تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۲۳۲۶۴۹
رئيس دانشکده فنی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: فرانسوی‌ها اجازه تولید قطعات اساسی خودروهایشان را به ما نمی‌دهند و سر قطعه‌ساز داخلی بی‌کلاه می‌ماند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد شجاعی‌فرد در ارتباط تلفنی با یک برنامه تلویزیونی درباره توافق با خودروسازان فرانسوی اظهار کرد: اگر فرانسوی‌ها تولید قطعاتشان را به ما بسپارند احتمالا فقط قطعات خرد خواهد بود نه اساسی و در نهایت باز هم سر قطعه ساز داخلی بی‌کلاه خواهد ماند.

وی افزود:  تجربه همکاری با فرانسوی‌ها در سال‌های قبل نشان داده که آنها قابل اعتماد نیستند و در زمان تحریم ما را تنها می‌گذارند.

رئیس دانشکده فنی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه فرانسوی‌ها دنبال بازار ایران هستند و قصد کمک به صنعت خودروی ملی ما را ندارند، افزود: فرانسوی‌ها دنبال فروش بیشتر محصولات خود هستند و اگر شرایط تحریم ایجاد شود، دوباره دست ما را از قطعاتشان کوتاه می‌گذارند.

شجاعی‌فرد همچنین به قیمت بالای خودروهای پیشنهادی فرانسوی‌‌ها با مبلغ 60 تا 80 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: این قیمت برای اکثریت مردم مناسب نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: قرارداد میان خودروسازان ایرانی و فرانسوی باید طوری تنظیم شود که تمام محورهای مطرح شده پیشین در آن دیده شود، اما متاسفانه تجربه خوبی هم از تنظیم قرارداد نداریم. وقتی خودمان تمام خط تولید را داریم، چرا باید در قراردادهایمان سهم کمپانی رنو را 60 درصد و سهم خودروساز داخلی را 40 درصد لحاظ کنیم.

شجاعی‌فرد به محرمانه بودن قسمت‌های زیادی از توافق‌نامه با رنو اشاره کرد و افزود: سازمان گسترش شفاف رفتار نمی‌‌کند اگر کمپانی رنو با خودش پول بیاورد و نیروی کار و خط تولیدش را سرمایه تلقی نکند، این توافق‌نامه پس از تبدیل به قرارداد قابل تقدیر است اما این اتفاق، کمی بعید است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲