رئیس هیات فوتبال استان مازندران:

رسانه ها رکن رکین ورزش هستند

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۱۶۷۱۸
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ کشور گفت: جریان کارت‌های معافیت جعلی سربازی تنها مختص بازیکنان فوتبال نبود در سایر بخش‌ها هم تخلفاتی در این ارتباط انجام شده است.
۰
plusresetminus
رسانه ها رکن رکین ورزش هستند
به گزارش بلاغ به نقل از مازند اسپرت، غلامرضا بهروان پنج‌شنبه‌شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان مازندران اظهار کرد: خبرنگاران نقش اثرگذاری در توسعه ورزش به ویژه رشته ورزشی فوتبال دارند.

وی افزود: به‌دلیل اهمیت فعالیت رسانه‌ای کمیته رسانه‌ای در فیفا یکی از بخش‌ها اساسی و مورد توجه است و اقدامات اساسی را نیز در توسعه این ورزش انجام داد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال کشور در ادامه به اقدامات انجام شده برای توسعه ورزش فوتبال در مازندران اشاره کرد و گفت: کمبودهای در فوتبال استان مازندران داریم، مردم به‌دلیل قابلیت‌های این رشته ورزشی انتظارات اساسی از فوتبال دارند، ولی مهم‌ترین دغدغه برای فعالیت فوتبال مسائل مالی است.

وی با اعلام اینکه وضعیت صنعت مازندران در حدی نیست که بخواهد از فوتبال استان حمایت کند، گفت: بخش خصوصی در استان در راستای حمایت از فوتبال چندان مورد توجه قرار نمی‎گیرد، فوتبال ورزش بسیار پرهزینه است، گرایش سرمایه‌گذاران در فوتبال به ویژه در فوتبال لیگ برتر در استان به دلیل هزینه‌ها بالا بسیار کم است.

بهروان با بیان اینکه یک تیم فوتبال در لیگ برتر 30 میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد، گفت: قیمت تیم لیگ برتر هم 25 میلیارد تومان است، آیا این ظرفیت مالی برای ورزش استان وجود دارد که تیم لیگ برتری داشته باشد.

وی با اشاره به قابلیت‌های ورزش استان مازندران اظهار کرد: برای توسعه ورزش در استان باید سرمایه‌گذاری مناسب انجام شود، ورزشکاران و قهرمانان ملی نیاز به حمایت مالی دارند، مازندران برای بهره‌گیری از بخش خصوصی در حوزه ورزش مظلوم است.

رئیس هیأت فوتبال استان مازندران با اعلام اینکه استان به لحاظ تعداد تیم در لیگ‌های پایه لیگ دوم و سوم رتبه برتر کشور را در اختیار دارد، افزود: هر چه به رده‌های بالاتر در لیگ می‌رسیم از تعداد تیم‍‌های استان کاسته می‎شود، دلیل اصلی این موضوع وضعیت نامساعد مالی تیم‌ها است.

وی در ارتباط با وضعیت یارگیری دو تیم نساجی و خونه به خونه بابل، گفت: نحوه جذب بازیکن این دو تیم خوشایند نیست، این دو تیم هزینه بازیکن در استان را افزایش دادند، از طرفی این دو تیم بازیکن بومی کمتری جذب کردند.

بهروان به کمک‌های انجام شده برای رفع مشکل تیم نساجی برای فعالیت در لیگ اشاره کرد و گفت: نساجی به دلیل بدهی اجازه ورود به لیگ فوتبال کشور را نداشت که با رایزنی و تلاش‌های انجام شده این موضوع رفع شد.

وی خاطر نشان کرد: تیم خونه به خونه هم به هیأت فوتبال استان مازندران بدهکار است ولی برای دریافت بدهی اقدامی نکردیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در ادامه با اشاره به حساسیتی که نسبت به فوتبال و عوامل دست‌اندرکاران آن در کشور وجود دارد، افزود: سازمان بازرسی برای بررسی وضعیت ارگان‌ها و نهادها سالانه و یا چند وقت یک بار ورود پیدا می‎کند ولی این سازمان در فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ اتاق ویژه در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: قراردادهای بازیکنان فوتبال منتشر نمی‌شود ولی بر نحوه قرار دادهای بازیکنان فوتبال حساسیت‌های ویژه‌ای وجود دارد و قراردادهای بازیکنان فوتبال منتشر می‌شود این در حالی است که قرار دادهای بازیکنان والیبال با اینکه از فوتبالیست‌ها بیشتر دریافت می‎کنند ولی منتشر نمی‎شود.

بهروان در ادامه به حساسیتی که برای کارت‌های جعلی معافیت از سربازی بازیکنان فوتبال کشور به وجود آمده بود، گفت: کارت‌های معافیت جعلی تنها مختص بازیکنان فوتبال کشور نبود، این موضوع در بخش‌های دیگر وجود داشت ولی به دلیل حساسیت بر روی فوتبال تخلفات انجام شده در این بخش رسانه‌ای شد.

وی دوباره به کمبودهای مالی در فوتبال استان اشاره کرد و افزود: بسیار از بانوان فوتبالیست استان به دلیل کمبود منابع مالی و عدم رغبت سرمایه‌گذاران در این بخش به سایر استان‌ها کوچ می‎کنند.

رئیس هیأت فوتبال استان مازندران خاطر نشان کرد: این نوع مهاجرت تبعات هم دارد، بسیاری از خانواده‌ها از این موضوع نگران هستند، چاره‌ای هم نداریم، چون منابع مالی در فوتبال استان ضعیف است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برخی از مسؤولان تیم‌ها برای جذب افراد داری توان مالی اشاره کرد و افزود: برخی از تیم‌ها سه نفر از بازیکنان تیم را از افراد سرمایه‌دار انتخاب می‎کنند تا در تامین منابع مالی کمک کار تیم باشند.

بهروان در ارتباط با وضعیت تیم صنعت ساری و مشکلات پیش روی این تیم اظهار کرد: تیم صنعت با وجود قابلیت‌های فراوانی که داشت به دلیل مشکلات مالی نتوانست به فعالیت خویش ادامه دهد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با تیم صنعت ساری از بنده و مدیرکل ورزش و جوانان استان شکایت شد و بعد از رسیدگی دادگاه رای به نفع ما صادر شد، چون اشتباهی در ارتباط با این تیم متوجه ما نبود.

رئیس هیأت فوتبال استان مازندران با بیان اینکه صنعت ساری تیم بدهکاری است، گفت: هیچ فردی حاضر به خرید این تیم نیست، هزینه 10 بازی آخر صنعت ساری توسط هیأت فوتبال استان پرداخت شد، مقرر شده بود که هزینه هیأت فوتبال را پرداخت کنند ولی این اقدام انجام نشد.

بهروان در ادامه با اشاره به قول‌های که معاون رئیس جمهور برای حمایت از  تیم صنعت در دولت قبل داده بود، افزود: مسؤول وقت به قول خویش عمل نکرد و در همان زمان زندانی شد.

وی  با اعلام اینکه در حال حاضر قیمت تیم نیز به دلیل عملکرد ضعیف در لیگ افت کرد، گفت: خریداران این تیم دوست دارند که امتیاز صنعت را بدون بدهی دریافت کنند ولی این امر امکان‌پذیر نیست و طلب‌کاران صنعت افراد و بخش خصوصی هستند.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال ایران گفت که استانی مانند مازندران با وجود داشتن بیشترین بازیکن در لیگ برتر کشور ، به دلیل محدودیت مالی و نبود اسپانسر نمی تواند تیم در لیگ برتر داشته باشد.


بهروان افزود : در این استان شمال کشور سرمایه گذارانی حاضر می شوند در بخش تیم داری بیایند که بتوانیم زمین مورد نیاز و یا سایر مشوق ها را داشته باشیم که به دلیل محدودیت واگذاری زمین در مازندران، سرمایه گذاران حاضر به تیم داری در لیگ برتر نیستند.


وی ادامه داد : در سال های اخیر رایزنی زیادی برای خرید امتیاز یک تیم برای مازندران انجام شد، ولی همین محدودیت ها باعث شد تا کسی حاضر به تیمداری در این خطه شمال کشور نباشد.


رئیس هیات فوتبال مازندران ضمن قدردانی از مالکان تیم های نساجی و خونه به خونه این استان در رقابت های لیگ دسته اول گفت که ما در فدراسیون به این تیم ها نیز کمک هایی داریم و در سال جاری نیز نساجی با وجود بدهی با کمک هیات فوتبال استان توانست جواز بازی لیگ دسته اول را دریافت کند.


وی بالا رفتن دستمزد بازیکنان مازنی را از دیگر علت بی تیمی این استان در رقابت های لیگ برتر اعلام کرده است.


مازندران 43 بازیکن در رقابت های فوتبال طراز اول کشور دارد که در تیم های خارج از استان توپ می زنند و بیشتر بازیکنان این استان در تیم های پایتخت حضور دارند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰