تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۲۱۸۸۱۳
طی مراسمی سید مظاهر حسینی از مدیریت آب‌وفاضلاب روستای نکا تودیع و الیاس صحراگرد به جای وی سکان را به دست گرفت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، باحضور مدیرعامل آب‌و‌فاضلاب روستایی مازندران و مسئولان شهرستان، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره آب‌وفاضلاب روستایی نکا در محل این اداره برگزار شد.

در این مراسم سید مظاهر حسینی مدیر سابق این اداره با اشاره به پوشش 49 روستا از مجموع 128 روستای شهرستان در اداره آب‌وفاضلاب روستایی نکا، اظهار کرد: در طول حدود دو سال نزدیک به 12 هزار نفر از روستانشینان در پوشش این اداره قرار گرفتند که 78 درصد از آن روستاها در بخش شمالی شهرستان هستند.

وی در زمینه چالش‌های موجود در این عرصه گفت: کمبود اعتبارات، به روز نبودن و فرسوده بودن پروزه‌ها و مهم‌تر از همه عدم هم‌خوانی هزینه‌ها با درآمدها به عنوان بزرگترین چالش به شمار می‌آیند.

مدیر سابق آب‌وفاضلاب روستایی نکا با بیان تهیه نقشه راه و ارائه برنامه از ابتدا، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی جهت زیر پوشش گرفتن 46 روستای دیگر انجام شد که شامل 16 روستای مجتمع آب‌رسانی شهدای پی‌رجه و 11 روستای مجتمع ولامده بود که سه طرح مجتمع‌های آب‌رسانی در ادامه احیا شد.

این مسئول اضافه کرد: ارتباط نزدیک با شوراهای روستا و دهیاران باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور یکی از مهم‌ترین نیازها به شمار می‌رود که در هیمن زمینه جهت توسعه شبکه روستاها بیش از 10 هزار متر لوله در اختیار دهیاران قرار گرفت.

وی افزود: طی دو سال گذشته با افزایش میزان مطالبات از 83 درصد به 96 درصد از میزان طلبکاری 198 میلیونی دولت از مردم نزدیک به 165 میلیون تومان آن وصول شده است.

حسینی در پایان با اشاره به حل مشکل 30 ساله آب شرب روستای شیت از مناطق کوهستانی هزارجریب نکا، تصریح کرد: مخزن 500 متر مکعبی طرح جدید مجتمع آب‌رسانی شهید اسفندیاری، عملیات مهندسی تأمین آب مجتمع ولامده‌چمازده، ارائه طرح پل کابلی استخرپشت، بهره‌برداری ایستگاه تازه آباد دو ماه زودتر از زمان وعده داده شده ازجمله مهمترین اقدامت صورت گرفته به شمار می‌آیند.

همچنین در این مراسم الیاس صحراگرد که یش از این تجربه مدیریت آب‌و‌فاضلاب روستایی را داشته است به عنوان جانشین سید مظاهر حسینی معارفه شد تا حسینی که چند ماه به صورت همزمان مسئولیت مرکز استان و شهرستان نکا را بر عهده داشت با گذشت بیش از 22 ماه خدمت در نکا از این پس تنها در مقام مدیریت آب‌و‌فاضلاب روستایی شهرستان ساری به خدمت خود ادامه دهد.

همچنین الیاس صحراگرد در این مراسم با اشاره به برنامه‌های مد نظر خود جهت پیشرفت فعالیت‌های آب‌وفاضلاب روستایی نکا، اظهار کرد: باتوجه به مشکلات اعتباری، فرسودگی و قدمت بالای تأسیسات و تجهیزات، خطوط انتقال و شبکه‌های آب‌رسانی، عمر بالای چاه‌ها و کاهش دبی منابع تولید، پراکندگی منابع آبی در سطح شهرستان ازجمله معضلات مهم این حوزه به شمار می‌آیند.

وی افزود: بر همین اساس حفظ و بهبود شرایط فعلی، پیگیری لازم جهت اجرایی شدن پروژه‌های آب‌رسانی نیمه‌تمام در روستاهای دارای مشکل آب شرب، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در سطح شهرستان، استفاده از منابع و ظرفیت‌های بومی و محلی، رویکرد اخلاق‌محوری و مسئولیت‌پذیری ازجمله اقدامت لازم برا پیشرفت کار مد نظر قرار می گیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما