تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۱۹۳۶۲
در اولین روز از هفته دولت بهره‌برداری از پروژه‌های شن‌ریزی جاده بین مزارع روستای طوسکُلا و کانال آبیاری بتنی در روستای کُلِت از بخش مرکزی شهرستان نکا با اعتبار بیش از 100 میلیون تومان انجام شد.
۰
plusresetminus
دو پروژه بخش کشاورزی در نکا به بهره‌برداری رسید
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، علی طاهری مدیر جهاد کشاورزی نکا در حاشیه بهره‌برداری از این دو پروژه با اشاره به بهره‌برداری از 31 کیلومتر کانال آبیاری بتنی با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان طی سه سال گذشته در شهرستان، اظهار کرد: تاکنون 300 کیلومتر کانال و نهر آبیاری در مزارع نکا احداث شده که 100 کیلومتر آن به صورت بتنی در امده و سایر نهر و کانال‌ها به شکل خاکی باقی مانده است.

وی افزود: در همین راستا در اولین روز از هفته دولت نهر آبیاری بتنی روستای کُلِت با مساحت 750 متر مربع و با اعتبار 42 میلیون تومان با مشارکت کشاورزان و تسهیلات بخش کشاورزی افتتاح شد.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی نکا همچنین با بیان انجام شن‌ریزی و به‌سازی 25 کیلومتر از جاده‌های بین مزارع شهرستان، خاطرنشان کرد: شن‌ریزی و به‌سازی جاده بین مزارع روستای طوسکلا با مساحت یک هزار و 800 متر مربع و با اعتبار 70 میلیون تومان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: در هفته دولت امسال پنج پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار دو میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که شامل چهار پروژه عمرانی با اعتبار یک میلیارد و 200 تومان و یک پروژه تسهیلاتی با اعتبار بالغ بر 800 میلیون تومان می‌شود.
 
 
وی در ادامه در زمینه عملکرد دولت در بخش کشاورزی، گفت: خوشبختانه با روند بسیار خوب دولت طی چند سال اخیر میزان تولیدات بخش کشاورزی در سطح کلان کشور از 97 میلیون تن به 112 میلیون تن ارتقا پیدا کرده است.

طاهری کاهش واردات محصولات کشاورزی از هشت میلیارد دلار به سه میلیارد دلار را از دستاوردهای دولت در این بخش برشمرد و تصریح کرد: با افزایش تولید و خرید تضمینی 10 میلیون تن گندم از کشاورزان در تولید این محصول، کشور به خودکفایی رسیده است.
 
 
وی با اشاره به اختصاص بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در حوزه کشاورزی شهرستان طی سه سال گذشته، متذکر شد: همچنین 21 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی به سرمایه در گردش، توسعه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، افزایش مکانیزاسیون و بنگاه‌های زود بازده بخش کشاورزی تعلق گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی نکا در پایان یادآور شد: جهاد کشاورزی به عنوان موفق‌ترین دستگاه اجرایی و عملیاتی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی شناخته شد که همین امر سبب تحول، رشد و شکوفایی تولید محصولات کشاورزی می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴