تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۲۱۷۷۶۸
نماینده مازندران در مجلس خبرگان گفت: قرار نیست جریان خاصی اراده خود را بر ملت تحمیل کند و به صرف اینکه قانون اساسی 37 سال پیش تنظیم شده است، در آن تغییر ایجاد شود.
۰
plusresetminus
دولت نمی‌تواند حقیقت‌ برجام را پنهان کند/ قرار نیست بنا به اراده جریانی خاص قانون اساسی تغییر کند
به گزارش بلاغ، آیت‌الله علی معلمی به‌مناسبت 28 مرداد سالروز گشایش مجلس خبرگان برای بررسی نهایی قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال 1358، در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه خبری بلاغ اظهار کرد: قانون اساسی ایران پیشرفته‌ترین قانون دموکراسی دنیا است.

وی با بیان اینکه درست عمل نکردن مسئولان دلیل ضعف قانون نیست، افزود: سزاوار است بیشتر درباره قانون اساسی ایران بحث و گفت‌وگو شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در قانون اساسی طراحی کار برای بازنگری انجام شده است، تصریح کرد: قانون اساسی که در سال 58 به تصویب رسید، آیندگان را ملزم نساخت که بر اساس همان قانون پیش بروند.

معلمی با تاکید بر اینکه ضرورت تغییر در قانون اساسی باید احساس شود، خاطرنشان کرد: قرار نیست جریان سیاسی خاصی اراده خود را بر ملت تحمیل کند و به صرف اینکه قانون اساسی 37 سال پیش تنظیم شده است، در آن تغییر ایجاد شود.

وی با اشاره به دو اندیشه‌ای که پس از ارتحال امام خمینی در جامعه در حال رشد کردن است، گفت: برخی بر این باورند که اندیشه امام و اهداف انقلابی وی باید حفظ شود اما عده‌ای قلیل و ابزاردار بر این باورند که اگر می‌خواهیم انقلاب را حفظ کنیم باید در برابر ابرقدرت‌های دنیا کوتاه بیاییم.

هدف غرب برگرداندن ایران به قبل از انقلاب است

امام جمعه قائم‌شهر تاکید کرد: کوتاه آمدن در برابر قدرت‌های بزرگ حد توقفی ندارد و هدف آنها برگرداندن این ملت به قبل از انقلاب است.

این مسئول با بیان اینکه مبانی امام(ره) تا به امروز با هدایت رهبر معظم انقلاب حفظ شده است، بیان کرد: با شناخت کامل می‌گویم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تا به امروز پافشاری جدی بر اندیشه‌های امام(ره) داشته است.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000217/n00217166-r-b-006.jpg

وی با اشاره به بیانات صریح رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر در مذاکرات هسته‌ای اتفاقی بیافتد، همانند عاشورای حسینی است و نه صلح حسنی، ادامه داد: در جنگ صفین، معاویه معاهده صلح را امضا کرد ولی بلافاصله آن را زیرپا گذاشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این تجربه تلخ در مذاکرات هسته‌ای تکرار شده است، اظهار کرد: همگان بر این باورند که جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرده ولی غرب این تعهدات را عملی نکرده است.

این مسئول با اظهار تاسف از عدم پایبندی دولت به اندیشه‌های امام راحل، افزود: مسئولان نه تنها ادامه دهنده اندیشه‌های امام نیستند بلکه به دنبال تحریف آن هستند.

معلمی با بیان اینکه امام و مواضعش شفاف و روشن است، تصریح کرد: امام هرگز در برابر استکبار کوتاه نیامد.

وی حفظ مصلحت دنیا را در سایه امامت عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این‌چنین نبود، هم‌اکنون این مقدار از انرژی هسته‌ای ایران نیز باقی نمانده بود.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به اینکه بهترین نظام در سایه امامت و ولایت محقق می‌شود، تاکید کرد: اگر امامت نبود، در فتنه‌ها 78 و 88 مملکت به نابودی کشانده می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه قبول اشتباه، یک مجاهدت بزرگ با نفس اماره را می‌طلبد، گفت: فکر می‌کنند اگر شکست برجام را نپذیرند، مردم در انتخابات آینده به آنها رای نخواهند داد.

دولت نمی‌تواند حقیقت‌ها را از مردم پنهان کند


معلمی با اشاره به اینکه حل تمام مشکلات را به مذاکرات هسته‌ای منوط کردند، متذکر شد: دولت نمی‌تواند حقیقت‌ها را از مردم پنهان کند.

وی با بیان اینکه عده‌ای بر طبل مذاکره می‌کوبند، اضافه کرد: استکبار دشمنی کرد ولی امروز مردم فهمیدند که رهبری حق داشت که به این مذاکرات خوشبین نباشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از درج نشدن بندی در برجام برای برخورد با بدعهدی طرف مقابل، ادامه داد: می‌گفتند همه تحریم‌ها در روز اجرای برجام فرو می‌ریزد ولی امروز می‌بینیم که بر خصومت آنها افزوده شده و پرروتر شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه اندیشه اکثریت مجلس خبرگان بر مبنای اندیشه‌های امام و رهبری است، یادآور شد: مجلس خبرگان مصمم و استوار پشت سر رهبری و انقلاب ایستاده است.

نمایندگان مازندران از بخشی‌نگری خارج شوند

معلمی با بیان اینکه نمایندگان مازندران باید از بخشی‌نگری خارج شوند و کلان‌نگر باشند، اظهار کرد: بالا آمدن سطح مازندران بستگی به توان نمایندگان این استان در مجلس دارد.

وی با اشاره به آمار نگران‌کننده طلاق در مازندران، افزود: برای خروج از ولنگاری فرهنگی موجود باید اقدام شود اما متاسفانه کاری صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه قائمشهر در پایان رسانه ملی را ابزاری مناسب برای ایجاد اندیشه‌های فرهنگی در جامعه دانست و گفت: مردم باید از مسئولان فرهنگی مطالبه داشته باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴