تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۲۱۸۸۱۹
ساری - استاندار مازندران گفت: از شهریورماه سال ۹۲ تاکنون بیش از چهار هزار و ۸۰۵ طرح و پروژه بااعتبار سه هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان در استان بهره‌برداری شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ربیع فلاح جلودار در نشست خبری هفته دولت اظهار کرد: در این مدت ۴۳۷ میلیارد تومان از سوی دولت به‌عنوان ارزش‌افزوده به‌عنوان سهمیه قیر برای آسفالت راه‌های روستایی تخصیص داده‌شده است.

استاندار مازندران گفت: هفته دولت امسال ۷۷۹ پروژه بااعتبار ۶۲۲ میلیارد تمان در استان به بهره‌برداری خواهد رسید که در بخش‌های مختلف تولیدی، کشاورزی، عمرانی و شهری و روستایی خواهد بود.

وی طرح تحول سلامت را ازجمله طرح‌های خوب دولت بیان کرد و گفت: ۵۰۰ هزار نفر از اقشار کم‌درآمد در استان مازندران تحت پوشش بیمه قرارگرفته‌اند.

استاندار مازندران بابیان اینکه هفته دولت با برپایی نمایشگاه سیمای دولت افتتاح می‌شود گفت: دولت همواره در طول سه سال تمام تلاش خود را برای ارتقای معیشت و تعاملات بین‌المللی به کار گرفته است.

وی برجام، رونق اقتصادی، مدیریت واردات و صادرات را ازجمله دستاوردهای دولت بیان کرد و گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵ به ۴.۴ درصد رسیده است.

فلاح جلودار کاهش نرخ تورم را در طول قرن اخیر بی‌سابقه دانست و گفت: در حال حاضر رقم تورم به ۸.۳ درصد رسیده و تک‌رقمی شده است، همچنین در سال ۹۲ سهم استان از درآمد ناخالص ملی تا پایان سال ۹۲ به بیش از چهار درصد رسیده و سرانه درآمد در ۹۴ به ۲۲ میلیون تومان رسیده است.

فلاح جلودار، نرخ مشارکت اقتصادی را در سال جاری حدود ۴۲.۶ درصد اعلام کرد و گفت: متوسط نرخ مشارکتت اقتصادی در کشور ۳۹.۵ درصد بوده است.

استاندار مازندران به نرخ بیکاری اشاره و اضافه کرد: این نرخ در سال گذشته ۱۲.۱ درصد بود و در بهار سال جاری به ۹.۸ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نرخ بیکاری زنان در استان ۲۷.۶ درصد و نرخ بیکاری مردان ۸.۳ درصد بوده و میزان نرخ تورم در استان در سال ۹۳ حدود ۱۴.۶ و سال گذشته ۱۰.۹ درصد بوده است.

استاندار مازندران بابیان اینکه سهم درآمد استان در سال ۹۳ حدود چهار درصد بوده است گفت: امسال این میزان به ۴.۳ درصد و بیشتر از ضریب جمعیتی رسیده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴