تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۲۲۸۷۰۸
رئیس دادگستری مازندران گفت: کار در دستگاه قضایی باتوجه به احقاق حقوق مردم، کاسبی نبوده و باید به عنوان یک تکلیف به آن پرداخت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان نکا، با اشاره به لزوم نگاه تکلیفی به کار در دادگستری‌ها، اظهار کرد: کار در دستگاه قضایی باتوجه به احقاق حقوق مردم، کاسبی نبوده و باید به عنوان یک تکلیف به آن پرداخت نه فقط شغلی که برای انجام آن در ساعات خاصی آمد و رفت.

وی فعالیت نیروهای انتظامی و فرمانداری‌ها در امور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برخی از مردم در امور مختلف از جمله مسائل اجتماعی دارای مشکل هستند که بررسی و رسیدگی به آن‌ها کار مدعی‌العموم است.

رئیس دادگستری مازندران با اشاره به اولیت پرداختن به رفع مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی باید تلاش کند و با بکارگیری توانی بیش‌تر از گذشته به رفع مشکلات و مسائل مردم بپردازد.

باقی ماندن پرونده‌ها، ظلم مضاعف به مردم

این مسئول اضافه کرد: باید توجه شود که طولانی بودن زمان رسیدگی به برخی از پرونده‌های معوقه در دادگاه سبب ضایع شدن حق افراد در بعضی از موارد و مسائل می‌شود، درحالی که همه باید تمام توان خود را برای خدمت به مردم گذاشته و در دستگاه قضا به احقاق حقوق مردم پرداخته شود.

وی با ابراز تأسف از باقی ماندن بسیاری از پرونده‌ها از سال‌های گذشته در صف رسیدگی، گفت: هنوز پرونده‌هایی با تاریخ قبل از سال 92 موجود است که هم مشکل‌آفرین شده و هم این طولانی شدن روند رسیدگی و باقی ماندن پرونده‌ها در واقع ظلم مضاعفی به مردم است.

حجت‌الاسلام تقوی فرد در پایان عمل عادلانه را نگاه افکار عمومی به عملکرد دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: مردم از دستگاه قضایی توقع دارند که با انجام عادلانه مأموریت خود به خوبی به وظایف تعریف شده عمل کند اما مشخص نشدن تکلیف پرونده‌ها بعد از سه سال ظلمی است که نباید ادامه پیدا کند.

به گزارش بلاغ، در مراسم تکریم و معارفه امروز دادستانی نکا، حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی پس از چهار سال مسئولیت دادستانی در شهرستان میاندرود به سمت دادستان جدید شهرستان نکا معرفی شد. همچنین حجت‌الاسلام علی‌اکبر ذوالفقاری نیز پس از حدود دو سال مسئولیت به عنوان دادستان نکا با حکم رئیس دادگستری مازندران به عنوان دادستان جدید شیرگاه معرفی شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴