کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجلس تأکید کرد

دولت حق ندارد در اجرای FATF تعهد غیرقانونی بدهد

7 مهر 1395 ساعت 5:40

علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس که با حضور وزیر اقتصاد به منظور بررسی قرارداد با FATF برگزار شده بود تاکید کرد دولت صرفا می‌تواند در چارچوب قوانین مصوب داخلی کشور با این نهاد مذاکره و همکاری کند.


به گزارش بلاغ، رئیس ‌مجلس شورای اسلامی روز گذشته پس از پایان گزارش علی طیب نیا وزیر اقتصاد به نمایندگان مردم، اظهار داشت: برای پیوستن به FATF صرفا باید براساس ۳ قانون مصوب مجلس مذاکره شود.

لاریجانی گفت : پیش از این سه قانون درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی در مجلس تصویب شده است که لازم است به درستی اجرا شود.

وی ادامه داد: در مذاکره با نهاد بین‌المللی FATF آنها یک برنامه اقدام برای سال 2017 و 2018 ارائه کردند که ملاحظاتی دارد که ما در هر رتبه‌ای قرار داریم باید در چارچوب‌های قانونی خود با آنها مذاکره کنیم.

رئیس‌مجلس با اشاره به گزارش مرکز پژوهشها درباره پیوستن ایران به FATF گفت: گزارش این مرکز وجود دارد که در‌ آن اعلام شده در آنجا که نیاز است باید مجلس به این موضوع ورود پیدا کند.

نماینده مردم قم گفت: باید از سه قانونی که در مجالس گذشته در مورد پولشویی و مبارزه با منابع مالی تروریسم تصویب شده ، بهره لازم را ببریم و در چارچوب آن قوانین مذاکرات انجام شود.

لاریجانی با بیان اینکه برای پیوستن به FATF صرفا باید بر اساس 3 قانون تصویب شده مذاکره شود ، گفت: مسائل مربوط به FATF باید در شورای عالی پولشویی نیز بررسی و پخته شود.

وی ادامه داد : در مذاکرات با نهاد بین‌المللی FATF تعهداتی که خارج از قوانین تصویب شده در مجلس باشد ، باید به مجلس ارائه شود تا مسیر قانونی‌اش طی شود.


کد مطلب: 229077

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/229077/دولت-حق-ندارد-اجرای-fatf-تعهد-غیرقانونی-بدهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com