کشور» دست اینها داده شده تا گلوی پژوهشگران واقعی کشور را به نفع مطامع «ارباب» بفشارند.

برای انتخاب این افراد نفوذی باید به سه مسئول دستمریزاد گفت؛ به محمدباقر نوبخت، رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بابت انتخاب این جریان و زدن حکم به عنوان «مسئول تدوین بودجه پژوهشی کل کشور»؛ به محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی بابت انتخاب این جریان و صدور حکم برای انتصاب این افراد در «کمیته صدور مجوز تراریخته»؛ و به سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که با بیت‌المال مسلمین در سازمان تحت‌امرش، فرهنگسازی روی کودکان ایران در جهت آشتی با مطامع «صهیونیست‌های مونسانتو» پی گرفته می‌شود.

مردم، پافشاری این مسئولان بر استفاده از این جریان در مراکز کلیدی و بازی با‌امنیت و سلامت کشور را قضاوت خواهند کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴