کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در همایش یاوران وقف منطقه لاریجان انجام شد؛

اهدا سه میلیارد ریال توسط خیران برای ساخت حسینیه حضرت عبدالمناف(ع) لاریجان

12 مرداد 1395 ساعت 9:54

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان گفت: با اجرای طرح مودت در همایش یاوران وقف، سه میلیارد ریال برای ساخت حسینیه حضرت عبدالمناف (ع) لاریجان اهدا شد.


به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز، حجت الاسلام رمضان شجاعی در همایش یاوران وقف منطقه لاریجان آمل با اشاره به اینکه اوقاف به تنهایی قادر به ساخت و توسعه بقاع متبرکه  و امام‌زادگان نیست گفت: اوقاف در ساخت و تجهیز امامزادگان از ظرفیت مردمی و خیران بهره‌گیری می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مردم و خیران می‌توانند در عمل محبت و مودت خود را ثابت کنند، اظهار کرد: استان مازندران در کشور به دیار علویان شهرت دارد و از نظر پروژه‌های اقتصادی باید مورد توجه مسؤولان و خیران قرار گیرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان با اشاره به اینکه نذورات ضریح، صندوق بقاع متبرکه و اعتبارات دولتی جواب‌گوی انجام تمام امور عمرانی و فرهنگی اماکن متبرکه نیست، افزود: طرحی با عنوان "طرح مودت" در سطح بقاع متبرکه و امام‌زادگان به مرحله اجرا در آمد تا بتوان به نحو مطلوب و بهینه از ظرفیت خیران استفاده کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه بخشی از نیازهای مادی اماکن متبرکه استان با برگزاری طرح مودت تامین می‌شود، بیان کرد: طرح مودت ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه و تسریع در ساخت و توسعه اماکن مذهبی را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش یاوران وقف در جوار آستان مقدس حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ع) یادآور شد: با اجرای طرح مودت سه میلیارد ریال برای ساخت حسینیه حضرت عبدالمناف (ع) لاریجان اهدا شد.

 

حجت الاسلام شجاعی عمران و آبادانی بقاع و اماکن متبرکه را ضروری‌ترین اهداف طرح مودت عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح، بقعه محوری و تقویت نقش و مشارکت‌های دولتی و مردمی در عمران بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی است.

 

وی با بیان اینکه امسال با اجرای طرح مودت و حمایت مردم و خیران 200 میلیون ریال به امام‌زادگان محمد ضیاء الدین و سید احمد قریشی اهدا شد، گفت: پیش از این قرارگاه خاتم الانبیا ۱۱۰ میلیون ریال در قالب طرح مودت به بخش عمرانی امام‌زاده عبدالله (ع) و امام‌زاده محمد (ع)  بخش لاریجان شهرستان آمل کمک کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش لاریجان در پایان خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند علاوه بر کمک‌های نقدی براساس مهارت‌هایی که دارند در قالب طرح مودت در باز سازی امام‌زاده‌ها کمک کنند.


کد مطلب: 214025

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/214025/اهدا-سه-میلیارد-ریال-توسط-خیران-ساخت-حسینیه-حضرت-عبدالمناف-ع-لاریجان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com