تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۲۴۱۹۴
فرزند شهید منا «فتح‌الله دارایی» گفت: 13 روز پس از پیام رهبری در نوشهر که فرمودند «اگر شهدای ایران را آل‌سعود تحویل ندهد آنان را با خاک یکسان می‌کنیم»، جنازه پدرم را تحویل دادند.
۰
plusresetminus
پس از پیام رهبری در نوشهر جنازه پدرم را تحویل دادند/ مسئولان در طول یک سال هیچ اقدامی انجام ندادند/ بیمه دیه شهدا را پرداخت نکرد
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، محمد دارایی فرزند شهید منا فتح‌الله دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه پدرم در روزهای نخست بعد از حادثه منا جزو مفقودی‌ها بود و در ساعت 12 شب در یکی از بیمارستان‌های عربستان شناسایی شد، اظهار کرد: 13 روز پس از پیام رهبری در نوشهر که فرمودند «اگر شهدای ایران را آل‌سعود تحویل ندهد آنان را با خاک یکسان می‌کنیم»، جنازه پدرم را تحویل دادند.

وی با بیان اینکه پدرم جانباز بود و برایمان شهید محسوب می‌شد، افزود: پدرم جزو هشت نفر اولی بود که از عربستان به مازندران آوردند.

این فرزند شهید منا با طرح چند سوال درباره گروه حقیقت‌یاب، بیان کرد: هنوز خانواده‌های شهدای منا به جوابی نرسیدند که چرا این اتفاق افتاد؟ چرا راه را بستند؟ چه کسانی راه را بستند؟

وی تصریح کرد: من از آل‌سعود شکایت کردم همانند خانواده‌های شهدای دیگر منا، البته من کوچکتر از تمامی خانواده‌های آن فاجعه هستم.

محمد دارایی درباره عملکرد مسئولان در زمینه تشکیل گروه حقیقت‌یاب با اشاره به سخنان رهبری در دیدار اخیر با خانواده‌های شهدای مناکه ایشان گفتند «مسئولان پیگیر کار هستند»، گفت: چرا مسئولان در طول یک سال هیچ گونه اقدامی انجام ندادند و حال در حدود یک هفته تصمیم گرفتند که این گروه را تشکیل دهند.

وی افزود: مسئولان در طول این یک سال هیچ گونه اقدامی انجام ندادند و حتی برای دلجویی از این خانواده‌ها به سراغمان نیامدند.

این فرزند شهید منا، یادآور شد: آل‌سعود 500 نفر از ایرانیان را کشتند اما هیچ کس در طول این یک سال انزجاری از خود نشان نداد اما یک نفر از مسئولان را وقتی کشتند، مردم به کوچه و خیابان آمدند و ایران با آن کشور قطع رابطه کردند.

وی با بیان اینکه تا به حال از مزایای کارت بنیاد شهید برای شهدای منا استفاده نکردم، تصریح کرد: مادرم را دو بار با 16 میلیون تومان عمل کردم اما پولش را بیمه نداد.

وی به عدم پرداخت دیه پس از شهادت پدرش در فاجعه منا اشاره کرد و گفت: بیمه ایران پیش از آنکه پدرم به حج برود پول بیمه را دریافت کرد اما حال مسئولان بیمه می‌گویند این اتفاق چون در کشور ایران رخ نداد بنابراین باید از کشور عربستان خسارت و حق بیمه را دریافت کنید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲