تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۲۳۳۱۸
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از تاییدیه هیئت دولت، به طوفان‌زدگان مازندرانی مبلغ 140 میلیارد تومان کمک مالی خواهد شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، اسماعیل نجار در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران طی بازدید از مناطق خسارت دیده ناشی از طوفان قائم‌شهر، با اشاره به اینکه دولت به طوفان‌زدگان مازندرانی 140 میلیارد تومان کمک مالی خواهد کرد، گفت: طوفان اخیر خسارات زیادی را در استان مازندران و شهرستان قائم‌شهر به جای گذاشت و دولت با دادن تسهیلات و مبالغ بلاعوض به مردم کمک خواهد کرد.

وی افزود: برای واحدهای مسکونی که به‌طور کامل تخریب شدند، در شهر مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان پول بلاعوض پرداخت می‌شود و در روستاها مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان پول بلاعوض پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: برای هزینه تعمیرات واحدهای مسکونی 12 میلیون تسهیلات و 2 میلیون پول بلاعوض پرداخت می‌شود و مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات برای خودروهای آسیب‌دیده در طوفان پرداخت خواهد شد.

این مسئول به تایید مصوبه هیئت دولت برای پرداخت کمک‌های مالی به طوفان‌زدگان اشاره کرد و گفت: بعد از تاییدیه هیئت دولت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پرداخت خواهد شد و تاکنون نیز 450 هزار متر مربع ایرانیت و 14 تن نایلون در استان مازندران توزیع شده است و همچنان انتقال ایرانیت به این استان ادامه دارد.

نجار با اشاره به اینکه در دنیای حال حاضر با پدیده‌هایی همچون گرد و غبار، بیابان‌زدایی، طوفان، تخریب‌های ناشی از فرو نشست و وجود این بارش‌های خارج از فصل مواجه هستیم، اظهار کرد: دستکاری طبیعت از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و ساخت منزل و باغ زراعی در کنار رودخانه، با توجه به عوامل طبیعی مشکلاتی در آینده ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در دنیای امروز بشر می‌تواند از دانش و خرد موجود برای پیشگیری از این وقایع استفاده و خود را در برابر آنها بیمه کند.

نجار تصریح کرد: وقتی تغییر اقلیم ایجاد شده، باید دقت و ضریب ایمنی را در ساخت و سازهای خود رعایت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: با آموزش عمومی می‌توان مردم را در برابر عوامل طبیعی ایمن کرد و اگر بدانیم در آینده عوامل طبیعی اتفاق خواهد افتاد درساختمان سازی نکات ایمنی مهندسی را رعایت خواهیم کرد.

این مسئول یادآور شد: اگر بشر هر اندازه محیط زیست خود را تخریب و مراعات نکند خسران به دنبال خواهد آمد.

نجار با بیان اینکه قانونگذار 5 درصد از بودجه کشور را برای مدیریت بحران در نظر می‌گیرد، گفت: ستاد مدیریت بحران برای پیش‌بینی و پیشگیری 3 درصد در نظر گرفته که این عدد قابل توجه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴