تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۲۲۵۲۰۴
40 اقتصاددان کشور که دارای گرایش‌های سیاسی مختلفی هستند قاطعانه با پیوستن ایران به FATF مخالفت کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نظرات این اقتصاددانان درباره توافق ایران باFATF که در گفت‌وگو با نسیم آنلاین بیان شده به شرح زیر است:

عبدالمجید شیخی اقتصاددان و نویسنده کتاب اقتصاد و برنامه‌ریزی: مخالفم - باعث سلطه می‌شود، غربی‌ها دنبال راه نفوذ هستند و این راه را برای آنان باز می‌کند.

حجت‌الله عبدالملکی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): مخالفم - دوستان دولت شفاف‌سازی نمی‌کنند که چه شرایطی را پذیرفتند لذا تمام اطلاعاتی که ما داریم آن چیزی است که در رسانه‌ها آمده است و اگر این موارد درست باشد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

حیدر مستخدمین حسینی معاون اسبق بانک مرکزی: مخالفم - بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به صورت شفاف پاسخگو باشند که چه مواردی در مذاکرات با FATF پذیرفته شده است.

مهدی طغیانی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان: مخالفم - منجر به خود تحریمی شده و اطلاعات بانکی ما را در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهد.

مهدی زریباف اقتصاددان و رئیس مرکز مطالعات مبانی و مدل‌های اقتصاد بومی: مخالفم - برجام 3 و یکی از مصادیق پروژه‌های نفوذ به کشور است.

محمدجواد محقق‌نیا عضو هیئت علمی پژوهشکده وزارت اقتصاد: مخالفم - پیوستن به این گروه مالی نباید با تحمیل شرایط غربی‌ها به کشور انجام شود.

ساسان شاه‌ویسی اقتصاددان: مخالفم - چون منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

عادل پیغامی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): نظری ندارم.

محمد نصر اصفهانی اقتصاددان: اگر قرار باشد ما تمامی اطلاعات و جریانات پولی کشور را در اختیار آنان قرار دهیم کار درستی نیست.

روح‌الله شهنازی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز: استانداردهای سازمان خوب است ولی با توجه به تفاوت دیدگاه ما در خصوص تعاریفی مانند تروریسم با سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی پیوستن به آن نیازمند پذیرش تعاریف آنها بوده و برای ما زیان بخش است.

مهدی حنطه اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و حسابداری تهران مرکز: مخالفم - پیوستن ایران به FATF باعث افشا شدن مناسبات مالی ایران می‌شود و این در دنیای امروز شایسته نیست.

محمدحسین کریم رئیس سابق دانشکده اقتصاد سیستان و بلوچستان: مخالفم - چون غربی‌ها به اطلاعاتی بانکی ما دست پیدا می‌کنند، ولی ممکن است برای ما سودی نداشته باشد.

احمد توکلی اقتصاددان و نماینده سابق مجلس: مخالفم - توافق با FATF با منافع تک‌تک ایرانیان درگیر است، زیرا حساب‌های همه ما را کنترل می‌کند و نمی‌گذارد پول ما جابه‌جا شود.

مهدی رئیس‌زاده مشاور مالی اتاق بازرگانی: مخالفم - پیوستن به FATF نیازمند رفع ابهامات از تعریف تروریسم است.

عباسعلی نورا اقتصاددان: مخالفم - اگر اطلاعات مالی و اقتصادی ما در اختیار سایر کشورها قرار گیرد، امکان وارد کردن هر خدشه‌ای از جنبه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به کشورمان وجود دارد.

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع مجلس: مخالفم - FATF زمانی قابل قبول است که با هیچ‌ یک از چارچوب‌های قانون اساسی، مبانی نظام و مصوبات مجلس در تعارض نباشد.

جعفر قادری اقتصاددان و نماینده سابق مجلس: مخالفم - ارائه اطلاعات مبادلات بانکی در قالب FATF زمینه‌ساز تحریم‌های جدید خواهد بود.

یحیی آل‌اسحاق عضو اتاق بازرگانی: مخالفم - دادن اطلاعات موجود به FATF‌ در حالی که نقشی در تصمیم‌گیری در آن مجموعه را نداریم، ما را تابع آنها کرده و جای نگرانی دارد.

آرمان خالقی عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن: مخالفم - برای پیوستن به FATF باید به جوانب حقوقی مسئله توجه ویژه شود.

محمدعلی پورمختار رئیس سابق کمیسیون اصل 90: مخالفم - دلیلی ندارد وقتی که ما برای مبارزه با پولشویی و گروه‌های تروریستی قانون داریم تن به FATF بدهیم.

محمد سلیمانی عضو سابق کمیسیون صنایع مجلس: مخالفم - امضایFATF که خود دولت ایران، نهادها و شرکت‌ها و شخصیت‌های ایرانی را تحریم کند آن هم در داخل خود ایران جزء نکاتی است که استقلال کشور را خدشه‌دار می‌کند.

ابوالقاسم حکیمی‌پور فارغ‌التحصیل توسعه از کالیفرنیا: مخالفم - همنوایی با دشمن در داخل و نوعی خود تحریمی به حساب می‌آید.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس: مخالفم - عضویت ما در FATF باعث می‌شود تا کشور در معرض دست‌اندازی دشمن به اطلاعات مالی داخل قرار می‌گیرد.
کاوه تقوی کارشناس مدیریت مالی: مخالفم - نباید برای پیوستن به این نهاد عجله کنیم.

علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مخالفم - قرارداد FATF به امنیت ملی کشور خدشه وارد می‌کند.

شمس‌الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد: مخالفم - اگر پس از برجام گشایش مالی اتفاق افتاده، دیگر FATF معنا ندارد و این توافق به چه منظوری انجام می‌شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: مخالفم - به‌ هر حال این قرارداد باعث خواهد شد شرکت‌ها و کشورهای بیگانه به حساب‌های مردم دسترسی پیدا کرده و بدانند فرد به کجا پول فرستاده و چه تراکنش مالی را انجام داده است.

لطف‌الله فروزنده قائم مقام سابق مرکز پژوهش‌های مجلس: مخالفم - در هیچ جای دنیا کشوری این‌گونه رفتار نمی‌کند که اطلاعات محرمانه خود را در اختیار دشمن بگذارد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: مخالفم - FATF مطالبات اضافه‌ای را مطرح کرده و عنوان می‌کند اگر می‌خواهید در رده‌بندی جهانی مبارزه با پولشویی ارتقا یابید باید به بندهای چهارگانه این قرارداد توجه داشته باشید.

مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت: مخالفم - FATF علاوه بر خودتحریمی حرکت بر مبنای سناریوی نرم براندازی نظام است.

محمدرضا پور‌ابراهیمی رئیس کمیسیون صنایع مجلس: مخالفم - اگر قرار است در آنجا موضوع بحث تعهداتمان براساس کار گروه ویژه اقدام مالی موجب زیان برای کشور شود از نظر ما قابل قبول نیست.

ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مخالفم - FATF این اجازه را می‌دهد که غربی‌ها به حساب‌های ما سرکشی کنند.

محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی: مخالفم - قوانین داخلی برای شفافیت اطلاعات بانکی در کشور کافی است.

حسین صمصامی سرپرست اسبق وزارت اقتصاد: مخالفم - اگر این اطلاعات در اختیار کارگروه FATF قرار بگیرد و یا به خارج درز پیدا کند، این مسئله به امنیت کشور باز می‌گردد و در صلاحیت بانک مرکزی نیست.

زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مخالفم - ابهامات مربوط به پیوستن به این کنوانسیون باید روشن شود.

علی‌اکبر محرابی فارغ‌التحصیل اقتصاد توسعه از دانشگاه مون‌پولیه فرانسه: مخالفم - از نظر ایمنی این‌ها با نرم افزارهایی که تولید می‌کنند تمام سیستم بانکی ما را مختل کنند و به نوعی جنگ نرم است.

محمدجواد توکلی اقتصاددان: مخالفم - شبکه‌ای تو در تو است که برخی از الزامات را ایجاب می‌کند که هر کدام از این الزامات را باید دقیقا مطالعه کرد.

محمدکاظم رجایی اقتصاددان و استاد دانشگاه: مخالفم - تجربه برجام نشان می‌دهد که ما دنبال این هستیم تا امتیاز بدهیم تا تحریم بانکی را بردارند.

نادر قاضی‌پور عضو کمیسون صنایع مجلس: مخالفم - توافق بر قرارداد «FATF» نه تنها نهادهای انقلابی بلکه کل نظام را تهدید می‌کند و اصلا به صلاح کشورمان نیست.

سیدمحمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: مخالفم - مشکلی که در این قراردادها وجود دارد این است که ما چه اطلاعاتی را در فضایی که این‌ همه دشمن در کمین کشور هستند باز می‌کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴