تاریخ انتشارجمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۲۶۰۰
افرادی که در موضوعات اجتماعی تندترین موضع را بگیرند قطعا در وزارت کشور جایی نخواهند داشت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از مهر عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هشت شهریور و شهیدان رجائی و باهنر که با حضور مقامات و مدیران استانی و مردم اصفهان در مسجد مصلا برگزار شد، با بیان اینکه سفر به اصفهان به عنوان نخستین سفر بنده بعد از گرفتن رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر کشور دولت تدبیر و امید را به فال نیک می‌گیرم، گفت: حضور در بین مردم اصفهان و بودن در خدمت آیت الله ناصری در بیت ایشان را در بدو سفرم به این شهر را شاکرم.

وزیر کشور افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم و با خون جوشان شهدا و خانواده‌های با صفای آنها است که انقلاب ما بعد از ۳۴ سال از وقوع آن دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه کشور اکنون در سخترین دوران فشارها و تهدید‌های دشمنان است، گفت: با وجود اینکه در جنگ تحمیلی ما یک طرف و دشمن در طرف دیگر بود تمام جنگ در یک میدان بود اما اکنون تحریم‌هایی که ما شاهد آن هستیم با تمام سختی‌های دوران جنگ شاهد آن نبودیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: تمام تحریم‌هایی که اکنون کشور با آن مواجه است اگر برای یک کشور قدرتمند اعمال می‌شد در زمان کمتری آن را از پا در‌می‌آورد اما در ایران با وجود حاکم بودن این شرایط، ملت در انتخابات شرکت و ثابت کردند پای اعتقادات خود ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: غلبه بر شرایط سخت جز با کمک نفس‌ پاک شهدا و امام(ره) و درایت رهبر معظم انقلاب و نیز روحیه جهادی مردم ممکن نیست.

وزیر کشور افزود: دشمنان کشور در صدد بودند تا ترکیه را به عنوان الگو مطلوب برای مسلمانان عرضه کنند اما با تحولات سیاسی که در ترکیه به وقوع پیوست مشخص شد که این کشور از استحکام قوی در سیاست داخلی برخوردار نیست.

ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه است

وی ادامه داد: کشور ما با نگاهی که مردم به انقلاب دارند با ثبات‌ترین کشور در منطقه است.

رحمانی فضلی با اشاره به زمانیکه به عنوان قائم مقام شورای عالی امنیت ملی خدمت می‌کرد، گفت: در آن زمان پیغام‌های بسیاری از سوی دشمنان برای زمان حمله به ایران ارسال می‌کردند اما هیچ‌گاه این تهدیدها از سوی ما جدی گرفته نشد چراکه آنها قدرت حمله به ایران را نداشته و ندارند.

وی با بیان اینکه آنها می‌دانند هر اقدامی که در ایران انجام دهند دیگر نه ختم زمان و نه ختم جغرافیایی آن در اختیار آنها نخواهد بود، افزود: این دشمنان در حال حاضر نیز گمان می‌کنند اگر در سوریه دخالت نظامی داشته باشند می‌توانند تعیین کننده باشند اما باید بدانند که قطعا نخواهند توانست.

وزیر کشور بیان داشت: پشت قدرت لجستیکی دشمنان اراده مردم است که باید تعیین کننده باشد اما آنها در حوزه نیروهای مردمی ایثارگر بی‌پشتوانه هستند.

وی گفت: موقعیتی که کشور دارد می‌تواند تمام شرایط را برای ما ساده و قابل طی شدن با کمترین هزینه کند اما در این مسیر باید آموزه‌های رهبری را آویزه گوش خود کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به دیدار روز گذشته هیت دولت با رهبر معظم انقلاب در بیان سفارش‌های رهبری به دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که رهبری در این دیدار بر آن تاکید داشتند، قرار دادن مباحث ارزشی ، انقلابی و دینی به عنوان مبنای کار دولت بود.

وی در ادامه افزود: خدمت به مردم و رعایت عدالت از دیگر توصیه‌های رهبری به دولت بود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر درصدد ترویج عدالت در دنیا هستیم ابتدا باید هر فردی در محدوده کاری خویش عدالت را مبنا قرار دهد، گفت: قانون گرائی از دیگر منویات رهبری در دیدار روز گذشته دولت با ایشان بود چراکه اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم نیاز به معیاری برای آن داریم که میزان و معیار عدالت قانون است.

وی اظهار داشت: تدبیر و خردورزی از دیگر موضوعات مورد اشاره رهبری بود که از لوازم اصلی حکومت است و در شرایطی که توانستیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم، خرد، عقل و اندیشه اقتضا می‌کند از امکانات به نحو احسن استفاده کنیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: عقل اقتضا می‌کند رضایت‌مندی مردم را همواره در نظر داشته باشیم و از امکانات با رعایت اولویت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام می‌کنم که شش سال است منابع هزینه‌ای و درآمدی کشور بیشترین وابستگی را به نفت دارد، گفت: در گذشته صادرات نفت ایران سالانه دو تا سه میلیون بشکه در روز بود که اکنون این میزان به یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

وزیر کشور ادامه داد: هزینه‌های جاری کشور اکنون ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است و این درحالی است که باید با فروش هر بشکه نفت به قیمت ۱۰۰ دلار کشور را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه رهبری در تمام برنامه‌های توسعه کشور بر تامین هزینه‌های جاری کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تاکید داشتند، افزود: با این وجود در تمام این سال‌ها ما به هر دلیلی نتوانستیم این خواسته را محقق کنیم.

سه برابر بودجه سالانه کشور نقدینگی داریم

رحمانی فضلی یادآورد شد: در مجلس چهارم تلاش‌های بسیاری برای وضع مالیات ۱۰۰ درصد برای فروش هر بشکه نفت انجام دادیم تا فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را بتوانیم در داخل تولید کنیم اما در آن زمان نخواستیم این کار عملی شود.

وی در ادامه گفت: به محض وضع تحریم‌های سخت علیه نفت و فرآورده‌های نفتی با تجهیز منابع توانستیم ظرف یکسال این فرآورده‌ها را در کشور تولید کنیم و این نشان می‌دهد حتما باید دست زور روی سرمان باشد تا بتوانیم به تولید برسیم.

وزیر کشور افزود: درحالی بودجه کل کشور ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است که با نقدینگی ۶۰۰ هزار میلیاردی در کشور مواجه‌ایم و این یعنی سه برابر بودجه سالانه کشور دست مردم نقدینگی وجود دارد.

وی همچنین به ۷۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی کشور که در دست عده‌ای خاص است، اشاره کرد و افزود: اگر ملت اراده کند تمام این منابع را می‌توان به تولید تبدیل کرد.

روحیه تلاشگری مردم اصفهان باید الگو شود

رحمانی فضلی افزود: در برنامه چهارم و پنجم توسعه رشد اقتصادی کشور هشت درصد پیش‌بینی شده بود که باید سه درصد آن از طریق بهره‌وری تامین‌ می‌شد اما در حال حاضر بهره‌وری کمتر از نیم درصد است.

وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان زبان‌زد خاص و عام‌اند، اظهار داشت: مردم اصفهان مردمی ولایت‌مدار و با تدین دینی هستند.

وزیرکشور ادامه داد: مردم اصفهان روحیه تلاش و زحمت دارند که باید تلاش کنیم این روحیه تلاشگر الگویی برای دیگر نقاط کشور باشد.

وی با بیان اینکه کشور را در شرایط سخت تحریم‌ها، نقصان در صنایع، و رشد اقتصادی پایین تحویل گرفته‌ایم، گفت: دولت از همان ابتدا تصمیم‌های مهم اقتصادی خود را با افراد با تجربه آغاز کرده است و باید تلاش کنیم در این مسیر با سرعت حرکت کنیم.

رحمانی فضلی محور فعالیت وزارت‌خانه خود در این دوره را محور اقتصادی و توسعه عنوان کرد و افزود: بنده معتقدم در نگاه توسعه‌محوری اگر رفاه و عدالت را برای مردم تامین کنیم آنچه نتیجه آن حاصل می‌شود رضایت مردم است که قویترین عنصر در امنیت ملی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اعمال تغییرات در ساختار وزارت کشور، اظهار داشت: نیروهایی که در وزارت کشور به کار خواهم گرفت با نگاه اقتصادی خواهد بود.

ویژگی‌های مورد نیاز استانداران دولت تدبیر و امید

وزیر کشور با اشاره به اینکه اصفهان باید یک استان نمونه و پیشتاز در توسعه باشد، گفت: ارزیابی دقیقی در تعیین استانداران بومی در نظر خواهیم گرفت و عجله ای در تعیین استانداران ندارم.

وی بیان داشت: نخستین تصمیم بنده بعد از تعیین استانداران تشکیل هسته اقتصادی در هر استان است تا از سرمایه‌گذاری در چاچوب قانون دفاع شود.

رحمانی فضلی با اشاره به توصیه خود به نمایندگان استا‌ن‌ها برای معرفی سه یا چهار گزینه برای انتخاب استانداران، افزود: استانداری باید انتخاب شود که از نظر فکری معتدل باشد چراکه ما افراطی‌گری هیچ شخص یا گروهی را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: افراد سیاسی افراطی و افرادی که در موضوعات اجتماعی تندترین موضع را بگیرند قطعا در وزارت کشور جایی نخواهند داشت.

وزیر کشور دیگر ویژگی برای انتخاب استانداران را داشتن دید اقتصادی و توان تجهیز منابع استان عنوان داشت و افزود: سابقه مفید از دیگر ویژگی مدنظر برای انتخاب استاندار خواهد بود.

وی در همین زمینه اظهار داشت: برخی می‌گویند فلان فرد برای این کار خوب است و ۱۵ سال هم سابقه دارد اما من می‌گویم این فرد در این ۱۵ سال هرجا رفته آنجا را خراب کرده است.

رحمانی فضلی بیان داشت: استاندار باید پاک دست باشد و به بیت‌المال چشم طمع نداشته باشد چراکه انسان اگر خودش پاک دست باشد نمی‌گذارد دیگران نیز سوء استفاده کنند.

وی از دیگر ویژگی استانداران را قبول برنامه‌های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: برخورداری از قدرت تعامل هم با مردم و نیز با علما، روحانیت و ائمه جمعه و به خصوص با نماینده ولی فقیه در استان به صورت شفاف و روشن دیگر ملاک برای انتخاب استانداران است.

وزیر کشور افزود: البته این تعامل به معنای تداخل مسئولیت‌ها نیست بلکه این تعامل با هدف وحدت و کمک گرفتن صورت می‌گیرد.

وی به لزوم تعامل استانداران با وزرا اشاره کرد و گفت: با این ویژگی‌ها تمام انرژی خود را به کار خواهیم بست تا مسیر کار را به روشی صحیح که مد نظر رهبری باشد، طی شود.

به گزارش مهر رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از حضور در جمع مردم اصفهان همراه با استاندار اصفهان و حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با حضور در بیت آیت الله ناصری به دیدار ایشان رفتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴