کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی: برجام صدها خاصیت دارد!

1 شهريور 1395 ساعت 6:47

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: اگر از همه چیز برجام و صدها خاصیت آن بگذریم این یکی را دیگر کسی نمی‌تواند منکر شود که ثابت کردیم بدخواهان ما دروغ می‌گویند.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم روز ملی صنعت دفاعی که در وزارت دفاع برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: امسال در مرداد سال 95 تفاوت‌هایی با مرداد سال 94 داریم، از لحاظ فضایی که امروز در سطح منطقه و جهان برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده، فضایی که بهتر می‌توانیم از استعدادها و نیروهایمان و از فرصت‌هایی که برای کشورمان در سطح جهان وجود دارد استفاده و بهره‌برداری کنیم.

حل مسئله PMDپیروزی اخلاقی جمهوری اسلامی ایران
وی با اشاره به حل مسئله PMD گفت: بار بزرگ حل این مسئله بر دوش وزارت دفاع بود و آن برای پاسخ به صدها سوال آژانس بود تا ثابت شود دشمنان انقلاب نسبت به ما دروغ گفتند. حل مسئله PMD پیروزی اخلاقی جمهوری اسلامی ایران بود. ما به دنیا ثابت کردیم ما راستگو هستیم و بدخواهان ما دروغگو هستند.

روحانی با تاکید براینکه وزارت دفاع همه توان فنی، حقوقی و سیاسی خود را برای حل مسئله PMD این کار به کار گرفت، گفت: اگر از همه چیز برجام بگذریم و صدها خاصیت آن بگذریم این یکی را دیگر کسی نمی‌تواند منکر شود که ثابت کردیم بدخواهان ما دروغ می‌گویند و ما راست می‌گوییم دیگر در این موضوع که کسی شک ندارد. ما توانستیم به جهانیان ثابت کنیم که اگر مقام معظم رهبری فتوایشان این است که ساخت سلاح هسته‌ای انبار و به کارگیری آن نامشروع است ما به این فتوا عمل کردیم. ما ملتی نیستیم که دو رو و دو چهره باشیم و در سخن چیزی بگوییم و در عمل کار دیگری انجام دهیم.

بازدید آمانو یک بازدید تاریخی
وی در ادامه بازدید آمانو از پارچین را یک بازدید تاریخی عنوان کرد و ابراز داشت: بازدید آمانو یک بازدید تاریخی در تاریخ مسائل حقوقی جمهوری اسلامی ایران بود و این کار با تلاش و کوشش همه مسئولین و شخصیت‌هایی که در این زمینه کار کردند است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز وزارت دفاع و صنعت دفاعی می‌تواند توضیح دهد که فضای بعد از برجام چه مقدار نسبت به قبل از آن تغییر کرده، گفت: امروز ما یک ماده اولیه و یا فولاد و آلیاژ خاصی را مورد نظر داریم و یا می‌خواهیم رابطه علمی با یک موسسه‌ای برقرار کنیم، حال آیا شرایط امروز با یک سال پیش فرق کرده است یا خیر. اگر فرق کرده است به معنای فضای نویی است که برجام در زمینه فناوری‌های پیشرفته و پیچیده برای ما به وجود آورده است.

روحانی با بیان اینکه دولت با همه سختی‌هایی که در پیش داشت نسبت به نیروهای مسلح کم نگذاشت، خاطر‌نشان کرد: اعتبارات بنیه دفاعی ما امسال بیش از دو برابر سال 92 است. پارسال این اعتبارات نزدیک به دو برابر بود و این نشان می‌دهد دولت در همه سختی‌ها اولویت‌های مربوط به نیروهای مسلح را مورد دقت قرار می‌دهد و می‌داند که توانمندی‌های دفاعی یعنی چه.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به افت قیمت نفت در سال گذشته اظهار داشت: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که با قدرت در یک سال گذشته با وجود افت قیمت نفت که بی‌سابقه بود، هم رشد اقتصادی داشت. پارسال رشد اقتصادی ما 1/3 بود. در سه ماهه اول امسال به 4/4 رسید و هدف ما تا پایان سال رسیدن به رشد 5 درصد است. در تورم نیز روند کاهنده را ادامه دادیم و به تورم یک رقمی رسیدیم و این کار بزرگی است که جمهوری اسلامی انجام داده است.

ورود S300 در شرایط امروز دنیا یک کلمه رمز است
روحانی با اشاره به حرکات خوب کشور در زمینه پهپاد و موشکی و خرید تسلیحات گفت: در شرایط امروز دنیا ورود S300 یک کلمه رمز است. من اولین نامه‌ای که برای ورود S300 نوشتم زمانی بود که مسئول پدافند هوایی بودم. در آن سال به رهبری نامه نوشتیم که ما نیاز به خرید S300 داریم. از آن زمان تا امروز که S300 کنار ما هست سال‌های زیادی می‌گذرد آن هم با فراز و نشیب‌هایی که همه دیدند. معمولا در کشور ما چیزهایی که می‌خواهیم بگیریم فراز و نشیب‌هایی دارد. فقط برجام نیست که فراز و نشیب دارد. همه چیز فراز و نشیب‌هایی دارد تا همه قانع بشوند تا همه قبول کنند و تا همه به سهم خود برسند کمی زمان می‌برد؛ اما به هر حال ما امروز به این سطح رسیدیم و این علامتی است که ما داریم با دنیا کار می‌کنیم و اینکه می‌توانیم سلاح مورد نیازمان را بخریم یا بفروشیم یا بسازیم.

دشمنان را پشیمان خواهیم کرد
به گزارش فارس، وی با تاکید براینکه ثبات کشورهای منطقه ثبات ماست و شکست تروریست شکست دشمنان ما است، تصریح کرد: ما به دنبال افزایش توانمندی‌هایمان در زمینه صنعت دفاعی هستیم. توانمندی‌های نیروهای مسلح ما برای بازدارندگی و دفاع موثر و دفاعی است که دشمن را پشیمان کند. در قدم اول توانمندی‌های ما باید بازدارنده باشد تا چشم طمع به کشور ما نباشد. در قدم دوم باید در روز مبادا دفاع موثر کنیم و دشمن را تنبیه و پشیمان کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: خواست ما دوستی با همه کشورهای مسلمان و همسایگان است. خواست ما کمک به همه کشورهایی است که امروز با تروریسم و متجاوزین درگیرند و مقابل آنان ایستادگی می‌کنند و ما این را وظیفه انسانی، اسلامی و انقلابی خود می‌دانیم.


کد مطلب: 218838

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/218838/روحانی-برجام-صدها-خاصیت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com