تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۲۲۲۷۴۹
بنابر اعلام معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، کارشناسی خسارت‌های طوفان اخیر شمال کشور در دو روز اول پایان یافته و تا سقف 10 میلیون تومان به خسارت‌دیدگان وام اهدا می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عزیزالله مهدیان در جریان افتتاح از چند طرح مسکن روستایی در شهرستان نکا با اشاره به طوفان اخیر شمال کشور، اظهار کرد: در زمینه خسارت‌های وارد شده، در دو روز اول کارشناسی‌ها انجام شد که برای بازسازی خسارات حاصل از حوادث تا سقف 10 میلیون تومان برای تعمیرات تعلق می‌گیرد اما تسهیلات زیربنایی نیازمند زمان است.

وی ایران را یک کشور حادثه‌خیز دانست و افزود: میانگین واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی در کشور حدود 40 درصد از اماکن مسکونی بوده که باتوجه به مقاوم‌سازی خانه‌های مُسن‌ روستایی امید است دیگر بی‌سرپناهی و خسارت‌های جبران‌پذیر روی ندهد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به ادامه مقاوم‌سازی در 75 درصد از واحدهای مسکونی روستایی، خاطرنشان کرد: تا پایان سال 1405 طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی ادامه یافته و هزار و 200 واحد مقاوم‌سازی می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: در قالب طرح بازسازی مناطق سانحه دیده مانند سیل و زلزله، بیش از 350 هزار واحد نوسازی شده و تاکنون یک میلیون و 900 هزار واحد زیر نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم شده‌اند.

کمبود 600 هزار مسکن روستایی در کشور

مهدیان با اشاره به تأمین بالغ بر 2 میلیون و 100 واحد تسهیلات از سوی بانک‌ها در طول برنامه چهارم و پنجم توسعه، اظهار کرد: تاکنون عقد قرار داد ساخت یک میلیون و 600 هزار مسکن انجام گرفته که از این تعداد ساخت حدود یک میلیون و 500 هزار واحد به اتمام رسیده و مردم در این واحدها ساکن شده‌اند.

وی افزود: حدود 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد اما 5 میلیون و 800 خانوار روستایی داریم که این نشان می‌دهد 600 هزار کمبود مسکن در سطح روستاها به چشم می‌خورد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تأکید کرد: باید ضمن جبران کمبود مسکن روستایی در کشور به جایی برسیم که همه خانواده‌ها از نعمت مسکن به خصوص مسکن مقاوم بهره‌مند شوند.

وی در پایان متذکر شد: ساخت‌وساز واحدهای مسکن روستایی در کشور زیر نظر 15 هزار مهندس آموزش دیده در قالب نظام فنی روستایی در مجموعه دفاتر طراحی و نظارت روستاها صورت می‌گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴